1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 1 rokem

Takto to dopadá když nějaký eurovůl s něčím přijde a stádo eurotelat mu to podepíše. Co na tom, že "tankování" je třeba i několikahodinová záležitost. Co na tom, že není vyřešená dostatečná infrastruktura nabíjecích míst. Co na tom, že i kdyby byla tak na to není připravena distribuční síť a možná i výrobní kapacita stávajících elektráren. Však ono se to potom nějak dodatečně vyřeší. Ale to už já (eurovůl) nechám na jiných.

  • Ale k článku:

Mild hybridy a malé HEV obvykle pracují s bezpečným napětím 36 - 48 V. Ale HEV, PHEV a EV, které už mají velkokapacitní trakční baterie, pracují s napětím od 400V výše (např. Ford Mondeo Hybrid má baterii 800 V) a to už je pěkná garda. Všechny vozy sice mají malou 12 V baterii ale ta je jen pro napájení palubních systémů a přístrojů (s vybitou 12 V AKB HEV, PHEV ani EV nezprovozníte). Takže např. kompresor klimatizace je napájen vysokým napětím stejně jako motor/generátor nebo elektromotory, Dnes se ve velkém zkouší i elektrické brzdy (ať už přímé či nepřímé) a ty také nebudou napájeny 12ti V.

Další velké úskalí pro mechaniky je havarované EV. Než se ho mechanik dotkne, musí proškolený elektrotechnik prověřit, zda je odpojena trakční AKB, dle předpisu a ve správném pořadí proměřit vysokonapěťové obvody, výsledky měření zapsat do protokolu a ten podepsat. Teprve potom může řadový automechanik či autoklempíř přistoupit k vozu a začít s opravou.

Mimo jiné, havarovaný EV nesmí být na ploše servisu zaparkován mezi ostatní vozy ale musí být kolem něj ponechán dostatečně velký bezpečnostní prostor - kvůli případnému samovznícení baterie.

2
Před 1 rokem

Životnost elektromotoru se obvykle uvádí v rozmezí 15 až 20 let. To je významně více než průměrná životnost spalovacího motoru, která se pohybuje mezi 8 a 10 lety. Baterie elektromobilů mají podle údajů životnost kolem 10 let. Více než životnost spalovacího? Normální elektromotor musí vydržet mnohem mnohem víc. Tak kolem 80 let nejméně. Pokud ne, tak je to šunt z hliníkovým vinutím z číny. A spalovací vydrží taky podstatně víc když se chce. A jakou baterií máte na mysli? Nabíjet se dají pouze akumulátory. Baterie je na jedno použití. Akuauto zatím vypadá jako špatná vývojová větev. Asi jako takové blueray nebo 3d televize. Jenže bez auta se dnes člověk neobejde. A v zásuvce je 250 nebo 400V. Bude to chtít ještě tak 50 let vývoje. Pak už třeba ale nebude zapotřebí akumulátorů.

3
Před 1 rokem

Eutrolove,budete kejhat,dokud vás bude EU platit

2
Před 1 rokem

Odkaz

Aha životnost 15 -20 let , aha . Já se tak těším až budu mít to úžasné elektroauto. Vlastně nebudu, protože tuhle sracku do baráku nechci.

www.autoforum.cz
Majitel rekordně ojeté Tesly pokořil metu 1,9 milionu km, potřeboval k tomu ale 13 motorů a 4 baterie
Najet s jedním autem takové kilometry je jistě úctyhodné, ale za jakou cenu, chce se v tomto případě ptát. Známe spalovací vozy, které najely miliony km s jedním motorem, tato Tesla jich potřebovala...
1
Před 1 rokem

Automechanik o práci nepřijde

Ten článek je blábol. Elektro auta plní sklady a nikdo je nechce

10
Před 1 rokem
Josef Puraš

Přesně tak. Spalovací auta tu budou stále. A až to šílenství skončí bude dobrá každá stará krásná.

4
Zobrazit další reakci
Před 1 rokem

Nebojím se. Za prvé - majitele elektropovozu tvrdí že servis nepotřebují. A za druhé - servisy jsou v současnosti přetížené, nejsou lidi. Takže menší snížení počtu aut se neprojevi

1
Před 1 rokem

Pisalku za pár let kolik to asi podle tebe je,

Před 1 rokem

Tak si pořídíme mezka s karkou

Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt