Úžasné!!! Zase jsou soudruzi světoví,ale jen aby to nedopadlo jako s tím kozlem,kterého v SSSR v roce 1964 rozdojili . Také celý svět tehdy zatajil dech a nakonec z toho moc nebylo...🫤
Zatím to ovšem, Krkoško, vypadá, že z nás mají soudruzi tak akorát velikou srandu. Před patnácti lety byl čínský mobil neznámý pojem, před pěti lety to bylo podobné s elekroautomobily. A dnes? Ale buďte v klidu. Prosťáčků, kteří budou nad vaším slaboučkým vtipem hýkat nebude málo.
Pojem tepelna ucinnost KAROSERIE sam o sobe hovori o urovni sutora clanku
Popravdě nevím, jak se mi to tam vůbec dostalo, ale je to pochopitelně nesmysl. Opraveno na motor:)
Pěkný den, ať se vám daří!
Doba, kdy Číňané kde co kopírovali je nenávratně pryč. To je jasné. Druhá stránka věci je ta, že sebegeniálnější a téměř bezemisní spalovací motor, neřku-li diesel, vyvolává u greendealových fanatiků stavy blízké zástavě srdeční činnosti či mozkové mrtvice. A budou házet politické klacky dalšímu rozšíření pod nohy, seč mohou. Když to nevyšlo v sedmdesátých letech s tzv. naftovou krizí a prognózami "peak oil(u) do deseti let (a to ještě zelená příšera příliš nekousala) - jsme tedy už dobře 30 na dně - tak musí fungovat lidmi způsobené oteplení a dogma CO2. A tady nepovolí. Jediná záchrana tkví v (paradox) hroutícím se hospodářství ve všech směrech. Až bude nejhůře, skončí dekarbonizační cirkus a nastoupí dlouho očekávaný realismus. Mám obavy, že si ještě ale počkáme, i když první skromné náznaky střízlivění jsou zde.
At klidne sníží nebo zrusi vyrobu tech elektrickych zmetků stejne je to k ničemu evropa se bude srat s drahym elektrickyma zmetkama ale nad nami a kolem nas budou porad jezdit americky a asijsky a i z dalsich zemi co nejsou v EU 5-6 litrovy obsahy benzinu a nafty a kde mate ekologii na boeingach se kteryma litate na dovolenou jakou to ma asi emisni tridu pri spaleni vic jak 100 litru??😄
To je tedy cestina jen co je pravda. Dokoncil jste treti obecnou?
Jedna z příčin těch všech "zmatků" (eufemisticky řečeno) a zejména vyházených peněz na vývoj elektroaut je to, jak všichni šéfové velkých automobilek ochotně "naskákali" na nerealistické plány a jak se dnes ukazuje spíše sci-fi představy politiků o budoucnosti dopravy. Ale za ty peníze, kteří jak vrcholoví manažéři, tak politici berou, by bylo naivní chtít od nich nějakou zodpovědnost. Ono je to možná ani tak nezajímá. Hlavní je, co řekne Uršula.
, J. Klokočka
Americký Omega 1 je zajímavější, ale budoucnost bude v magnetoru, který bude sám sebe udržovat díky nevyčerpatelné magnetické energii v chodu. Zdarma. A ten, kdo to dokáže realizovat / a první vlaštovky už tu jsou /, ten změní celé dopravní odvětví. A pak dalším krokem bude antigravitační pohon ve spojení s magnetickou nevyčerpatelností...
Zdravím, můžu se zeptat, co konkrétně máte na mysli za "magnetor"? Případně, kdo se to už snaží zrealizovávat a pokouší se o první vlaštovky, jak jste psal? Děkuji a pěkné svátky!
Účinnost karoserie 50procent je hodně nebo málo? A víte, že ta účinnost motoru se měří na perfektním seřízení motoru, v optimálních otáčkách, bez veškerého příslušenství, tedy čerpadel ,chlazení, tedy ve stavu, který je neslučitelný pro provoz praktický ? Nic není zadarmo a i toto bude něčím jistě vykoupeno. Účinnost motoru Tesla je v širokém rozsahu otáček a momentu 97 procent
Zájemcům mohu poslat důkaz.
U elektromobilů se ale v tomto porovnání musí brát v úvahu účinnost výroby elektřiny. Ta je v tepelných a jaderných elektrárnách kolem 30-40%
Hlavně ani zmínka o tom, že to je určeno pro užitkové a malé náklaďáky, takže nechápu tu poznámky o VW,a o Škodovce už vůbec.
Leda že by redakce měla nějaké tajné informace o rozšíření výroby v Boleslavi...
Jsem laik. Co to k sakru je "Tepelná účinnost "? Mě zajímá, spotřeba, emise. O tom v článku ani zmínka.
Motor je tepelný stroj. Nasává studený vzduch, ten ohřívá výbuchem (plus zplodiny) a zvětšení objemu převádí na mechanickou energii. V éře motorů bez elektroniky se uváděla účinnost benzínového motoru 20-25%, naftového asi 30. Zbytek energie utekl jako neužitečný ohřev. Dneska jsme se posunuli na lepší čísla. Prakticky se to samozřejmě projevuje na spotřebě 🙂
Myslím že už je proVW pozdě a stáhne do hrobu i škodu a Seat . Za vše můžou sankce Rusku a cla po Chinu. Byli moc namyšlený a teď asi ostrouhaji