1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 2 roky

Pan redaktor je ještě větší blbec než jsme doufali. Příště budeme probírat jak na parkovišti najít auto. Popřípadě jak používat volant abychom docílili kýženého směru.

27
Před 2 roky

Bóže,to jsou bludy. Autobus RTO neměl nikdy synchrony,městská verze (když byl málo obsazený)bez problémů zvládla rozjezd na trojku a potom pětku. Měl jsem Spartaka standart z r.55,měl bezsynchronní převodovku z Tudora. S meziplynem jsem bez problémů řadil o dva stupně dolů.

2
Před 2 roky

Autor by měl změnit nadpis ne jak řadí závodní jezdci, ale důchodci. Každý závodník ví, že při prodražování se musí mezi stupni prošlápnout plyn podle citu. aby se otáčky motoru dostaly na vyšší ještě předtím, než se pustí spojka. Tím pádem není nutné nechat spojku prokluzovat, ale lze prakticky pustit spojku tvrdě na hulváta bez škubnutí. Ale to stejně 90% lidí co čteme tenhle článek ví..

A jestli autor říká, že je NUTNÉ mít plně synchronizovanou převodovku a jinak to prostě NEJDE, tak jak asi řádí ty borci s veteránama hmm??

10
Před 2 roky
Richard S

Ano, my důchodci jsme řadili s meziplynem i s dvojím vyšlápnutím spojky (jinak to nešlo) ještě dříve, než autor přišel na svět.

Jinak opět článek kvůli reklamě.

6
Před 2 roky

Proboha, to jsou zase KECY. Brzdění motorem na kluzkem povrchu platilo možná, trochu, tak před 100 lety. Jinak samozřejmě při předjíždění třeba i 6/3. Chce to někdy meziplyn, ale většina dnešních běžných aut nemá 130 na trojku až tak problém. Jiná věc je, že točit přeplňovaný motor přes 2/3 otáček už nedává smysl (u atmosféry je to trochu výš )

3
Před 2 roky
Zdenek Svoboda

Mám přeplňovaný motor, ale maximum výkonu mám dalece za 2/3 otáček.. Sorry, ale přeplňování nemá nic společného s tím, kdy mám řadit.. Záleží na tom, zda chci jet jen na max. točivý moment, nebo zda chci využít max. výkon..

2
Před 2 roky

Jako radit někomu na kluzké vozovce podřadit o 2 stupně níž a to člověku co neví co dělá je čirá sebevražda z mého pohledu, je pro takového šoféra bezpečnější si přibrzdit než podřadit (dnešní auta jsou už vybavení ABS či dalšími asistenty). A hlavně radí závodník který vůbec nemusí vlastnit řidičský průkaz a nebo ten článek říká že nefungují dobře autoškoly )))

9
Před 2 roky

Nejčastěji řadím o 2 stupně nahoru při hned po předjetí. A abych se autora zastal: přítelkyně mi za to nadává, že se to nesmí, tak jí to dám přečíst a třeba ji to aspoň trochu uklidni. Ale na kluzké vozovce takto podřazovat bych tedy nikomu neradil.

4
redaktor AutoŽivě.cz
Před 2 roky
Václav Nepeřený

Dobrý den, samozřejmě s vámi souhlasím, rozhodně to neměl být návod na zařazení trojky z pětky na kluzkém povrchu... Vždy to je o zhodnocení rychlostí před a po zařazení, někdy to jde (dobrždění se spojkou a zařazenou pětkou, pak tam tu trojku klidně můžete dát), někdy ne. Ale opravím to.

Děkujeme za to, že nás čtete, přejeme hodně šťastných kilometrů!

To zlaté pravidlo závodních jezdců jak si neodrovnat spojku mi jaksi uniklo. Aly my co se učili řadit nesynchron, tak to dokážeme i bez spojky. Jen je třeba dostat otáčky motoru na úroveň těch, které budou po zařazení příslušného stupně. V praxi meziplyn nebo vyčkat.

8
Před 2 roky

Jak už bylo řečeno, když chci řadit nahoru a vynechat 1-2 stupně,tak buď systém to automaticky vyhodnotí a napíše rovnou na přístrojové desce anebo řadím za situace,že mám hlavně rychlost a motor kvalt utáhne, měl by jít cítit přirozený tah motoru i s přeskočenym kvaltem klidně 2,4,6 nebo 1,2,3,6. Redaktor moc zkušeností nemá.

V opačném případě,kdy mám rychlost a potřebují předjet i na delší vzdálenost a daný kvalt zpravidla 5,6 nestačí, přizpůsobim rychlost na požadovaný kvalt na 5,4.3 a i 2, tak ,aby otáčky byly ve střední hladině. Když dobrzduju někde z kopce, dávám většinou z 6,5,4 a přizpůsobuji tomu rychlost. Tolik asi nejpřesnější návod. Od redaktora to jen obecné a hodně nepřesné.

Před 2 roky

Wartburg 353 měl pod volantem páčku na zapnutí volnoběžky a to umožňovalo např. při zařazené čtyřce bez spojky ubrat plyn, dojet setrvačností ke křižovatce, mezitím zařadit dvojku, stále bez použití spojky, a při rychlosti cca 20km/hod pouze pomalu zvýšit volnoběh,zvýšit rychlost, ubrat plyn, bez spojky zařadit trojku nebo čtyřku - dle rychlosti - přidat plyn a jet. Spojka jen na rozjezd do předu nebo do zadu.

Před 2 roky

To si děláte srandu ne? Proč pořád kladete důraz na aktuální rychlost? Jediná důležitá hodnota jsou aktuální otáčky motoru a ty, které bude mít motor po zařazení nebo podřazení a podle toho si pohraju s plynem, aby netrpěla spojka a dvouhmota.

5
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt