1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 1 rokem

To je zase slátanina z překladače. Ten redaktor si snad ani nepřečetl, pod co se podepisuje.

2

Pokud to bude spalovací motor, nedává to smysl. Tyto motory mají malou účinnost, hluk, vibrace a bude potřebovat i nějaký katalyzátor kvůli NOx, které budou možná při spalování vodíku vznikat v ještě větší míře. Odhaduji to kvůli vyšší teplotě při spalování a vyšším tlaku. Je to cesta zpátky. V podstatě podle mého názoru vyvinuli blbinu. Elektromotory zvládnou milion kilometrů + už teď bez problémů.

29
Před 1 rokem
Petr Hariprasad Hajič

Akorát ze sebe veřejně děláš kašpara, inženýre od míchačky

4
Před 1 rokem

Snad si nemyslíte,že se čas na nabíjení nebude zkracovat. Čína je hodně vpředu a v roce 2025 budou časy jistě také okolo 10 minut. Navíc nemusím řešit výměnu tlakových nádob pro vodík,ani repasovat palivový článek po pár letech provozu. Vodík není výhra v osobní dopravě. Navíc bych vodikove auto nechtěl mít zaparkované před domem. Malý únik díky kuně a bác. Developer může začít stavět na rovném place znova.

4
Před 1 rokem
Jiří Arnošt

Už jste viděl hořet elektromobily? Máte pocit že když na parkovišti před barákem chytne bude menší škoda , zvlášť když jich bude kolem víc!? Za mně není výhra ani jedna varianta ale to nebyla ani auta na plyn a časem se i to vylepšilo

1
Před 1 rokem

Na kolik ekologicky? Kdo? Kde? A v jaké míře umí vyrobit vodík?

Ten kdo dokáže, vyrábět vodík bezemisní technologií bude výhercem na celé planetě.

Bohužel bezemisní technologie schopná vyrábět vodík a k tomu levně zatím na zemi není.

Jediné co se emise dá srovná s jadernou energií je kombinace elektrolýzy vody pomocí zinkových elektrod, které na sebe váží kyslík a zbývá nám vodík vysoké čistoty.

Jenže co s oxidovaným zinkem? Vyhnat z něj kyslík bez emisí je téměř nereálné, i když za mne by to šlo pomocí solární energie soustředěné soustavou zrcadel do tavné komory kde při teplotách vyšších než 3000 C⁰ kyslík zinek opustí a máme zpět kov k elektrolýze, třeba za pomoci solárními panely, jejich výroba taktéž není bezemisní stejně jako obsluha solárního reaktoru.

Musíme se nechat překvapit co přinese budoucnost....

2
Před 1 rokem
Peter Báňas

Že se o ekologii rozepise vždy jen ten kdo nepřekročí rámec oficiálních stupidit Kysličník zinecnaty neboli zinková běloba se vyrábí spalováním zinku. Aje ho zapotřebí tolik že by to byl jen doplněk k jeho výrobě.

Před 1 rokem

Ach jo. Ale prodavač v Bauhausu mi také říkal, že budoucnost je vodík 🙂

... Jediná budoucnost je elektromotor mezi koly. Nijak nechci nikoho urážet, ale fakt si pujčte něco, kde kola honí elektromotor. Už mám několikátý elektromobil a patřím mezi 98 procent uživatelů, kteří nechtějí zpět spalovací motor. A když už chcete spalovak, zkuste Hondu civic hybrid nebo Nissan Quaskai (nebo jak se to píše). Ale vzdy ať kola honí elektromotor a benzínový agregát je jen výroba elektřiny.

A nastudujte něco o vodíku... To by chtělo hodně vynálezů, aby to dávalo smysl.

3
Před 1 rokem
Miroslav Světlík

no ano, pár zazobaných se našlo a jim lichotí, že to trhá asfalt. Po Praze jezdí jako hovada, po nábřeží předjíždějí po kolejích, aby ukázali že mají krouťák větší, než pindoura. Pak jsou ještě ženy v elektro SUV a ty se zase nevejdou na silnici. Mluvím o Práglu, kde jezdím autem často.

Před 1 rokem

Ano to je možnost, né jen elektrické ale jiné možnosti pohonu je potřeba hledat. Jen se trochu bojím té počáteční ceny. Né každý má milióny na účtu.

6
Před 1 rokem
Jaroslav Řezáč

Stlačený vzduch a volná energie vesmíru?

2
Před 1 rokem

Zásoby planety země nejsou nekonečné. Lidé v honbě za mamonem dokáží úplně všechno. Pohony aut . Z toho jsou už na dálku cítit peníze. Jaký to bude mít dopad na planetu nikdo neřeší .

2
Před 1 rokem
Petr Šáda

No elektro není výhra pro používání ve větším, nebude ji dost a zvedne se cena i těm kteří auto nebudou vlastnit , taky výroba el.proudu není úplně eko ...u vodíku to bude podobné ,nějaká moucha se najde 😉

1
Před 1 rokem

Odkaz

Já bych Vodík "s palivovým článkem" neviděl až tak černě, a to ani z pohledu nákladů na výrobu čistého "H" který mimochodem lze už vyrábět více způsoby, které jsou ekologicky i ekonomicky akceptovatelné. Z pohledu uživatele auta, už teď vidím že například v Nizozemsku už to jde jezdit na vodík za cenu cca. 3,50 czk /1 km (viz. odkaz TOYOTA MIRAI). Což je z pohledu minimálního výskytu plnících stanic docela přijatelné už teď. A toto se s kvantitou na trhu bude rapidně měnit...

Jde jen o to co je a není aktuálně "chtěné" světovými lídry obchodu v této oblasti., ...elektro je tedy řekněme přestupní stanice, která umožní výrobcům a vývojářům v oblasti nejen elektro - automotive vytvořit baterii, která bude natolik efektivní a dlouhodobě použitelná, že ji bude možné aplikovat právě do technologií vodíku a podobných zdrojů pohonu.

Netvrdím, že tato technologie bude od počátku zrovna levná, ale rozšíří se rychle a bude postupně dostupná.

A nebavíme se zde opravdu o roku 2025, dejte tomu tak 30 let...(buďme realisté), každá evoluční doba v technologiích, nesla s sebou nějaký ten odpor a odboj (lidé si obecně neradi mění návyky a pohodlí).

www.garaz.cz
Když je kde tankovat, má vodík smysl. S Toyotou Mirai jsme projeli celé Nizozemsko - Garáž.cz
Ne nadarmo se Nizozemsku říká země pod hladinou. Ploché území na západě Evropy jistí před potopou hromada hrází a v rámci mobility tento stát proslulý tulipány, dřeváky a konopím silně podporuje...
1
Před 1 rokem
Miroslav Kasarda

A kdo bude chtít jezdit na vodik, kdyz přímo na elektřinu to jde 3x levněji? Kapacita baterií roste a jejich hmotnost klesne. Proč řešit vodík, když to nemůže přinést žádné výhody?

1
Zobrazit další 4 reakce
Před 1 rokem

Četl jsem jenom pár řádek, ale AutoLživě opět exceluje! V nadpisu píšete spustil masovou výrobu, a v článku je, že by mohl spustit 2025. Upřímně řečeno, máte v těch hlavách vážně nakáleno?

Já chápu, že si řeknete, že máte průměrné IQ, ale musím upozornit, že průměrné IQ kolem 100+ je bráno na jednotlivce, takže kumulovat čtyři autory dohromady s tím, že mají tento průměr, není úplně v pořádku.

9
Před 1 rokem

Ale no tak. To tomu věříte že USA, EU a Čína po ofenzivě na bateriový pohon dovolí prorazit vodíku? Asi těžko když se teď masivně investuje do bateriového šílenství. Auto vám bude k ničemu když k tomu nebude žádná infrastruktura. A že se budovat nebude je snad jasné...

3
Před 1 rokem
Rosťa Picek

Jo u nás v Ostravě už tuším nejméně jedna čerpací stanice na vodík je ! I přesto že se právě protlačuje ten hloupý nápad že budeme všichni jezdit na elektřinu (a proč hloupý , kdyby jezdila polovina co teď bude spotřeba nehorázná a tak i cena za el.proud a platit budou všichni i ti co auto nebudou vlastnit)!

2
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt