To je zase slátanina z překladače. Ten redaktor si snad ani nepřečetl, pod co se podepisuje.
Pokud to bude spalovací motor, nedává to smysl. Tyto motory mají malou účinnost, hluk, vibrace a bude potřebovat i nějaký katalyzátor kvůli NOx, které budou možná při spalování vodíku vznikat v ještě větší míře. Odhaduji to kvůli vyšší teplotě při spalování a vyšším tlaku. Je to cesta zpátky. V podstatě podle mého názoru vyvinuli blbinu. Elektromotory zvládnou milion kilometrů + už teď bez problémů.
Akorát ze sebe veřejně děláš kašpara, inženýre od míchačky
Snad si nemyslíte,že se čas na nabíjení nebude zkracovat. Čína je hodně vpředu a v roce 2025 budou časy jistě také okolo 10 minut. Navíc nemusím řešit výměnu tlakových nádob pro vodík,ani repasovat palivový článek po pár letech provozu. Vodík není výhra v osobní dopravě. Navíc bych vodikove auto nechtěl mít zaparkované před domem. Malý únik díky kuně a bác. Developer může začít stavět na rovném place znova.
Už jste viděl hořet elektromobily? Máte pocit že když na parkovišti před barákem chytne bude menší škoda , zvlášť když jich bude kolem víc!? Za mně není výhra ani jedna varianta ale to nebyla ani auta na plyn a časem se i to vylepšilo
Na kolik ekologicky? Kdo? Kde? A v jaké míře umí vyrobit vodík?
Ten kdo dokáže, vyrábět vodík bezemisní technologií bude výhercem na celé planetě.
Bohužel bezemisní technologie schopná vyrábět vodík a k tomu levně zatím na zemi není.
Jediné co se emise dá srovná s jadernou energií je kombinace elektrolýzy vody pomocí zinkových elektrod, které na sebe váží kyslík a zbývá nám vodík vysoké čistoty.
Jenže co s oxidovaným zinkem? Vyhnat z něj kyslík bez emisí je téměř nereálné, i když za mne by to šlo pomocí solární energie soustředěné soustavou zrcadel do tavné komory kde při teplotách vyšších než 3000 C⁰ kyslík zinek opustí a máme zpět kov k elektrolýze, třeba za pomoci solárními panely, jejich výroba taktéž není bezemisní stejně jako obsluha solárního reaktoru.
Musíme se nechat překvapit co přinese budoucnost....
Že se o ekologii rozepise vždy jen ten kdo nepřekročí rámec oficiálních stupidit Kysličník zinecnaty neboli zinková běloba se vyrábí spalováním zinku. Aje ho zapotřebí tolik že by to byl jen doplněk k jeho výrobě.
Ach jo. Ale prodavač v Bauhausu mi také říkal, že budoucnost je vodík 🙂
... Jediná budoucnost je elektromotor mezi koly. Nijak nechci nikoho urážet, ale fakt si pujčte něco, kde kola honí elektromotor. Už mám několikátý elektromobil a patřím mezi 98 procent uživatelů, kteří nechtějí zpět spalovací motor. A když už chcete spalovak, zkuste Hondu civic hybrid nebo Nissan Quaskai (nebo jak se to píše). Ale vzdy ať kola honí elektromotor a benzínový agregát je jen výroba elektřiny.
A nastudujte něco o vodíku... To by chtělo hodně vynálezů, aby to dávalo smysl.
no ano, pár zazobaných se našlo a jim lichotí, že to trhá asfalt. Po Praze jezdí jako hovada, po nábřeží předjíždějí po kolejích, aby ukázali že mají krouťák větší, než pindoura. Pak jsou ještě ženy v elektro SUV a ty se zase nevejdou na silnici. Mluvím o Práglu, kde jezdím autem často.
Ano to je možnost, né jen elektrické ale jiné možnosti pohonu je potřeba hledat. Jen se trochu bojím té počáteční ceny. Né každý má milióny na účtu.
Stlačený vzduch a volná energie vesmíru?
Zásoby planety země nejsou nekonečné. Lidé v honbě za mamonem dokáží úplně všechno. Pohony aut . Z toho jsou už na dálku cítit peníze. Jaký to bude mít dopad na planetu nikdo neřeší .
No elektro není výhra pro používání ve větším, nebude ji dost a zvedne se cena i těm kteří auto nebudou vlastnit , taky výroba el.proudu není úplně eko ...u vodíku to bude podobné ,nějaká moucha se najde 😉
Odkaz
Já bych Vodík "s palivovým článkem" neviděl až tak černě, a to ani z pohledu nákladů na výrobu čistého "H" který mimochodem lze už vyrábět více způsoby, které jsou ekologicky i ekonomicky akceptovatelné. Z pohledu uživatele auta, už teď vidím že například v Nizozemsku už to jde jezdit na vodík za cenu cca. 3,50 czk /1 km (viz. odkaz TOYOTA MIRAI). Což je z pohledu minimálního výskytu plnících stanic docela přijatelné už teď. A toto se s kvantitou na trhu bude rapidně měnit...
Jde jen o to co je a není aktuálně "chtěné" světovými lídry obchodu v této oblasti., ...elektro je tedy řekněme přestupní stanice, která umožní výrobcům a vývojářům v oblasti nejen elektro - automotive vytvořit baterii, která bude natolik efektivní a dlouhodobě použitelná, že ji bude možné aplikovat právě do technologií vodíku a podobných zdrojů pohonu.
Netvrdím, že tato technologie bude od počátku zrovna levná, ale rozšíří se rychle a bude postupně dostupná.
A nebavíme se zde opravdu o roku 2025, dejte tomu tak 30 let...(buďme realisté), každá evoluční doba v technologiích, nesla s sebou nějaký ten odpor a odboj (lidé si obecně neradi mění návyky a pohodlí).
A kdo bude chtít jezdit na vodik, kdyz přímo na elektřinu to jde 3x levněji? Kapacita baterií roste a jejich hmotnost klesne. Proč řešit vodík, když to nemůže přinést žádné výhody?
Četl jsem jenom pár řádek, ale AutoLživě opět exceluje! V nadpisu píšete spustil masovou výrobu, a v článku je, že by mohl spustit 2025. Upřímně řečeno, máte v těch hlavách vážně nakáleno?
Já chápu, že si řeknete, že máte průměrné IQ, ale musím upozornit, že průměrné IQ kolem 100+ je bráno na jednotlivce, takže kumulovat čtyři autory dohromady s tím, že mají tento průměr, není úplně v pořádku.
Ale no tak. To tomu věříte že USA, EU a Čína po ofenzivě na bateriový pohon dovolí prorazit vodíku? Asi těžko když se teď masivně investuje do bateriového šílenství. Auto vám bude k ničemu když k tomu nebude žádná infrastruktura. A že se budovat nebude je snad jasné...
Jo u nás v Ostravě už tuším nejméně jedna čerpací stanice na vodík je ! I přesto že se právě protlačuje ten hloupý nápad že budeme všichni jezdit na elektřinu (a proč hloupý , kdyby jezdila polovina co teď bude spotřeba nehorázná a tak i cena za el.proud a platit budou všichni i ti co auto nebudou vlastnit)!