1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 11 měsíci

Systém, kdy ev fungují podobně jako přečerpávací elektrárny, je dobrá myšlenka, jenže to chce velmi chytré nabíječky a auta, která jsou na těch nabíječkách po celý čas mimo těch pár chvil, co ev jezdí. Takže opět výhoda pro bohaté, kteří mají nabíječku doma ergo další rozevírání nůžek, nebo nabíječka pro každé auto u každého parkovacího místa, což si úplně představit nedokážu

Před 11 měsíci

Tedy pane Komárku, proč zrovna Vás nechávají psát o elektromobilech, to dost dobře nechápu. Vždyť Vy jste proti elektromobilitě zaujatý. Smyslem programu Octopus Energy je možnost vyvažovat denní špičky odběrů elektřiny z baterií elektromobilů připojených k síti. A tato je jim v noci bezplatně vrácena z přebytků, jejichž cena může být nejen nulová, ale dokonce i záporná, protože v tu chvíli ji není komu prodat. Že to u nás nefunguje nic neznamená. Ono to ani nejde, když dosud není povoleno obchodování s energiemi za spotové ceny. A povoleno to není, protože existují oprávněné obavy, že tvořiví češi by to zneužívali k okrádání zákazníků.

4
Před 11 měsíciUpraveno
Parrest Novák

.. asi něčemu nerozumím.. Baterie elektromobilu mívá životnost 800 nebo 1200 nebo tak nějak cyklů. Dočetl jsem se " Nabíjecí cyklus znamená jedno využití veškeré energie baterie – nehledě na to, kolikrát byla baterie mezitím nabíjena. Můžete například v jednom dni využít jen polovinu energie a potom baterii znova nabít naplno. Pokud další den uděláte totéž, bude se to počítat jako jeden cyklus nabití, a nikoli dva." Čili, pokud si koupím Enyak s baterií 77 kWh, a pokud nechám tento elektromobil k dispozici firmě Octopus energy, a ta ho bude používat k vyrovnání špiček odběru elektřiny způsobem, že vezme z baterie a do baterie vrátí za měsíc 333 kWh, je to 4.32 cyklu za měsíc, 52 cyklů za rok. Baterie mého auta dostane zabrat stejně, jako kdybych s autem jezdil a ujel za rok dalších 24000 kilometrů. Bude se vám těchto 24000 kilometrů ročně počítat do záruky na baterii ( 8 let nebo do ujetí 160 000 km, podle toho, co nastane dřív)? Třetina životnosti baterie je fuč, záruka na baterky o dva roky dříve fuč, hodnota vašeho auta je fuč, ojetý elektromobil s pochybnou baterkou nikdo nekoupí ani teď ani v budoucnosti... Nová baterie stojí 450 tisíc - koupit jednou za 5-6 let? Vám se to zdá výhodné?..

:-)

2
Zobrazit další 3 reakce
Před 11 měsíci

to je zase zelena/socialisticka propaganda, ta elektrina je u nas nejdrazsi v cele evrope i kdyz jsme vyrobci, takze jestli ji nekdo bude mit zadarmo, jiny to zaplati ... socialismus hadr

3
Před 11 měsíci
Milan Forejt

To si vysvětlujete špatně. O socialismus se určitě nejedná, a ve Velké Británii už vůbec ne 🙂 V energetice se obchoduje tak, že nasmlouváte odběry, ale platíte pokuty když překročíte i nevyčerpáte, a to i špičkově. Takže společnosti obchodující s energiemi se vyplatí provozovat systém, který ji zbaví pokut za překračování odběrů ve špičkách. Obzvláště, když ho vykryje odběrem v noci, kdy může cena energie dosahovat záporných hodnot. Dělají to, protože je to v konečném součtu ekonomicky výhodné.

1
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt