Jen ať hoří. Až budou stovky elektro aut hořet po celé Evropě, teprve v Bruselu pochopí, jaký nesmysl vymysleli.
Nepochopí, protože nechce.
Zajímalo by mě, jestli je stejné nebezpečí požáru i u hybridu? Mají sice podstatně menší baterku a většinou jedou na benzín, ale přesto. Prodává se jich tu pořád víc.
Tak to nezávidím tem kdo vlastní elektrické auto budou mít těžší parkování jsem rád že mám benzin.
Hlavně ať parkujou v podzemních garážích v Bruselu , pak až budou hořet tak to konečně někoho donutí zrušit některé opravdu nesmyslné rozhodnutí.
Opravdu malá komplikace. Prkotina.
"Chevrolet Bolt má však předepsané určité doporučení týkající se provozu baterie, které ne každý dodržuje." Bože které redakční vemeno vám to píše? Víte co jsou ta "předepsaná doporučení"? Nejdřív to bylo že se baterie nesmí nabíjet doplna, pak přišlo že se nesmí úplně ani vybíjet. Pak přišlo doporučení nenabíjet v budovách, nyní platí že při nabíjení musí být vůz pod dohledem, nemá se nabíjet přes noc a nemá být ani parkován blíže než tuším 15 metrů od jiných aut. To nejsou doporučení to je totální výsměch.
Čili je to nepoužitelná plechovka za miliony.
Titulok samozrejme aby vyvolal senzáciu, ale to že ide o zákaz parkovania JEDNÉHO súkromného parkoviska JEDNÉHO konkrétneho modelu BEV ktorý je poslednú dobu problematický už sa šikovne skryje do textu pre istotu ak by čitateľ takto ďaleko v článku nedošiel pred tým než to začne zdieľať.
Len si spomenme na Samsungy a odovzdávanie mobilov pred odletom leteckým spoločnostiam, konkrétne pilotovy. Problém sa vyrieši, zákaz a obmedzenia sa zrušia, len média majú tendenciu robiť z JEDNÉHO zákazu lokálneho JEDNÉHO parkoviska v USA medzinárodný globaĺny problém ktorý sa šíri naprieč, maximálne tak médiami.
Pardon, v článku je vysvětleno, že fyzikálně chemický proces může proběhnout na jakékoliv baterii, protože jsou všechny vyrobeny na stejném principu.
Baterie začne hořet spíše bez mechanického podnětu, jen tak. Baterie velkého BEV má tisíce článku a vnitřní porucha na kteremkoliv z nich může skončit těžko uhasitelnym požárem. Baterie je mnohem složitější a komplexnější prvek než ICE s převodovkou kde navíc je jen málo dílů, které když selžou, mohou vést k požáru, pravý opak BEV. Navíc věkový průměr aut s ICE je cca 12-15 let a hoří spíše ta starší. U BEV je věkový průměr mnohem nižší a je známý fakt že baterie degraduje s časem bez ohledu na počet cyklů a zátěži které se na degradaci také podílí. Uvidíme jak to bude u starých BEV, až jich bude vice
Ten titulní obrázek hořícího naftového autobusu je fakt tematický 🙂. Mimochodem v ČR zahoří dle hasičských statistik každý rok cca 2.000 motorových vozidel. Nejčastějšími příčinami jsou závady na elektroinstalaci, nebo palivovém systému vozidel. V důsledku dopravních nehod jich zahoří jen velmi malé procento. V ČR tedy zahoří v průměru cca 5,5 automobilu denně! A určitě jsou k tomu i nějaké originál fotky...
At to všechno ty zelenovnucovaci zaplatej...