Tak tenhle článek je úplně stupidní.
Ty doby kdy baterie vydržela 10 let už jsou nenávratně pryč. Pět let a bylo hotovo. Před časem jsem koupil nové auto. To nabíjí nejvíc, když se brzdí motorem z kopce. Jinak asi nic moc. Tak zbývá inteligentní nabíječka a alespoň jednou měsíčně pořádně v garáži nabít. Už mám baterku přes 3 roky a zatím dobrý. To je ten pokrok.
Výhodou je, žýe ony inteligentní nabíječky lze zapnout v režimu recondic, tedy v režimu, kdy v podstatě jen udržuje baterii tak jak je. A to by mělo stačit. Protože parkuji u domu, dělám to tak. A mám pokoj.
No, a my starčí, kdo jsme byli na vojně, si pamatujem v autoparcích tzv. konzervátory....
Teda já nevím chytrolíne,
nic nikdy nedělám, o baterií se nestarám a v servisu se vždycky diví jak je možné že mi baterie vydrží 12 až 13 let což to je čas kdy měním celé auto za modernější auto. Tak že já ani nevím že tam nějakou baterií mám 🤣🤣🤣
Ale startuje to a tak tam asi je 🤣 a vždy to startuje dobře ...
Tak že doporučuji, nestarat se nevšímat si a ono to bude fungovat.
Jak to začneš dobíjet a sahat na to tak ti to chcípne a nepojede to.
Do auta je hlavně potřeba občas dotankovat naftu aby to jezdilo a jednou ročně vyměnit olej a je klid....
V novém autě vydrží baterka deset i více let. Pochybuji, že by se tomu v servisu někdo divil, je to všeobecně známá věc. Pokud by to automechanik nevěděl tak rychle utíkejte jinam. Pokud koupíte na výměnu další baterii tak vám vydrží cca pět let.
Tak jsem se zase nic nedozvěděl, proč já to vlastně čtu? Z praxe vím, že obyčejná autobaterie bez jakékoliv údržby vydrží při občasných jízdách cca 10 let. Potom ji vyměním za novou, tu nejlevnější z použitelných a ještě mi odečtou cenu té staré. Není co řešit.
To je pravda pokud se ovšem jedná o baterii se kterou jste vuz koupil. Ta opravdu vydrží i deset let. Každá další kterou koupíte a dáte do auta vydrží pět let. Cca. To ví každý. Prostě to tak je.
Kde se pořád berou ty nesmysly, že baterka nesmí mít větší kapacitu, než tam dal výrobce. Baterka se nabije, co si vezme. Malá si vezme malý náboj, velká velký. Alternátor neví jak velká je na něj pověšená, nabíjí na stálé napětí. Dokonce ta velká si za stejný čas odebere z alternátoru více energie za stejný čas, díky nižšímu vnitřnímu odporu.
Nevím kdo tyto nesmysly pořád píše, žádné auto nenabije baterii do plných znaků, jediná možnost je, že baterii odpojíte z okruhu auta a nabijete nabíječkou která to umí ( tedy transfomátorová). Né žádné šidítko. A pokud jste nenabili baterii v klidovém napětí, tedy měřeno minimálně po deseti hodinách na min. 12,60-12,90V, tak jsme ji nenabili.
Hezký večer
No gelovou baterii starou nabíječkou spolehlivě odrovnáte.
V otázce zbytečnosti tohoto článku souhlasím s vámi. Ovšem co se týče nabíjení baterie, vaše příspěvky platí jen pro starší typy aut. Nové auta ale mají pravidla nabíjení jiná. Počítač u nich čeká až baterie dosáhne kritické hodnoty vybití a pak teprve spustí nabíjení. A aby toto bylo co nejrychlejší nabíjí až 17ti Volty. Takové nabíjení značně ubližuje baterii a tak není vzácností že vydrží jen tři roky. Vymysleli to chytrý zelený mozky. V podstatě to začlo u aut se stopstartem. Perfektně o tom hovoří pan Vaculík ve světě motorů.
a není to tak, že u novějších vozů se dobijí baterie "rekuperací".. dodržuji pravidla dobíjení (fakt nenabiju ani najetím 100 km) a baterie jede 7. zimu... tydle články v podstatě čtu jen proto, abych si přečet ty bláboly :D
Bláboly? Tak to bych chtěl vědět jak v autě nabíjíte baterku rekuperací? Víte co je to rekuperace?
Hm opravdu parádní rada opět moc děkuji automrtvě.
Silnější baterka není na závadu. Je blbost že se nebude stačit dobíjet.
Přesně tak ... Nevím z jakého důvodu by neměl alternátor baterií dobít..... Jaké množství se z baterie odebere při startu, takové množství se musí baterka nabít..... Aje jedno jestli má 40Ah nebo 400Ah .... Nabíjecí napětí je pořád stejné...