Levný sedan je symbolem luxusu? To je oxymóron! Bohatý člověk se nepotřebuje třást, aby jeho luxusní vůz neměl spotřebu větší jak 4l/100km. Spotřeba 10l/100km mu účet nijak nezplundruje.
jak píše autor, sedan je v Turecku symbolem luxusu. Bohatý člověk si u nás koupí Mercedes, BMW, Bentley a většinou to nebudou krabiciozní SUV. Autor tím chtěl říci, že karoserie typu sedan byla tou třešničkou na automobilovém dortu.
Ono je to spis tak, ze v Turecku je extremni krize a inflace. Tyhle vozy typu Thalia (Clio), Egea (Tipo) jsou proste na mistnim trhu s odstupem nejlevnejsi. Tam experti a projektovi manazeri nutne potrebuji sluzebni vuz, protoze na vlastni nemaji a jezdi starou Dacii od tatinka. Ta inflace a dovozni poplatky, cla absolutne brani si poridit cokoli lepsiho. Superb vychazi snad na 3 miliony v prepoctu, Fabia zacina tusim na 800tis. atd. V Turecku jsou v oblibe, co nejlevnejsi auta, ktera tady povazujeme za sroty, bez jakychkoli vlastnosti z pohledu designu, vykonu i kvality. Tak tolik k poblazneni Fiatem Egea - Tipo. Mel jsem ho tam jednou z pujcovny a je to strasne jednoduche "lacine" auto
Však to je hlavní přednost Tipa. Zatímco u jiných aut vám dávno odejdou filtry částic, vstřikování, dvouhmota, EGR, váha vzduchu, atd. Tipo pojede se svým 1.4 astmatikem vesele dál.
Levné auto za 400000 tisíc?To si děláte srandu?Kdo ty prachy má?
Podívejte se kolem sebe. Málo jich rozhodně není. 400k je dnes skutečně za nové auto skutečně málo.
Kvalitním vozům od Fiatu už dávno odzvonilo. A to nemluvím o tom, že tyto auta jsou výkřiky downsizingu, čím menší motot, tím "lepší". Výkon vyhnán turby a buďte si jistí, že nájezdem taky neoslní. Moje žena má sedana Volvo, 2,4 litru, atmosféra bez turba, tomu říkám ztělesněná nesmrtelnost..... Já mám kombíka v naftě taky Volvo, ale motor je koncepce Audi, mám skoro 600 000 najeto a motor si krásně přede. Jen měním pravidelně olej......
Je to o prioritách. Jezdit v proprděné ojetině nebo starším voze. Mně stačí můj Rapid litrový. Kecy o motoru ze sekačky se s každým rokem vyvrací. Spotřeba pod 5 a dojez na nádrž třeba 1150km.
vůbec jsem článek neotevřel, zjevná lež již v nadpisu, opravdu odpor vzbuzující novinářská špína.
stejně jako poznámka někoho, kdo to vůbec nečetl.
Za 4l jsem jezdil před pár lety s Peugotem 108..je to rozhodně menší než Fiat, ale motor byl benzín 1.0 od Toyoty... A dálka se s tímto motorem dala jezdit za 3,6l...velká škoda, že už není ve výrobě.. 😋
Jet s tímhle autem dál než 20km je sebemrskačství 😄 Radši pojedu za dvojnásobek, ale pojedu v autě, ne v krabičce od sirek.
Bude žrát tak 5-7 podle jizdy.
Stara fóbie 1.9 Sdi mi žere 3,3 v zimě 4,2 sice je to lenochod jako prase ale na závody mám fabii 3 (1.0 81kw) ta ovšem žere 8 s vozíkem 10 😀 mohli by udělat novou s tim SDIckem určitě bych ji koupil
Na závody Fábii 1.0, tak jo 😄
Hrozí elektomobilama a já se mám pobláznit spalovacím Fiatem? Trochu galimatyáš, ne?🤔🤦
seš snad turek ?
To je toho,za 4,3 na 100km,jsem jel i s benzínovou FABII-1.4-16V-55KW.Pořád vlastním,stáří 23 let,je v pěkném stavu.
Jel nebo jezdíte dlouhodobě za 4,3 l/100 km?
Navíc Fiat Egea je jiný název pro Tipo. Tedy vůz o kategorii výše.
Já umím jezdit s mým Civicem se 110kW turbobenzínem pod 4 litry. Když jsou ideální podmínky. Jinak za 5,2-5,3. Když chci. Ale využívám dynamiku vozu, takže průměr mám 6,5.
S vozem nižší střední (4,5x1,9 m), 1350 kg pohotovostní hmotností, na 17" kolech šířky 235 mm.
Nespotřebuje jen 4 l/100 km a na jednu nádrž neujede 1 250 km.
Mám ho jako služebáka.
Spotřeba 5,5l a nádrž tak 37-40L takže ujedu cca 660km.
Ve 240 000km odešlo turbo.
Ale pořád lepší volba než ty benzíny co dávaj do Tipa. Máme 4ks s turbem i bez turba a oba žerou olej(3000km/1L) a nerozsvicej mrchy kontrolku oleje.