To zcela schoduje s poznatky jako u Leafu. Takové ty informace že Tesla po najetí 500000 kilometrů ztratí pouze 20% kapacity, což rádi zdůrazňují fanoušci elektromobilů, pocházejí z laboratorních testů. Tam se ale akumulátory nabíjí a vybíjí velmi pomalu a za ideálních podmínek. V reálu se ale používají rychlonabíječky a provoz probíhá se střídající zátěží a střídajících se teplot. Vemte si jak stejný akumulátor vydrží v mobilu a to není tak namáhán jako v e-autu.
Viktore, možná by jsi se měl v Tesle někdy taky projet, ať víš o čem tu píšeš tyhle bludy. Sorryjako.
Mám Teslu, najeto přes 300tisic, na baterii skoro žádný rozdíl a ano nabijim většinou na rychlonabíječkách. Ale ty Teslu neznáš, tak Ti to odpouštím.
..., zda li je elektromobil opravdu šetrnější než klasické spalovací motory. I přes nulové emise totiž dochází k ničení životního prostředí kvůli nešetrnému likvidování baterií. ...
====================
To je lež jako věž, protože emise elektrické dopravy jsou nižší jenom o tu část energie, která se získá z obnovitelných zdrojů, což je pakatel a z jaderných elektráren, což je málo. Vezmeme-li skutečnou spotřebu energie, tak je o dost větší, než při spalování fosilních paliv přímo v motorech aut. Jedná se o energii ztracenou v rozvodných sítích, nabíječkách a v akumulátorech při vlastním procesu nabíjení. Dále je tu energie potřebná k těžbě vzácných surovin, kdy se přemísťují doslova celé hory hlušiny. No a pak se ještě přidá likvidace akumulátorů, která je zároveň i technickým oříškem.
Podtrženo a sečteno - elektromobily neušetří životní prostředí ani trochu. Pozitivní dopad se ale přece jen dostaví, i když nepřímo. Na taková auta bude mít totiž jen málokdo, takže celosvětově najetých km bude jen zlomek těch současných.
Pokud se bavíme o přínosu k ekologii dovoluji si tvrdit že je to ještě horší. O recyklaci baterií nikdo neví jak bude fungovat, o těžbě kovů pro baterie defakto nikdo neví jak těžba zatěžuje životní prostředí, že se netěží v Evropě tím to pokrytce z EU Bruselu nezajímá, že třeba kobalt se těží v Africe dětskou práci to taky nikoho nezajímá. O přínosu k ekologii, když zakážou výrobu spalovacích motorů osobních aut ani nemluvě. Kolik že to přinese globálně snížení co2? Co že ty panáky v Bruselu nezajímá letecká doprava, lodní, kamiony, autobusy, stavební a manipulační atd. Prostě elektromobility a žádná další alternativa řešení je podvod pro běžného daňového poplatníka v EU!
Nevím, ale je to prosazování příliš rychle a násilně. Pokud to nebude mít větší výhody než spalovací motory, těžko to lidé přijmou. V Bruselu nějací pomatenci rozhodují od "zeleného stolu" a podle toho to tak i vypadá.
To než jenom Brusel, děje se to po celém světě. Amerika a Čína také, dokonce i Rusko. Neopakujete nesmysly z místních bulvárů. Je to všude.
Až to ujede 2 000 km bez 20 zastávek na dobití, tak to klidně koupím. Do té doby budu raději mít "veterána"
Já potřebuju auto které bez problémů ujede 500 km i s naloženým vozíkem, než abych jezdila v něčem co za těch 500 km budu muset 8x dobít (kdybych chtěla něco tahat na vozíku)
A abych takové auto co mi uveze i vozík na vzdálenost 500 km mohla mít, musela bych za to zaplatit tak 1,5 milionu minimálně + to bude vážit 4x tolik než to auto co už mám. A to se podle mě s tou cenou ještě držím hodně při zemi.
Nějaký malý prskolet do města co bude stát 500 000, neujede ani 100 km.
Hybrid bych ještě brala ale čistě elektrické auto je nesmysl.
Do nějakého normálnějšího užitečnějšího auta bude stát baterka přes půl milionu a dojezd bude tak možná 400 - 500 km a to ještě budu počítat vítr v zádech a jízdu z kopce.
Mám Škodu Yeti (2013 / nafta, manuál) a dokud mi ji neseberou násilím tak ji nevyměním ani omylem.
dej tomu cas, vem si kde byly bewnzinove motory pred sto lety, kazdy vyvoj neco stoji a nejakou dobu to zabere. Ted uz baterie v autech vydrzi 3x az 4x vice nez pred 10 lety. Vyvoj jde rychle kupredu a technologicke firmy na to maji penize. Osobne si myslim, ze ted kdo si koupi elektromobil, tak proto, ze na to ma a nebo je fanda takovych technologii, ale za dalsich deset let budou mit skutecne dojezdt treba i tech 2000 km na jedno nabiti a za dalsich deset let to treba budou nejake specialni energeticke clanky a nabijet se bude jednou za mesic. Vse ma svuj cas. Stejne jako tomu bylo na prelomu 19 a 20 stoleti kdyz prisly spalovaci motory s objemem 4 - 6 litru, radove sesti a osmi valce ktere jezdili 50km/h a spotreba byla nekde kolem 25l/100 km. Proste je to vyvoj a bude to nejaky ten patek trvat....
Běžně vzdělaným lidem,to bylo jasné od začátku.El.mob. bych využíval povinné jen pro obsluhu a zásobování v centrech města všude tam,kde je to vhodné jako lázně atd.Tam bych si dovedl představit dokonce povinné zavedeni pro státní organizace , taxi,, doručovací sluzby atd.Ve vybraných městech bych tam auta se spal.mot.nevpustil,ale za podmínky, že musí být kapacitně a cenově dostupná místní elektrifikovaná doprava .Rušit ve velkém spal.motory je cesta do pekel.Obávam se,že odborníci to ví,ale loby vítězí.
Svět se mění, už nikoho vaše a moje pohodlí nezajímá. Ba naopak,
Presne tak vazeni jsou to smejdy navic brutalne drahe o kvalitach samotne TESLY ani nemluve maly dojezd,nabijeni narocne na cas a jako ojetina prakticky neprodejne no el. auto si koupi opravdu jen blazen nebo zazobanec, lide by se meli rychle probudit v tomto budoucnost globalni dopravy v zadnem pripade neni !!!!
Koukám,že Teslu vlastníš a máš s ni zkušenosti.
Umí si někdo představit že se začátkem prázdnin vyrazí desetitisíce elektro automobilů třeba do Chorvatska? Umí si někdo představit jak veliká by musela být sezónní parkoviště a s jakým příkonem aby se současně mohl dobíjet tisíce automobilu...⁉️👎
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Kdybych na el.auto měl, tak už s nim jezdim.nejsem nadšenec Tesly, takže asi jiným. YouTube je plné videí a recenzi konkrétně na výrobky s baterií, jak jsou to šunty a nebezpečné věci, některé z nich sám používám a funguji správně
To říkám od začátku. Bazary budou plné takových aut, které budou nutně potřeboval výměnu bateriového bloku.
Bohužel je to obří investice za statisíce..
A klid jen na pár let.
Bateriová auta jsou slepou cestou automobilismu a nesmyslem (ekonomickým, ekologickým i uživatelským) od svého vzniku..
Zločinci v Bruselu i globalisté tohle vědí, oni chtějí omezit mobilitu lidí(elektroauta budou pro hodně bohaté), mít nás pod kontrolou a vystrašené(covidpasy).Státy a jejich politici podepsali Agendu 21, ta se teď plní.Politici zradili svoje občany na pokyn globalistických zrůd..