V budoucnu zde uhlí nahradí plyn, z něj se vyrobí přes paroplynovou turbínu elektřina, ta se uloží do akumulátoru auta a z něj se bude napájet jeho elektromotor. Přitom dnes auta jezdí přímo na plyn a benzín má s plynem z hlediska emisí CO2 prakticky totožné vlastnosti. Vzhůru k světlým zítřkům : ))
A spálením uhlí se přes parní turbínu vyrobí elektřina, která se pak musí přenášet a transformovat se ztrátami a ta pak pohání elektrickou lokomotivu. Proč teda vlastně nejezdíme rovnou parními lokomotivami na uhlí?
Jedno auto, jedna baterka. To asi nebude vypovídající pokus. Pokud někde ve světě shoří elektromobil, tak se o tom píše všude, pokud benziňák, nebo nafťák, tak ne.
Neříkám, že je to jediná cesta, nicméně je to jedna z cest. Jak dlouho se intenzivně vyvíjejí elektromobily? Nemyslím fandové na koleně, ale seriózní vývoj v automobilkách(tak 3 roky, Tesla 10). Naftové a benzínové motory dorazily na technologickou hranu vývoje. Dál nelze snižovat emise a spotřebu při stejném výkonu motoru. Tak co dál?
Už jednou jsem to tu někde psal...elektromobily jsou ve vývoji déle než spalovací motor. A rozhodně nešlo vždy jen od nadšence co to vyvíjeli na koleni. Takže v tomhle dost podstatně lžete 😉 Něco si o tom přečtěte.
Nechápu, od se to někdo odvážil napsat? Už na to reagoval Timmermans? Každý obzčejný člověk to ví, jenom típci z EU komise si nevšimnou migrace dokud nepřijde 50 milionu lidí a absurdit elektromobility si nevšimnou dokud nezkolabuje rozvodná síť.
Páč holt si myslí, že se ta baterka musí vyhodit což nemusí, jenom se vymění vadný blok za pár tisíc.
Milí diskutéři. Ne každý rozumí us mluvené angličtině. A proč by taky měl. Jsme přece Češi, ne? To ale neznamená, že se chytíme jednoho Googlem přeloženého a pisálkem rychle a špatně opraveného textu, který zmiňuje jednou nekorektně Teslu 3. Ta chyba je ale tak zřetelná, že jen hnidopich se nad ní pozastaví a jen hlupák na ní staví kritiku. Jinak to video není tak úplně nezajímavé. Ale to byste museli strávit dalších pět minut nad videem. Ale vám stačí ta Tesla 3.
Mě stačí vědět, že elektroauto rozhodně není ekologické....
Elektromobily jsou průšvih jako vrata. Pár let to jezdí kolem komína a když to náhodou neshoří, nedá se to ani prodat, ani zlikvidovat, ani nic...
A na tohle přišli teprve teď, že díky baterii je v celkovém součtu provoz elektrovozu emisně více zatěžující než spalovací motor...??
Nechci nic říkat, ale úplně to samé je s fotovoltaickými panely...výroba a následná likvidace (podotýkám ekologická, ne vyhodit na skládku...) je stejně emisně zatěžující, jako kdyby ta elektřina se vyrobila nějak jinak...Je super pro například vesmírné programy a ostrovní systémy na odlehlých místech, budiž...ale tam, kde je elektřina běžně dostupná je to nesmysl...
Kecy, věděli to všichni, co se okolo výroby baterií motají, vždyť lithiový baterie tu nejsou rok, vědí jak degradují a vědí že může docházet k jejich vzplanutí při přebití, hlubokém vybití a přetížení. Vědí že je to sajrajt kterej zatěžuje životní prostředí, ale tady šlo spíš o lobby.
Neříkám, že elektromobilita není dobrá, ale výrobci jedou zatím na zisk z prodeje, ne na ekologii.
O ekologii nejde nikdy nikomu, možná tak nějakým neziskovkám a jednotlivcům. Vše se jen pod zástěrkou ekologie a dlaších líbivých důvodů realizuje, aby z toho bylo pro někoho ryto, to ví přece každej 😉 Ale zrovna elektromobilita za předpokladu neustálého vývoje hlavně úložišť el. energie tak, aby byly stále efektivnější, méně zatěžující životní prostředí a s kompletně dořešenou logistikou, mi celkem oproti vodíku, stlačenýmu vzduchu a dalším podobným nápadům, dává celkem smysl...
I kdyby to byla chyba softwaru,tak dřív nebo později se ty baterie stejně musí měnit,pochopil bych že když si někdo koupí Teslu,že výměnu baterie bude mít zdarma,třeba už jen za to,že jezdí ekologicky.Porad si myslím že spalovací motor nic nenahradí,pak už jen koně.
Jo tohle rikali prvnim vyrobcum spalovaciho motoru. Kone nic nenahradi. nazere se hned u cesty a muze jet dal. Blbost je tlacit elektrifikaci nasilim. Technologie jdou dopredu a i na splaovaci motor jednou dojde.
Sem také píše články demagog Miler z autofora?
Tyler Hoover se baví opravami aut zdánlivě na odpis. Když tu teslu kupoval, již věděl, že tato závada přesně odpovídá vypojenému konektor v jednom bateriovém modulu. Oprava ho vyšla na 700$. Ale to už ten tydýt autor článku nenapíše, protože by čtenář přišel o dojem, že jsou všechny elektromobily po uplynutí záruky na baterie na odpis...
To né, akorát jinam ne ž na nákup né dojedete.
Už jsem četl také článek že někdo koupil Teslu a opravil si baterii výměnou pár článků a rázem byla baterie v super stavu .
Těžké elektroauta také nemám rád, ale Amíci by auto evropských rozměrů asi těžko kupovali když u nich jezdit s 1,2l motorem je asi jako tady jezdit s Trabantem 😁 Dojezd do práce bohatě stačí na 140km aby ta baterka stála rozumné peníze. Na dálkové cesty dieselové auto a není co řešit, ekologií spasí jedině jiná obchodní politika a ne obyčejní lidé se svým vozem , stačí když elektroauta s dojezdem 140km a cenou Dacie👍, a více dobíjecích míst, ale to zase my neovlivní mě, jisté je že cena u e.aut je přemrštěné 🤪
Pravda totiž je, že většina lidí používá auto tak, že kdyby měl elektromobil dojezd do 200 km, ale stál jako Sandero, klidně by si ho koupila. Ti samí lidé si ale elektromobil nikdy nekoupí, protože za cenu, za jakou se prodávají, by si nekoupili ani spalovák.