1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 3 roky

Já nevim, ale když se někdo stále ohání ekologií a uhlíkovou stopou ( samozřejmě že přírodu a ovzduší máme jen jedno) , ale jakou uhlíkovou stopu a ekologickou zátěž má jednak získávání potřebných materiálů pro výrobu baterie, jejich zpracování, její samotná výroba a následné dobíjení? Fakt je to tak ekologické???

19
Před 3 roky

Tak ono taky záleží jak to dobíjel. Pokud byl stejně chytrý jako někteří tady co skočili na to že baterii stačí neustále dobíjet jen na 80 procent nebo ještě hloupěji že je to pro ni dokonce žádoucí, tak se samozřejmě není co divit. Každá baterie pokud má vydržet se musí ideálně dobíjet na 100 procent a je jedno jestli je to baterie do mobilu nebo do auta. Jenže dobití na 100 už bohužel trvá podstatně déle než na těch 80 takže ne každý je ochotný to absolvovat

22
Před 3 roky
Mikes 9

Kres ty jsi ovšem úplně mimo a ještě radíš kraviny. Lithiová baterie, tedy i mobil, vydrží nejvíce, pokud ji nabíjíš do 80% a kapacita ti neklesne pod 20%. Tvoje dobíjení do 100% je blbost! Těch posledních 20% baterii ničí! Odkaz

3
Před 3 roky

aku a software před 8 lety je asi jako Váš mobil před 8 lety...Tohle posuzovat...Elektromobil je budoucnost ať se to někomu líbí nebo ne...

8
Před 3 roky
Ludek Dite

Elektromobil budoucnost je, ale nikoli Tesla na baterie, to je jen slepá ulička vývoje. 🙂

1
Před 3 roky

Ahoj, dejte si pozor na tyhle prolhaný kampaně. Mám Teslu, je stará pátým rokem a 300 tisíc najeto. Na baterii to skoro nejde poznat. Na interiéru vůbec. Nikdo by tolik Km nehádal. Spalovák je s takovými Km už většinou na odpis, podle typu auta.

16
Před 3 roky
Tomas Kutina

Až Vaše slavná Tesla Najede 540 000km a bude jí 20 let,odtahá tisíce tun materiálu jako moje Alhambra tdi se spotřebou do 6 litrů,potom se můžeme bavit o dopadu na životní prostředí.Myslím že zatím moje veteránka jasně vede...

3
Před 3 roky

Pořád se mluví jen o bateriích, ale kdo tu elektriku vyrábí? Elektrárny. Větrné a sluneční určitě ne. Takže voda, klasika, atom. NA atom se nadává, zbývá tedy co? Takže správný název pro elektromobil je auto s nulovými LOKALNIMI emisemi, ony se totiž vyprodukují, ale jen jinde

7
Před 3 roky
Jan Šmejkal

No jo,ale ve městě čistý vzdoušek. Mít peníze už v něm jezdim. Měl jsem párkrát půjčené a jiny uz nechci

6
Zobrazit další reakci
Před 3 roky

To je přece jasné, že likvidace autobaterií není ekologická....že uhlíková stopa výroby a likvidace autobaterií elektromobilů je mnohem mnohem horší než celoživotní provoz spalovacího motoru.

8
Před 3 roky
Lukáš Milfajt

Ne, to není jasné. A taky to není pravda. Leda byste to dokázal podložit nějakými daty, ale to samozřejmě ne. Tady jde totiž o emoce.


1
Zobrazit další 2 reakce
Před 3 roky

A proč nám tohle EU cpe "horem dolem"? Tvrzení, že jde o "ekologii" je naprostý nesmysl.. stačí umět počítat.

6
Před 3 roky

Článek je značně nepřesný. Podle nalinkovaného videa se:

  • nejedná o model 3 (výroba zahájena 2017, 8 let ho skutečně nikdo nemá), ale model S.
  • naprosto není jasné, že problém nastal "Používáním a stářím". Hned v úvodu videa je jasně řečeno, že několik týdnů nebyl problém žádný a ke zkrácení došlo skokově. Graduální degradace baterie se projevuje typicky postupně. U Tesly se dokonce může jednat o chybu čistě softwarovou.

Předpokládal bych více základních fakt a méně úprav faktů.

6
Před 3 roky
Jan Kovanic

Graduální je skutečně postupný. To už vždycky odjakživa.

1
Před 3 roky

Tak na to nemusi studovat dlouhe roky ale staci si koupit treba kapesni svitilnu s klidne dobijecim clankem a zjisti ze po nejake dobe poctu dobiti je clanek akumulator KO a musi se nekam vyhodit odevzdat - ale co s baterkou z auta ?

Ale i tak je to dobre ze si to svet zacina uvedomovat.

2
Před 3 roky

Nic není černobílé.

Měl jsem možnost jezdit před pár lety s Teslou, kterou jsme měli ve firmě. Byl jsem s ní z Prahy ve Velké Británii, Slovinsku, Rakousku, Německu, Dánsku, Švédsku, Norsku a Finsku. V zimě klesne dojezd, v létě je to ok.

První pravidlo je nenabíjet na 100% při cestě od někud někam. Ve většině případů byla zastávka na cca 30minut a jelo se dál (cca 2 hodiny). Takže žádná tragédie.

Životnost baterií - ano je omezená. Jak dlouho vydrží baterie v telefonu po 3 letech?

Problém je to, že výrobce baterii nechce opravit, ale vyměnit. To je jako by se vám na normálním autě rozbil EGR ventil a fabrika kvůli tomu chtěla vyměnit kompletní motor. Baterie jsou zapojené sério-paralelně. V sériově větvi vám stačí jedna špatná a celá větev pak nedosahuje požadované kapacity.

Souhlasím, že dokud nebude dostatečný servis na údržbu starších baterií, budou starší elektromobily dost nevýhodné.

9
Před 3 roky
Viktor Kunst

Co dvě hodiny půlhodinu nabíjet ? Na tisícikilometrové služebce do Německa bych tedy někde pauzíroval pětkrát až šestkrát, zhruba dvě hodiny zbytečně navíc.

Pokud by tam teda byly nabíječky. Plánování, jak noční jízdy za socíku, podle cca dvaceti nonstop pump v celé republice.

Pěkně děkuju. Asi bych se kvůli těm četným pauzám vrátil k odnaučenému kouření 🙂

3
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt