Mám 5 let starý Nissan Leaf, který ani nemá chlazení baterie. Takže by měl degradovat rychleji než Tesla. Kapacita je ale prakticky stejná jako u nového 🙂 Průměrná degradace u Tesly je totiž 15% za 150 000 km Odkaz Takže ten youguber buď kecá, a nebo to byl vadný kus
kdyby se mi u nafťáku po 150 000km smrskla nádrž o 15% asi bych byl dost naštvanej když najezdim 20 000km měsíčně, a co teprv až budu muset pořídit elektromobil? no jako docela mě to děsí 😄
Objevil Ameriku, normální lidé to ví dávno jenom v Bruselu ta eko elita ne , jsou to spíše jelita ...
Jak sem psal právě sedím v Tesle s najezdem 325 370 km. Dojet 450 km nova měla dojezd 494 km. A jen pro info. Baterie Vám neodejde najednou jako celek, ze by jste ji vyměnil. Nepleťte si to s běžným spalovákem. Jsou tam tisíce malých baterii.
Hádám že ten dojezd má maximálně na korbě odtahovky.Ale jako vtip dobrý.
Při čtení tohoto článku sedím v Tesle s najezdem přesně 325 370 km. Dojezd má 450km oproti 494km jako nová. Auto mi ušetřilo na pohonných hmotách a servise přesně tolik kolik stojí. Ale těm co rádi platí dražší a dražší benzin. Arabským šejkům přeji krásný den a příjemné placení každé tankování…
Vasi Teslu vam preji, ale ja za auto 2 melouny nedam, páč je nemam.
Nedávno jsem jel taxíkem Hyundai ioniq. Auto mělo najeto 240000 km a borec mi říkal, že ztráta na baterii jsou 2%. Auto si vychvaloval, prý mají ve firmě více aut a všechny bez problémů i s větším nájezdem. Jinak musím říci, že svezení parádní.
pokud nabíjel každých 240 km, to máme 1000 nabití . Pokud jedno nabití je 8 hodin , to je 8000 hodin , co Taxikář s tímto autem nemohl jet, protože nabíjel .
To je 333 dní nebo nocí , kdy nejezdil . Vyplatilo se ? Jedině když to střídal , což u běžného auta by nemusel .
Ale jdete. Ekologisticka sebranka vam prece vysvetli, ze zivotnost baterii nehraje zadnou roli. Do zelene promeny totiz pujde tolik penez, ze dostanete novou baterku treba i zadarmo.
Ale kdyz se zeptate: A ci budou ty penize? Odkud? Tak budou asi koukat jinam, soupat nohama a neco si hvizdat.
Samozřejmě, že je to alternativa k současným vozidlům, ale nezačnu tuhle vývojovou větev brát jako "zelenou, eko" dokud se nezačne kromě toho, kolik se ušetří na výfukových plynech, brát taky v potaz, kolik nerostných a neobnovitelných surovin se spotřebuje k výrobě auta, baterie apod. a jakým způsobem se budou baterie recyklovat. Zároveň taky čekám na řešení, jak do aut dostávat čistou energii a ne tu, co se vyrobí v uhelných elektrárnách. Jak zajistit nabíjení např. pro celou ulici.
Zrušit spalovací motory a zavést elektromobilita může jen ekoterorista. V hromadné dopravě to chápu a nemám s tím problém. Ale jinak je to nesmysl a populismus těch dementů z Eurosekty. Už vidím, jak hasiči jezdí s těmi elektrokrámy. Když zasahují např. u rozsáhlého požáru a mají auto nastartované třeba 6 hodin, tak s tím elektroheblem by jim v polovině té doby došla šťáva.
Údajně už teď mají automobilky patent na baterii, která zvládne životnost 1,8 milionů kilometrů.
Jako běžný smrtelník vím samozřejmě prd ale nevěřím, že by automobilky cpaly veškeré peníze do vývoje elektromobilů, kdyby to bylo tak na prd. Celkově si myslím, že v roce 2035 bude elektromobil dávat smysl. V současné době bych si ho samozřejmě nekoupil, protože zkrátka vyjde auto a za rok už je zaostalé oproti novému modelu, který má o 40% delší dojezd, delší životnost a zvládne rychlejší nabijení.
A zajímalo by mne zda při venkovní teplotě -18 je v autíčku je příjemně teplo a okolík se sníží dojezd o tom se moc nepíše.
paradoxně je to prej ještě horší v létě (klimatizace)