Jak může pisálek napsat v nadpisu ,, větší držák ", když vyměnil dvakrát baterku a jednou dokonce motor? 🤦
Trocha matematiky. 150000km děleno 7 lety se rovná 214285km za rok, to dělíme 365 dny a máme 587 km za den, upozorňuji každý den včetně sobot nedělí svátků. Část provozu po dálnici, část ve městě dám nadnesenou průměrnou rychlost 60km/hod. A máme tu deset hodin denně jízdy za volantem. Ten taxikář měl tak dobrá rita, že mu je mohou závidět všichni taxikáři na světě.
A taky nejakou tu hodinu musel nabijet.
Zajímaly by mě ještě dvě věci. A) Kolik byly celkové náklady na servis vozu do této doby + pořizovací cena vozu. B) Kolik hodin celkově strávil pan taxikář připíchnutý kabelem ke stojanu. .. Pokud to celé rozpočítáme na jeden ujetý kilometr, to bude asi údiv o laciném provozu, co, dráteníci? 😎
Tak zrovna diskutovat o času tráveném na nabíječce nemusíme diskutovat, protože práce taxikáře je o tom, že sedím celý den v autě a mezi klienty mám minimálně 5 minut času, tak proč ho netrávit na nabíječce, kde doplním % baterie, než stát někde na volnoběhu ve spalováku, kterej mi při stání jenom bere pohonný hmoty.
Mam z toho zavistivyho breku vsech smradlavych vyfuku dojem jako kdyby auta se spalovacim motorem dokazala par let po zacatku masivni vyroby objet zemekouli aniz by se cokoliv rozbilo... Kolik prachu stal vyvoj vsech tech druhu motoru za tech X dekad?
Mentální mrzaku je mi 40. Odpad venku nevyhazuji. Každopádně EV je nesmyslně drahý a nepoužitelný vůz. Než se vyrovná stopa výroby je to nepoužitelný vrak. Koupit si auto velikosti Fabie s dojezdem 200 km za mega může jen blázen nebo fanoušek. Za 10 let je z toho nepoužitelná věc. Negyedik jediný důvod proč si tohle drahé lejno koupit. Vhodné pro uživatele ne rodiče.
Mercedes Benz E class 220cdi 1999 pořízen při 306.000Km dnes najeto 614.000Km výměna vstřiku, žhavičů, 2x brzdné destičky, váha vzduchu 3x, 18x olej, prasklá hadička, vyměněný podvozek, několik stěračů, olej převodovky 1x, jedna autobaterie, a oprava spadlého lanka stahovačky zadního okna (nulové náklady), při spotřebě 5,8l/100Km. Náklady na opravy 61.000Kč opravdu bych neměnil.
A původní rozvody, kotouče a pneumatiky.
Opravdu “super” článek. Který blbec to pustil do éteru ? Na první baterky najel 180.000 km, na druhou baterku. 150.000 km a na třetí baterii přes 1.200.000 km?!?!?!
Skoda času číst takové blbosti. Kamarád Teslu měl a výměna baterky po najetých 190.000 a necelých osmi letech provozu : celkem 435.000 Kč ( v přepočtu) . Zlatá naftička. A co třeba katastrofálně nízký dojezd v zimě? Nic, je to blbost a pisatel bl…
Opel Corsa C(1.3CDTi),koupeno při 39tis.km dnes 468tis.km na motoru pouze přetěsneni čerpadla, vyrovnávač tlaku,3x baterie,1xkotouče,brzd,i zadní pakny, pravidelná výměna olejů a filtrů,1x olej v převodovce jinak vše originální (spojka, vstřiky,spojka, převodovka) a průměrná spotřeba za15let 4,2/100km.Co si více pořád při dnešních cenách paliva.
Tady něco nehraje. 210000 km za rok, což je 575 km každý den? No nevím, nevím.
To má být reklama na nové baterie v naoko hanlivém článku?
První baterie po 150 tisících km.
Druhá baterie po 180 tisících km.
Třetí baterie má za sebou 1 200 000 km?
Také mi to bylo divný. To je držák ta třetí.:-D
Každý provoz vozidla má své náklady, ale na druhou stranu 99,9% za svůj život nenajde více 0,5 mil. Km. Je samozřejmě otázkou, jak si budou stát nákladové moderní auta, s celou plejádou emisních systémů v okamžiku kdy STK nepůjde "nějak zařídit".