Autor článku asi nikdy neviděl dvoudobý motor. Já měl Wartburga 353 a otec měl škodu 1000MB. Maximální výkon byl papírově téměř stejný, ale kroutící moment dvoudobého motoru byl téměř 2x větší! Proto v kopcích žádná škodovka nestačila na wartburga. Je to dáno tím, že dvoudobý motor má pracovní dobu každou druhou a tyřdobý každou čtvrtou. Dvoudobý motor zase nevyužívá celý zdvih pístu k práci, ale přesto měl mnohem vyšší kroutící moment. Smůlou pro dvoudobé motory bylo, že automobilky investovaly do vývoje čtyřdobých motorů. Pokud by byl dvoutakt modernizován přímým vstřikem, turbem a tlakovým mazáním, tak má naději na uplatnění.
trabant ho měl a fungoval...a perfektne: jednoduchý, levný, v pomeru vaha-vykon velmi efektivní dvoutakt byl puvodně motorem sportovních vozu!!!! to jen ekoaktiviste na tento system plivou..kdyby se neblbnulo, ekologicke normy zustaly na nejake rozumne urovni...motor dvoutakt se trochu vylepšil a kultovoval...nemuseli jsme řešit kraviny a auta mohla byt velmi levna
Pane Komárek, Trabant ho měl. byl spolehlivý a FUNGOVAL. A co víc, kompletní GO zvládl jen trochu šikovný kutil i v "kuchyni na stole"🙂 sám a podstatně levněji než je cena pouze pravidelné servisní prohlídky dnešního vozu.
A co víte o motoru s protiběžnými písty? Víte vůbec, že to není vůbec žádná novinka? Samotný princip je známý skoro století a asi nevěší řadové motory této konstrukce se používaly coby dieselagregáty v některých amerických ponorkách ve 40tých a 50tých letech min. století.
Nicméně, protože podobně jako Wankelovy motory byly náročné na kvalitu materiálu, tak pokusy s malými motory, vhodnými pro pohon osobních vozů obvykle krachovaly pro svou nespolehlivost a na rozdíl od Wankelů se v os. vozech neuchytily.
Tento motor ani jinak než jako dvoudobý vyrobit nelze (kam by jste asi tak dal ventily?) a existují dvě základní provedení.
1) se dvěma klikovými hřídeli s výstupní hřídelí propojenou prostřednictvím ozubeného soukolí.
2) s jednou klikovou hřídelí, na kterou přenos přímočarého pohybu pístu přenášejí dvě ojnice s vloženým vahadlem (podobně a pro představu zjednodušeně řečeno jako rozvod OHV).
Redaktor je asi veliký myslitel, který čte jenom předepsaný stranický tisk. Dvoutaktní motor má jenom o chlup nižší účinnost než čtyřtaktní. Tříválec ve Wartburgu se choval jako čtyřtaktní šestiválec. dvouválcový motor v Trabantu jako čtyřtaktní čtyřválec. Největší naftové motory se také dělají dvoutaktní. Objemový výkon dvoutaktu je téměř dvojnásobný než u čtyřtaktu. Jediný zádrhel je spalování oleje.
Zná autor Dana Pribáně s jeho Transtrabanty? Asi ne.
Jinak trabant je krásné jednoduché autíčko bez špetky elektrodebilit co najdeme v dnešních autech. Ten dokud měl palivo tak jel. Dneska se pokazí čidlo a než se to opraví a najde jaký tak je týden v tahu a auto nejede.
Co to je zase za ideologický žvast? Vysmívaný Trabant fungoval naopak velmi spolehlivě a teď musíme k Němcům z bývalé NDR vzhlížet naopak s nadějí že si uchovali zdravý rozum a pomůžou Německu vybřednout ze zelenoprogresivistické pasti a ponižujícího postavení nesvéprávné americké kolonie!
Opět jste prokázali, že autoživě.cz je ten nejhorší bulvár, plný diletantů. Nejdřív ten idiot napíše, že motor v Trabantu nefungoval a pak do toho ještě zaplete naftový dvoutakt, který se běžně dodnes používá...
To jsou zase moudra, dvoutakt v Trabantu fungoval, stejně jako ve Vartburgu a jeho užitkových derivátech. A dvoutaktní vznětový motor? Mám dojem že něco takového se používalo v bombardérech Junkers Ju-86D
Nic o Trabantech nevíte, odjezdil jsem 2, vyjel i na Glossglockner, byl jen pomalejší na dálnici, ale na provoz laciný
Tak to vypadá když autor neví o čem píše.