Stačí trochu projet, guma se zahřeje a kontrolka zhasne. To snad ví každej , kdo tam měření tlaku má, ať ve ventilkach nebo jiný.. Pokud teda už od pohledu na auto nemá ty gumy placatý🤣
V nových a novějších autech je tolik svítících kontrolek, nápisů, upozornění že už je to uplně zvrácený.Z lidí to dělá blbce kteří nepoznaj že mrzne, neumějí zavřít dveře,zmáčknout spojku,atd. Všechno tam bliká,svítí jak vánoční stromeček a nejvíc jsou ty zvukové pípací signály , to je TOP ! Hrozná to doba automobilismu .
Já nevím, co proti tomu máte. Dnes je auto daleko více blbovzdorné. Máte nedovřenou kapotu motoru, nedovřené dveře? Vůz vám to ukáže. Nesvítí vám světlo na káře? Vůz vám to dá vědět. Máte nastartováno a otevřete dveře u řidiče, auto se samo zabrzdí a nepřejedete se, jako ta francouzka nedávno. Problém byl u Merivy, tam se zobrazilo číslo závady a v knížce byla napsána závada. Karoq funguje jinak, vše je přesně zobrazeno a funguje to skvěle. Nebýt tolik aut, skvělá doba automobilismu.
Ve skutečnosti jsou dva různé systémy kontroly tlaku v pneumatikách, jeden je v článku popisovaný, přes ABS porovnáváním poctu otacek kol. Druhý systém označovaný jako TPMS - Fire Pressure Measuring System využívá sensory v jednotlivých kolech vozidla s bezdrátovým přenosem do ECU (řídící jednotky) vozidla.
Mě se nejvíc zobrazuje kontrolka EPC auto se zpomali na 80 km v hodině a nejede rychleji. Ale po dalším nastartování kontrolka zhasne a jede normálně.
Tak já to třeba nevěděla. Děkuji.
Mě se rozsvítí nápis servis!!