Na to “lidstvo čekalo celé roky”? No nevím tedy.
Jan Vash
Před 4 hodinami
V přímce na trati dlouhé alespoň 1 km by asi vyhrál Chiron, protože umí přes 400 km/hod., F1 má maximálku omezenu na cca 370 km/h, protože nikde na okruzích nejsou tak dlouhé rovinky, aby potřebovala jet více. Kdyby však monopost F1 jinak zpřevodovali, tak by 400 km/h dala také.
Na okruhu se zatáčkami by ale Chiron ztratil nejméně 10 sekund po 1. kole, v dalších kolech i více, protože by mu brzy odešly brzdy při jejich agresivním používání.
xxx
Ten Chiron dosáhne té maximálky pouze za ideálních podmínek (teplota, vlhkost vzduchu, vítr a také snad hraje roli povrch vozovky) a na okruhu by jistě neměl, jak píšete, vůbec šanci. Odejdou mu brzdy i pneu. Na tuším youtube je souboj F1/Veyron a formule ho brala dost výrazně.
Kolik má maximálku F1?
Kdyby jeli delší trať, až na max, tak nevím, jestli by formule jela 400 km/h.
Koukám, že málokdo shlédl video až do konce.
V závodě na jednu míli byl Veyron trochu rychlejší, protože má o dost lepší součinitel odporu (0,36).
F1 má součinitel odporu cca 0,7-1,1. Je optimalizovaná na přítlak a ne na co nejmenší odpor.
Ve vysokých rychlostech už vlastní hmotnost vozu hraje zanedbatelnou roli. Důležitý začíná být poměr celkového výkonu a čelní plochy vynásobené součinitelem odporu. A i když má Veyron mnohem větší čelní plochu, má také 2x vyšší výkon a 2-2,5x nižší součinitel odporu.
V přímce na trati dlouhé alespoň 1 km by asi vyhrál Chiron, protože umí přes 400 km/hod., F1 má maximálku omezenu na cca 370 km/h, protože nikde na okruzích nejsou tak dlouhé rovinky, aby potřebovala jet více. Kdyby však monopost F1 jinak zpřevodovali, tak by 400 km/h dala také.
Na okruhu se zatáčkami by ale Chiron ztratil nejméně 10 sekund po 1. kole, v dalších kolech i více, protože by mu brzy odešly brzdy při jejich agresivním používání.
Poměr výkonu a váhy. Kdyby se u Chironu všechno vydělilo třikrát, aby se dostal na váhu formule, měl by výkon 500 koní. A ta formule jich má kolik? 800?
No myslím si že Bugatti Chiron by našel rovnocenného soupeře i u automobilky Koenigsegg, která se pyšní také rychlostí přes 400km/h a to jen s motorem V8.
.. a to je ta formule nejméně 8 let stará, protože podle zvuku to je atmosférický motor, které byly zakázány v roce 2013.
Bugatti chiron 0-400 km/h 32.6s, Kawasaki h2r 0-400km/h 26s.F1 Kawasaki jen taktak stihala
Stacilo vysadit toho blbecka s vysilackou a 85 kilo hned z vahy dolu.