Kdo ten článek proboha psal? Nějaký školák s pomocí AI? Vždyť to nemá hlavu ani patu, mele páté přes deváté, hrozný.
Před revolucí možná napsal pár hezkých písniček, ale dneska žije jenom z bývalé slávy a z toho, že šíří kolem sebe nenávist. Jo a teď ještě bude žít z průměrného důchodu, který mu současná vláda přiklepla.
Ach ta závist, že někdo dostal průměrný důchod jako oběť pronásledovaná bolševickým režimem... Daleko vyšší důchody bývalých bolševických papalášů (Jakeš, Štrougal, Bilak a spol) a vrahů (Polednová, Vaš) a většinou do cca 93 - 98 let věku vám nevadily?
Především pan Hutka nikdy nic nedokázal, ani v cizině a ani tady. A dnes podporuje Piráty, neomarxisty, Pávka aj. Nemá páteř, nemá talent, nemá nic.
Kdybyste chodil na jeho koncerty v 60. a 70. letech, měl byste jiný názor. Pravda, režimu oddaní soudruzi na takové koncerty obvykle nechodili, pokud tam nešli jako práskači STB. Folkové sdružení Šafrán tehdejších folkových špiček (Hutka, Lutka, Merta, Voňková a spol) bylo pro pamětníky té doby skvělé. A je vtipné říkat o někom, že nemá páteř, když na rozdíl od jiných umělců nikoho trapně STB nenapráskal a potom to další desítky let trapně nezatloukal. A kdyby už nic jiného, tak obrátil zájem tehdejších mladých ke starým lidovým písním ze sbírek Sušila a Bartoše mnohem dříve, než to dělají dodnes jiní. A lidé s ním tyto lidovky i jeho vlastní písně na koncertech nadšeně zpívali. A kdokoliv z dnešní folkové špičky (Plíhal, Dobeš, Nohavica a jiní) dříve přiznával, že Hutka pro ně byl zdroj inspirace a vzor, který ovlivnil to, že se dali na folk. A když jsem zažil vůbec první oficiální koncert Nohavici na Folkovém kolotoči 1982 v Ostravě-Porubě, tak si tam lidé při po jeho koncertě říkali, že to je nový Hutka. Po dlouhé době totiž lidé s někým tak nadšeně zpívali a střídavě jeho vlastní a lidové písničky (a to ho slyšeli poprvé v životě!), tedy tak, jak to dělal na koncertech už předtím Hutka.
Hutka je magor,kterej nikdy nevydejchal,že ho tady po návratu z emigrace nevítaly davy jako Karla Kryla.Umí jen šířit zášt a nenávist.
Pratele,
je velmi zajimave co vse Hutka, bez invece dokazal.. kdo zije v emigraci jako ja, 44 let, vi o panu Hutkovi sve...! Jeho jakesi fejetony v emigrantskych novinach a jeho smutne prekvapeni tamtez, kdyz si narikal ze kazety jeho inzerovanych muzikalnich vyplodu skoro nikdo nekupuje, to by nevadilo, ale kdyz prisel do Prahy z Holandska v dobe "svobody", uz zase fnukal::tak ja jsem zde(velky bojovnik, jako Havlicek) a nemam kde bydlet, to jsme cetli vsichni.
Nebyt Susila, nebylo by Hutky, a cist jeho sracku "Dvorky", to uz je pres caru, vim sve, ja to cetl a vlasnim!!!
HUtko, bez do pr...le nebo konecne do prumyslu, nekde by ses jiste zaucil!!!
hutka žije pouze z bývalé slávy několika písniček, jinak to je pouze závistivý stařík.
Nohavicovi nesahá ani po kotníky ani jako muzikant, ani jako textař, ani jako bavič.
Ostatně....publikum to jasně dává najevo - jeho "zájem " o Hutkovy koncerty je v prudkém kontrastu se zájmem o Nohavicu, kdekoli vystoupí. Po Nohavicově prohlášení, že nevidí důvod,proč by měl vracet ocenění své práce od Putina, někteří pořadatelé jeho koncerty zrušili, (připodělali se), jiní, kteří koncerty nechali proběhnout, si mnuli ruce nad vyprodanými sály.....kolik sálů vyprodal závistivý stařík Hutka?
A nebude to spíše tím, že StB Nohavica neměl na rozdíl od jiných přerušenou kariéru? Tím se asi více dostál lidem pod kůži. Hutka, Třešňák, Merta a další to měli mnohem těžší navázat na bývalou slávu.
Hutka se už veze jenom na vlně nenávisti vůči Nohavicovi.Tento trapný pán nemůže zkousnout, že zatímco jemu ruší koncerty z důvodu nezájmu, tak Nohavica vyprodává sály.
Nohavica je lepší zpěvák i moudřejší člověk.
Chodil jsem do Nerudovky když tam vystupoval Šafrán. Chodil jsem hlavne na Hutku. Byl jsem v Malostranské Besedě když se vrátil do Prahy a jel přímo z letište, aby pro nás zde vystoupil. Brečel jsem jak malý kluk. Texty některých písní zapoměl a my mu napovidali. Byl to nádherný zázitek. Dnes na Hutku nechodím. Nelíbí se mi jaký je a co zpívá. Ale to mu nebere zásluhy za to co dokázal a čím pro nás tenkrát byl. Zasluhuje si víc než průměrný důchod a je jedno co dnes dělá. Důležité je, čím pro nás byl. Byl příkladem, že se nemáme nechat demoralizovat tím v čem jsme žili. Že svobodu nám nikdo nedává, že tu má každý sám v sobě. Nelíbí se mi jaký je dnes. Ale vždy budu obdivoval to, jaký byl.
Hutka - postavička kavárenského povaleče s neskonale drzým sebevědomím a přesvědčením, že je vynikající folkař. Všechno špatně pane Hutko!!! Radši zmizte z naší reality...
Souhlasím s Vámi. Vrátil se v 89., zazpíval nějaké písničky v té chvíli lidem, kteří mnohdy neměli ani ponětí zač bojují a zase zmizel. A teď si tady hraje na ublíženého chudáka. V zahraničí mu pšenka nekvetla, tak se vrací a kňučí. Už mi toho člověka není ani líto.
Jaroslav Hutkak k tvorbě v 80tých letech moc dobré podmínky v exilu neměl. Poznamenala ho doba tak jako všechny, tedy i ty , kdo neemigrovali. Mládí pryč a stejně jako Marta Kubišová, Karel Kryl, Vlastimil Třešňák ... začínali po revoluci od znova.
Ne už tak mladí, pro nové generace dost neznámí, pro část staré generace nepřijatelní, protože nestáli v řadě jako průměrný krotký obyvatel ČSSR a byli oslavováni, jako někdo kdo komunisty svou osobou a tvorbou dráždil. Mnoho lidí, kteří by měli mlčet se nyní na tyto lidi tzv. vytahuje a léčí si své mindráky ze zbabělosti. Jinak si neumím vysvětlit tolik zla a opovržení, které čtu v komentářích.
Já sice taky mlčela, otec po 68.roce propuštěn pro názory z práce a už nikdy nemohl plně rozvinout schopnosti schopného stavebního inženýra, i na mně kvůli němu tehdejší kontrolní orgány hleděly jako na nespolehlivou a daly mi to znát v kádrových materiálech, jak se tehdy říkalo, resp. v zaměstnání.. Revoluci jsem přivítala s nadšením, narovnala jsem záda a měla jsem štěstí, že jsem mohla dokázat v dalších zaměstnáních, co ve mně je.
I kdyby lidi znali jen jednu Hutkovu písničku, která pozvedla lidi k odporu k tzv. diktatuře KSČ, tak to je dost, protože za ní stojí člověk, který obětoval kus života a ukázal, že se dá stát za svým a obětovat pohodlí.
Ano, i kdyby napsal jenom tu krásnou Náměšť, je to něco, co se podaří tak jednomu z mnoha milionů, aby si jeho píseň lidé zpívali jako hymnu revoluce (nemluvě o tom, že ta píseň vznikla dávno před tím a je tedy zjevně nadčasová). Ale je jich nadčasových více (Litvínov, Tango o Praze, Cizinci, Morava, Kamna, Kuchař a myš, Posílám ti, Tak má milá, Lžička, Tkanička) a probudil zájem mladých o stovky let staré lidovky ze sbírek Sušila a Bartoše (+ Erbena Vandrovali hudci) a následovali ho v tom i další zpěváci a kapely a byl inspirací pro další generace folkařů (Plíhal, Dobeš, Nohavica a spol). Myslím, že na tuhle diskuzi se hodí Milenci v texaskách ze Starců na chmelu:
Jsme přece jeden za osmnáct
a druhý bez dvou za dvacet
a byla by věc nerozumná
chtíti rub na líc obracet
chtíti rub na líc obracet
Nechte ty hochy, vždyť jsou Češi
vždyť jsou to Češi, soudruzi
něco si řeší, tak ať řeší
a nebraňte jim v diskuzi
Ať dogmatik si co chce říká
je jeho názor nezdravý
jen tahle zdravá polemika
dokáže něco napravit...
Pana Hutku si pamatuji z koncertů v 70. letech ve studentských klubech.
Pro nás to bylo docela bomba, bylo to něco jiného, osvěžujícího...stejně jako třeba Merta, ale ten nebyl tak provokativní vůči režimu, Hutka prvoplánově taky ne, byly to takové narážky, které publikum bouřlivě vítalo.
Docela mě překvapilo, že se po Listopadu neuchytil nějak v politice.
Ty jeho agitky s primitivními texty a stále stejnou melodií už se bez nepřítele nechytaly.
Jo Jardo, ještě mi z Jarova dlužíš startku!