1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 1 rokem

Stejná "story", ale dost podstatných rozdílů. Tupolev byl prakticky bez paliva a na nouzové přistání se několik hodin připravoval. Airbus na Hudsonu byl plně natankován a pilot měl cca 30 vteřin na rozhodnutí, co se strojem.

Hlavní rozdíl je ale v konstrukci strojů. Airbusy mají motory zavěšené pod křídly a při dosednutí na vodu se motory zanoří a doslova roztrhají trup. Zobrazený Tupolev má motory v křídlech a po vodě může klouzat. Motory byly již dvouproudové, ale ještě malého průměru a tak se vešly do křídla. Navíc je tu fakt, že ruské stroje všeobecně mají větší stupeň odolnosti při provozu a tím pádem i při případných haváriích.

Oba stroje dělí minimálně 40 let vývoje. Mechanizace křídla Airbusu je někde úplně jinde, než u Ruského stroje. Rus musel mít podstatně větší přistávací rychlost a tak tedy klobouk dolů před tím machrem.

Před 1 rokem

To jsem zvědavý na příští dny a články od pana Duchoslava, jestli ještě bude novinářem, zda-li za tenhle článek nepůjde pracovat do kotelny.

18
Před 1 rokem
Josef Klaus

Poukázat na něco co Rusové nebo Sověti dokázali dříve než USA nebo Evropa se dneska nenosí. Počítám že autor článku budu místní uderkou pětidemolice označen za dezoláta a to bude ještě lichotivé.

15
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt