Stejná "story", ale dost podstatných rozdílů. Tupolev byl prakticky bez paliva a na nouzové přistání se několik hodin připravoval. Airbus na Hudsonu byl plně natankován a pilot měl cca 30 vteřin na rozhodnutí, co se strojem.
Hlavní rozdíl je ale v konstrukci strojů. Airbusy mají motory zavěšené pod křídly a při dosednutí na vodu se motory zanoří a doslova roztrhají trup. Zobrazený Tupolev má motory v křídlech a po vodě může klouzat. Motory byly již dvouproudové, ale ještě malého průměru a tak se vešly do křídla. Navíc je tu fakt, že ruské stroje všeobecně mají větší stupeň odolnosti při provozu a tím pádem i při případných haváriích.
Oba stroje dělí minimálně 40 let vývoje. Mechanizace křídla Airbusu je někde úplně jinde, než u Ruského stroje. Rus musel mít podstatně větší přistávací rychlost a tak tedy klobouk dolů před tím machrem.
To jsem zvědavý na příští dny a články od pana Duchoslava, jestli ještě bude novinářem, zda-li za tenhle článek nepůjde pracovat do kotelny.
Poukázat na něco co Rusové nebo Sověti dokázali dříve než USA nebo Evropa se dneska nenosí. Počítám že autor článku budu místní uderkou pětidemolice označen za dezoláta a to bude ještě lichotivé.