Všechny anglické lodě za druhé světové války byly ošklivé, ale spolehlivé. Byly předimenzované co se týká pancéřování, pomalé ale vždy tam, kde to bylo potřeba. Byly jako Churchil, prostě buldoci.
Dnes vše projektuje počítač, násobky odolnosti jsou teoreticky vypočtené, vše je "na knop", aby se vůbec vešli do nějakého rozumného rozpočtu. Technické řešení dříve - kotel - turbína - lodní šroub bylo jednoduché jak facka a v podstatě bezporuchové. Queen Elizabeth a Prince of Wales mají ale generátory proudu, tj. turbíny s generátorem a elektromotory, které pohánějí hřídele. Dokonce ty turbíny jsou nad čárou ponoru a proud se vede kabely. A aby to nebylo málo, vše je to doplněno dieselagregáty ( tzv. systém CODLAG ). Není divu že je to poruchové, spíš je div, že to alespoň trochu funguje. A tak je to na těch lodích ve všem.
tady jde především o to,že na obsluhu svých lodí nemají dost námořníků....
nejsou lidi...............