Paní redaktorka nějak opomněla napsat hlavní důvod vzniku tohoto typu zastřešení v USA 😂
nejspíš hurikány.......
Mám na domě sto let starou trámovou vazbu - stále zachovalou, stále funkční a hlavně je to využitelný půdní prostor. S americkým krovem vám na půdě žádný prostor nezůstane. Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci.
tak nejaky pudni prostor vznikne.Nevim zda to je dle nejakych norem.Minuly tyden jsem pomahal koledovi na prostredek pokladat OSB desky.Pravda trochu se prohybaji pri chuzi,protoze roztec vazniku je 95 cm.
Ale vzniknul mu prostor 250 cm x 15 m na rovnomerne rozlozeni sezonnich veci.Prostredkem v pohode chodi vzprimene.
Řekla bych prostě: nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat laciné věci. Nejsem odborník, ale mám pocit, že tyto střechy jsou na satelitech? A kdo je tu kolem má, ten si na ně stěžuje.
Řekla odbornice z paneláku 🙂 Vazníky mají jedinou nevýhodu, nevyužitelná na obytné podkroví.Půda: Záleží na sklonu střechy a to jestli si někdo udělá valbu nebo štít. Se štítem je i půda.
Přesně tento typ střechy používal na svých prodejnách Lidl. Až jednoho dne v Ostravě se takováto střecha propadla pod tíhou sněhu.
Ani za nic bych tento typ střechy nechtěl. Mám klasickou půdu, kterou jsem lehce zateplil mezi krokve a mám tak z ní skladiště méně často potřebných věcí, k tomu fitko a taky zašívárnu s poslechovou místností. Tyto moderní konstrukce krovů umožňují pouze omezené skladovací možnosti na půdě s prakticky nulovým dalším využitím. Většinou se realizační firmy ani neobtěžují zakrýt izolační vatu, ze které se vlákna minimálně zčásti dostanou do uskladněných věcí. Tato vlákna z vat jsou podobně karcinogenní jako azbest a tak nechápu, jak někdo může na takové půdě skladovat například věci pro děti. Pokud má někdo miliony na nový dům, tak tady by rozhodně neměl šetřit. Za mě jedině klasický krov a pokud se bude využívat půda, tak pořádně udělat záklop z prken či OSB desek.