1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 2 roky

Dobrý den, ve článku uvádíte nepřesné informace a mystifikujete čtenáře. Vůbec není pravda, že smlouva na dobu určitou uplynutím dané doby (např. 1 roku) skončí (píšete: "Smlouva na dobu určitou skončí uplynutím sjednané doby v pracovní smlouvě. V případě, že se následně neuzavře nová pracovní smlouva, tak pracovní poměr skončil.").

Správně je to tak, že pokud zaměstnanci uplynula lhůta ve smlouvě na dobu určitou, ale on i nadále POKRAČUJE v práci a je to s VĚDOMÍM ZAMĚSTNAVATELE, popř. mu na to vedení nic neřekne, automaticky začíná běžet pracovní poměr na dobu NEURČITOU.

Odkaz

www.finance.cz
Co dělat, když vám končí smlouva na dobu určitou?
2
Před 2 roky

Dobrý den,

v našem podniku pracuji jako starobní důchodce na dobu určitou. Smlouva mi končí 20.7.2023. K 31.12.2022 bude organizačním opatřením zrušeno moje pracovní místo. Ostatní zaměstnanci, jichž se to také týká , dostanou výpověď a odstupné dle kolektivní smlouvy. Mě výpověď nechtějí dát, protože odstupné by u mě bylo dle KS 11 měsíců a přesáhlo by datum ukončení poměru na dobu určitou o cca 4 měsíce. Chtějí mě "nechat" na "překážkách na straně zaměstnavatele" do ukončení smlouvy na dobu určitou. Je to tak správně? Nebo mi mohou dát výpověď a plné odstupné k 31.12.2022? Takto bych byl dalšího cca 1/2 roku zaměstnancem a nemohl bych si, například, sjednat jiný pracovní poměr. Ani nevím, co na "překážkách na straně zaměstnavatele" smím či nesmím dělat.

Děkuji za odpověď.

Před 2 roky

Dobrý den.

Musí zaměstnavatel hlásit někde že změnil zaměstnanci pracovní smlouvu???Měla jsem smlouvu na dobu neurčitou,ale v době Covidu mě

byla změněna na dobu určitou.Se změnou jsem souhlasila,s tím že když bude dost práce tak se smlouva zase obnoví na rok.Je to správné?Jak by to bylo v případě že by mně zamšstnavatel propustil?Budu mít nárok na podporu???Děkuji

Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám