Bárto Bárto, ty asi nebudeš nejostřejší tužka v penále, což? Buď rád že tady o tobě pisálku nenapíšu něco nelichotivého, kromě toho že jsi jedl málo vtipné kaše.
Češi se prostě chovají pragmaticky.
Navíc máš špatná data.
Uváděná procenta jsou "čisté" diesely, tedy bez PHEV, HEV nebo MHEV.
Budeš si pisálku muset započítat PHEV, HEV, MHEV, což dělá v ČR asi 7% a na západ od nás cca 15%. Takže diesely se v zemích EU pohybují mezi 30 a 40% 🙂 🙂 🙂
Žádný respekt k lhářům jako jsi ty.
No, je to trochu tendenční článek. Není to tak dávno, kdy se porovnávaly emise novýh vozů s různými typy pohonů, a celkem nepřekvapivě z tho vzešla Octavia Tdi, motor 2.0. Umístila se před benzíny i hybridy + ten test byl oficiální, ale samozřejmě fanatici typu Timmermans takové informace přehlížejí. Elektromobily nelze srovnávat, jelikož jejich výfuky leží v Asii, případně jinde v uhelných dolech či plynových elektrárnách. Překotná elektrifikace nemá vyřešenu základní otázku - kde vezmeme tolik elektřiny, kde vezmeme dost lithia na všechny baterky, kde vezmeme kobalt a další vzácné kovy ? nemluvě o tom, že se obvykle nacházejí v zemích, které nejsou zrovna demokratické a Západu přátelské
Přesně tak, ještě se naskýtá otázka, kde se budou vysloužilé lithiové baterie ukládat, když likvidace je extrémně náročná...
Panebože nechte již běžné smrtelníky žít a dýchat, nechť si každý občan svobodně vybere vozidlo s pohonem, který mu nejvíce vyhovuje! Elektromobility světové klima 100% nespasí, jsou vhodné zhruba pro horních 10-20 tisíc. Naftový pohon je pro mne osobně jednoznačně nejvýhodnější, pokud mi jej EU zakáže, o EV stejně uvažovat nikdy nebudu, a budu volit alternativní pohony jako LPG, klasický hybrid (nikoliv plug-in!!), v krajním případě vodikový pohon. Demokracii zdar, I love 💘 you Tdi!😁😉
Zelení neuměli ani nepochopili , že ty jejich auta na baterky váží cca dvojnásobně spalovacího . A pokud platí fyzikální zákony , na pohyb větší váhy potřebujme i více energie , o opotřebení gum ,brzd , vozovek a hlavně nehod nemluvě
Provozujeme i nejstarší auta. Průměrné stáří aut na našich silnicích je skoro 16 let. A to většinou díky naftovým autům (hlavně Octáviím), které mají extrémní výdrž. Otázka je, zda je to dobře nebo ne? Ukazuje to, že nemáme na rychlejší obměnu. Na druhou stranu je provoz starších aut ekologičtější než častá obměna a tudíž i výroba nových aut. 🙂
Krásně je vidět,že Češi na rozdíl od lidí v západní Evropě mají pořád zdravý selský rozum.To,že v Bruselu rozhodli,že auta budou elektrická přece vůbec neznamená,že mají pravdu.Dokud budou na trhu normální auta,tak nikdo normální si elektro nemůže koupit.Krásně je to vidět na novém Berlingu,kdy Stelantis rozhodl,že už budou jen elektrická a prodeje se propadli o 90% a ted s velkou slávou vrací spalovací motor,protože jinak by to už nikdo nekoupil.
EU se díky Green Dealu a elektromobilitě stane skanzenem chudoby.. Číňani se na nás budou jezdit koukat.
prosím vás, pár základních informací. diesel při stejném objemu motoru, stejném vozidlu spotřebuje cca o 20 proc paliva méně. a na litr spáleného paliva má nižší emise CO2 než benzín. tedy diesel je dvakrát ekologičtější než benzín. nechápu, že toto se neříká, ačkoliv to je základní fyzika. co je skutečně problém je nox, což avšak u nových motorů je řešeno vstřikováním adblue. tedy nové motory diesel jsou daleko čistší vozidla jak benzínová. velmi slušně poprosím redakci, než něco napíšete, ověřujte si informace a nevěřte současné levicové nevzdělané rádoby ekologické diktatuře. děkuji. lm
Fyzika je krásná věda hovořící jasnou řečí čísel, ale pro ekofanatiky a ekoteroristy je bohužel nepochopitelná a nenaučitelná, i když právě v této oblasti není nijak zvlášť složitá.
Kvůli podobným diletantům jako je spoloditel tohoto ekoteroristickehého blábolu lidé neuznavávají a opovrhují novináři. Bohužel na této web žumpe mají přesně takoví spoustu prostoru, aby bezostyšně psali lži o problematice, které navíc vůbec nerozumí. Dezinformace a mediální snaha o manipulaci. Naštěstí hodně amatérská a tudíž průhledná.
Na jednu nádrž skoro přes půl Evropy? To přece smysl dává. Natankování za pár minut do plna? To přece také dává smysl. Pořizovací cena vozidla? Tak ať nám hlupci klidně dávají nálepky a hovoří o nás jako o skanzenu. My to nějak vydržíme i bez zaťatých zubů.