1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 1 měsícem

Ještě by elektromobil nemusel mít vlastní baterii, která je ohromně drahá. Tím by se šla cena elektroaut na polovinu.

Baterka by “pronajímala” a platila v ceně při výměně baterky. Takto by bylo jedno, jak starou baterii mám. Platila by se energie, která by v ní byla skutečně uložená.


Tento způsob výměny baterii jsem navrhoval už dávno. Je to jediná schůdná cesta, které nebrání fyzikální zákony. Škoda, že se s tím nezačalo dříve.

2
Před 1 měsícemUpraveno
Radoslav Nešpůrek

Nejsem si jistý, jaká to je značka, ale jeden Čínský výrobce už tuto možnost nabízí. Má ve svém portfoliu ke koupi auto s baterii anebo si můžete koupit i auto bez baterie s tím že si baterii pronajímáte za nějaký měsíční paušál, a právě mění se v těchto zařízeních. Tato možnost už funguje myslím dva nebo 3 roky v Číně.

Před 1 měsícem

To mě napadlo hned, systém jako s výměnou plynové bomby za plnou. Ovšem u plynu se výrobci dohodli a všechny bomby mají stejný závit a připojení. U elektroaut je každá bateka jiná. Takže by to fungovalo jen pro jednu konkrétní značku.

Před 1 měsícem

A dvacata stanice na vymenu dela z nabijeni prezitek ? Fakt nepochopim ego titulkare. Jeste smutnejsi je, ze pritahovani pozornosti na nesmyslne titulky funguje.

Před 1 měsícem

Hlavní přínosy Battery Swap Station,tedy Nio power je možnost nákupu vozidla bez počátečních nákladů za baterie. Stanice jsou přizpůsobeny i na dodávání energie do sítě třebas v případě Blackoutu El. Sítě.Vymena baterie proběhne na stanicích 4 generace v rámci 3,5min., což je neporovnatelně i s nejrychlejšími nabijecimi stanicemi spol. BYD či Zeekr, nemluvě o jejich životnosti. Platíte nájem,ale životnost vozidla není založena na životnosti baterie,ale samotných komponentech vozidla,jelikož baterií stále vyměňujeme. Největší spol. Světa na výrobu baterií CATL uzavřel se spol. NIO Power dohodu o vytvoření největší výměnné nabíjecí sítě světa, tudíž se domnívám,že potenciál výměn baterií je i přes mnoho nevěřících Tomasu má velkou budoucnosti. O tom svědčí i pozice nákupu vozidel Nio v Číně,kdy 80% nových majitelů si aktivují službu Baas a výměny jdou v rámci čtvrtletní do vyšších milionů a neustále se zvyšují. Tento systém se zdá být na velkém vzestupu a má obrovský potenciál i pro další značky výrobců vozidel

1
Před 1 měsícem

Ano toto je cesta správným směrem.To už dává smysl a mohlo by to slevnit el.auta.Máme se od nich co učit.

1
Před 1 měsícem

V Číně, kde všechno dotuje stát, možná.

2
Před 1 měsícem

Tento způsob má logiku a líbí se mi.

2
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt