1600/1600Zbývá 1600 znaků

Ještě by elektromobil nemusel mít vlastní baterii, která je ohromně drahá. Tím by se šla cena elektroaut na polovinu.

Baterka by “pronajímala” a platila v ceně při výměně baterky. Takto by bylo jedno, jak starou baterii mám. Platila by se energie, která by v ní byla skutečně uložená.


Tento způsob výměny baterii jsem navrhoval už dávno. Je to jediná schůdná cesta, které nebrání fyzikální zákony. Škoda, že se s tím nezačalo dříve.

2
Před 14 dnyUpraveno
Radoslav Nešpůrek

Nejsem si jistý, jaká to je značka, ale jeden Čínský výrobce už tuto možnost nabízí. Má ve svém portfoliu ke koupi auto s baterii anebo si můžete koupit i auto bez baterie s tím že si baterii pronajímáte za nějaký měsíční paušál, a právě mění se v těchto zařízeních. Tato možnost už funguje myslím dva nebo 3 roky v Číně.

Před 5 dny

To mě napadlo hned, systém jako s výměnou plynové bomby za plnou. Ovšem u plynu se výrobci dohodli a všechny bomby mají stejný závit a připojení. U elektroaut je každá bateka jiná. Takže by to fungovalo jen pro jednu konkrétní značku.

Před 14 dny

A dvacata stanice na vymenu dela z nabijeni prezitek ? Fakt nepochopim ego titulkare. Jeste smutnejsi je, ze pritahovani pozornosti na nesmyslne titulky funguje.

Před 15 dny

Hlavní přínosy Battery Swap Station,tedy Nio power je možnost nákupu vozidla bez počátečních nákladů za baterie. Stanice jsou přizpůsobeny i na dodávání energie do sítě třebas v případě Blackoutu El. Sítě.Vymena baterie proběhne na stanicích 4 generace v rámci 3,5min., což je neporovnatelně i s nejrychlejšími nabijecimi stanicemi spol. BYD či Zeekr, nemluvě o jejich životnosti. Platíte nájem,ale životnost vozidla není založena na životnosti baterie,ale samotných komponentech vozidla,jelikož baterií stále vyměňujeme. Největší spol. Světa na výrobu baterií CATL uzavřel se spol. NIO Power dohodu o vytvoření největší výměnné nabíjecí sítě světa, tudíž se domnívám,že potenciál výměn baterií je i přes mnoho nevěřících Tomasu má velkou budoucnosti. O tom svědčí i pozice nákupu vozidel Nio v Číně,kdy 80% nových majitelů si aktivují službu Baas a výměny jdou v rámci čtvrtletní do vyšších milionů a neustále se zvyšují. Tento systém se zdá být na velkém vzestupu a má obrovský potenciál i pro další značky výrobců vozidel

1
Před 15 dny

Ano toto je cesta správným směrem.To už dává smysl a mohlo by to slevnit el.auta.Máme se od nich co učit.

1
Před 16 dny

V Číně, kde všechno dotuje stát, možná.

2
Před 16 dny

Tento způsob má logiku a líbí se mi.

2
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt