1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 7 měsíci

Asi se bude muset změnit celý systém financování výstavby a obnovy komunikací. Nejen z "mega daně" u benzínu či nafty. To bychom pak mohli jít do důsledku a speciální daň dát i těm, kteří mají automobily spalováky s nízkou spotřebou. Protože ti ujedou z určitého množství více kilometrů než ti ostatní 🙂 Pak bychom mohli začít řešit i hmotnost vozu, protože těžší automobily opotřebovávají silnici více atd. A nějaká ta daň, poplatek či co stejně elektrické automobily čeká. Někde už se to začít řešít muselo. Nejdříve se to hezky zadotuje ... ovečky se nalákají na mlsku...no a pak se to pěkně zdaní :-)

21
Před 7 měsíci

Sice jsem majitel elektromobilu, ale něco na tom je.

Mělo by se vyčíslit, jestli vůbec spotřební daň kryje vícenáklady na léčbu externalit z exhalací dopravy.

Pak by se dalo jednoznačně říct, ze 11 tisíc úmrtí ročně kvůli exhalacím z dopravy stojí zdravotní pojišťovny a společnost XY miliard, z toho rakovina, astma a kardiovaskulární potíže... Zkrácení kolektivní doby života celé populace o 1,5 roku stojí YZ, atd...

Na dálnice pro elektromobily nejsou potřeba protihlukové stěny, odlučovače ropných látek, zeleň a měřící stanice emisí, takže by to asi bylo levnější, než pro spalovací vozy...

Ale jako majitel elektromobilu bych se takovému spravedlivému rozdělení nebránil. A musela být tato daň být striktně vázaná na její účel, na nic jiného. Ne aby se z ní zase zalepily důchody, nebo držhubné před volbami.

4
Před 7 měsíci
Tomáš Dvorský

No a v našem energetickém mixu? Specializovaný web Electricity Maps, který přináší aktuální informace o výrobě a spotřebě elektřiny včetně ceny a emisí, již zveřejnil data za rok 2023. Z jeho dat lze vyčíst třeba aktuální podíly zdrojů na výrobě elektřiny v Česku. Není to žádná sláva: průměrné emise z loňské výroby elektřiny v Česku dosáhly 503 gramů CO2/kWh, což je třetí nejhorší výsledek v Evropské unii. Horší už je jen Kypr s 964 gramy CO2/kWh, Polsko s 854 gramy a Estonsko s 557 gramy CO2/kWh. To vyrábí nejvíc elektřiny spalováním hořlavých břidlic; vzhledem k tomuto specifiku není v tabulkách níže uvedeno.

2
Zobrazit dalších 22 reakcí
Před 7 měsíci

Již někdo spočítal kolik různých škodlivin vzniká při výrobě baterií do těchto elektrokrámů a následně při jejich likvidaci.

12
Před 7 měsíci
Ivo Potůček

Samozřejmě, že spočítal. Několikrát a mnoho lidí. Použijte Google, zabere to tak 5 sekund.

1
Před 7 měsíci

Rozšířením počtu elektromobilů stát přijde o stovky miliard ze spotřební daně za pohonné hmoty a byl jsem zvědavý, jak se to vyřeší. A už se to provalilo.

19
Před 7 měsíci
Karel Franke

Dbrý den,

odnesou to ti,krerých je nejvíce - a hádejte kdo to bude?Přece důchodci.Je jich nejvíce a nechtějí "pustit chlup". Jednou jsme to již zařili - při nehorázné inflaci,kdy se jim úspory během dvou let pěkně ztenčily.

Přeji zdravý a veselý den.

5
Před 7 měsíci

Taková inspirace pro nákup elektromobilů ,které nestojí jako houska v penáči. Aktivisti jsou aktivní ve všem. On ten elektromobil zas, tak levně nejezdí a po zápočtu všeho, to není zrovna málo, co musí kupující investovat. Jen baterie na elektrokolo stojí 12 000 Kč kolik vydrží 6 let. Aktivisti by měli přestat kouřit konopí vypadá to ,že jim to porušuje mozek.

1
Před 7 měsíci

To měli udělat už dávno - ti co jezdí na benzín a naftu platí (prostřednictvím vysoké spotřební daně) opravy a výstavbu silnic, lidé co mají EV a jezdí po nich neplatí ani korunu - to je nejen nefér, ale jak počet aut i jejich spotřeba klesají a počty EV rostou, chybí na infrastrukturu čím dál víc peněz...

11
Před 7 měsíci

o tom hovořil filip turek,že v nějaký severský zemi,ted si nevzpomínám,už tohle zavedli,protože tlačením elektromobilů,přišli o nemalý příjem z daní za paliva

je vidět,že ekoteroristí pravidelně sledují filipa na ytb a jiných platformách chi chi

7
Před 7 měsíci
Josef Stauber

Zavedli to na Islandu a platit za kilometr budou elektromobily i spalovací auta.

Před 7 měsíci

Vůbec nechápu, proč jim je vše, co je pro normální auta povinné, promíjeno. Možná si vytváříme novou šlechtu, co nemusí nic a může všechno ... Ale ta už tady v několika podobách kdysi byla, a většinou skončila nehezky...

9
Před 7 měsíci
Milan Kubát

Nebojte se, jak vlády dojdou o nadstandartní příjmy z prodeje klasických paliv, začnou hledat jiné alternativy. Toto je jedna z nich. Dál elektromobily jsou těžší jak klasická vozidla a víc devastují už tak chatrné silnice, další důvod na vybíraní... A kdoví co si ještě eurobyrokrati a jejich odnože v jednotlivých státech vymyslí...Už jim zrušili bezplatné parkování ve městech, nevím jestli ještě můžou na dálnice bez dálničních známek..atd...

Proto pojďme ke každým volbám, abychom jim s klídkem mohli ukázat vztyčený prostředníček. 😉 a ty "vlez EU prdelky" poslali tam kam patří.

8
Před 7 měsíci

Myslím, že tady aktivisti nejsou zapotřebí, na tohle přijdou vlády velmi rychle jakmile zjistí, že klesá výběr spotřební daně z paliv uvalí daň na načerpanou elektřinu. Už teď jsou elektroauta osazeny šmírovacím SW který eviduje počet načerpaných KWh. A protože elektromobily se svými těžkými bateriemi silnice ničí více, budou i více zdaněny - ať žije dementní elektromobilita

8
Před 7 měsíci

Co čeká v budoucnu elektroauta....Vyšší povinné a havarijní.U těchto aut jsou dražší opravy a při menší nehodě je na odpis. Vzhledem k vyšší hmotnosti více ničí silnice tak vyšší poplatek za dálniční známku a jelikož dost majitelů má energii zdarma ze solárů tak tyto auta vybavit GPS lokátorem a nechat platit za každý ujetý kilometr,protože neodvádí státu nic za energii k pohonu svého auta.To vše jednou budeme mít!

5
Před 7 měsíci
Martina Vasickova

Už včera bylo pozdě ..

4
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt