a pak poplatek za poplatek... 😀
Zatím to není nutné. Při nákupu elektrického auta, srovnatelné velikosti, dnes zaplatíe dost do státní kasy na dph.
ano, zatím, při počtu několika desítek tisíc aut z mnoha milionů, ale dph to rozhodně neřeší, navíc nejvíc ev kupují podnikatelé s dotací a ti si dph odepíší.
Možná na tom něco je, jen možná. Ale také by se někdo mohl ozvat, že auta která mají malou spotřebu by měla platit víc na spotřební dani, protože na obnovu silniční sítě přispívají méně než ty které mají velkou spotřebu. To je blbost co.
Z pohledu výběrčího daní ani ne. Radši o tom nebudeme mluvit, aby je to nenapadlo. :-).
Tak to samozřejmě dopadne. Ztrátu z daně z PHM musí stát dorovnat.
Dorovnat? Komu?
Pamatujete si když začínaly elektromobily, jak všichni horlivě vypočítavali kolik ušetří oproti spalovákům za kilometr jízdy? Dálnice zdarma, parkování zdrama, jízda v pruhu pro MHD, minimální servis? To bylo článků a není to tak dlouho že...
Povidali že mu hráli, když uvěřil tak se smáli... 🙂
Zatím to stále platí, nebo ne?
Zase čtu tu nehoráznou lež, že elektromobilita je klíčová pro snižování emisí. Tak to Australané spočítali a kdyby přestala jezdit všechna auta se spalovacími motory, sníží se emise o desetitisíciny procent. To Čína hravě překoná výstavbou dalších uhelných elektráren. Už vážně přestaňte lhát!
Zase čtu tu nehoráznou lež, že Australané spočítali, že se sníží se emise o desetitisíciny procent.
Už vážně přestaňte lhát, raději se podívejte na fakta, na to nemusíte být inženýr abyste pochopil, že to je kravina ty Vaše desetitisíciny procent...boha jeho.
Odkaz
V tomhle jsou aktivisté zbytečně aktivní, tohle přijde i bez jejich aktivit. Pokud se podaří protlačit tu blbost, že auta se spalovacími motory budou zakázána, přijde stát o nehorázné příjmy z pohonných hmot a bude se to muset nějak vykompenzovat. Takže zatím se všichni tváří, jak je provoz elektromobilů krásně levný a až jich bude víc, než zanedbatelné množství, tak se na provozování ektrovehiklu vymyslí nějaké poplatky.
Postaví se mýtné brány i na okresky a budou se vybírat daně za používání cest a ne pouze z dálnic....
Je správné a nanejvýš spravedlivé, aby ti, kdo netvoří žádné emise měli úplně všechno zadarmo, naopak je právě velmi potřebné - aby ti, kdo emise tvoří platili jak mourovatí - protože jsou neekologičtí - tak praví správná a jediná pravda v EU - kterou vymysleli lidé rozumní moudří a nejchytřejší. A kdo se proti tomu staví - takoví by se měli zablokovat.
Nehledejte emise škodlivin jen ve výfuku. Co otěr pneumatik, brzdového obložení... Navíc tato daň by nahrazovala jakýsi poplatek za používání dopravní infrastruktury. Tu si my ,čmouďáci, platíme z DPH za palivo
No a hlavně, když jsme někteří říkali, že jakmile se to začne rozmáhat, tak jim taky zdaní a zpoplatní kde co, tak někteří tomu nechtěli věřit...
Majitele elektromobilu by meli platit silnicni poplatky a dalnice stejne jako vsichni ostatni.
je to preci poplatek za pouzivani silnic a ne za to,na co auto jezdi.
Uz jen diky sve vyssi vaze nici silnice vice,nez spalovaci auta
Ne tak docela. Osobní auta dálnice neničí. To dělají kamiony.
Jinak kromě hmotnosti auta je důležité i šířka a průměr pneumatik.
Např. škoda Octavia "ničí" dálnice více, než Tesla model 3.