Pokud by se změnila pravidla a podpora motoru fungovala do rychlosti 32 km/hod jako v Americe tak 95% lidí čip neřeší. Pohodová jízda na ekole je okolo 30 km/hod, těch 25 je opravdu opruz. Když povolí 150 na dálnici, tak těch 32 mi nepřijde jako závratná rychlost. Kola jsou většinou robustní a mají hydraulické brzdy.
Ano ,kola jsou většinou robustní a mají hydraulické brzdy. Ale chodci na chodnících nenosí přilby a páteřní chrániče.
Stát a jeho zákonodárci si hrají na bohy a tvrdí lidem musíte mít kolo, které jezdí ne rychleji než 25 Km. Což je poměrně omezující ve světě je přijatelné pro Elektrokolo 32 Km v hodině, což by bylo přijatelné. Běžné sportovní kolo jede i bez pomoci motoru 30 Km. Proč tedy ,těch 25 Km/h mělo to být tak na silnici klidně 32 na stezce rychlost omezit. Stát, který limituje zákon pokutuje a přitom dováží kola Americká s rychlostí 32 Km je, tak trochu divný. Je tady plno divných věcí třeba musíte mít revize kolaudace protipožární dveře technické kontroly nejraději každým rokem ,což navrhují jen v jak podojit občana. Na druhou stranu jim vůbec nevadí ,když tam na tom severu tam, jak se nedodržuje skoro nic s okna paneláků kouká kouřovod. To jim moc nevadí, tam se pokuty nedávají. Tam se rozdávají jen příspěvky. Ale těm ostatním , co mají to elektrokolo a překročí rychlost na 26 Km v hodině by nejraději udělili trest odnětí svobody. Ale ten jiný opilí narvaný perníkem, ten má vždy výhodu ,ten má úlevu. Ten se nepokutuje ,jako ty ostatní normální, co pracují od dvaceti do pětašedesáti.
Vždyť můžeš jezdit rychleji, ale musíš šlapat za své. A nebo si kup motorku. Přečti si někdy kolik je zraněných lidí na elekrokolech a bohužel i mrtvých. Na elekrokolech teď jezdí každý kdo má díru do p......A jsou to lidé kteří na kole seděli naposledy když se učili jezdit a držet rovnováhu. Za mě 25 až až. Uvědom si že si na výletě a ne na závodech.
Mám jak klasické, tak elektrokolo. Po rovině na klasice jedu na pohodu 30kmh. Na elektru to nejde, nebo s velkou námahou. Úplně nevím proč by mělo být omezení. Je to o mozku každého. Stejně jako se tady diskutuje o tom jak se chovají elektrokolaři tak by se mohlo diskutovat o tom kdo má a nemá být na cyklostezce. A že potkávám na cyklostezce opravdu hodně necyklistů. Osobně bych byl za těch 30kmh. Opravdu nejde o to, že by člověk měl jet rychle, ale když vám na elektru ve 25 vypne motor tak vás předjede každý normální kolař. To by tady mělo být vysvětleno. Podle mě většina odpůrců neví.
Takže cílem zvýšení rychlosti elektrokol není nějaká logická právní úprava, ale polechtání vašeho ega, protože konečně vás ti ubožáci na obyčeném kole nebudou schopní předjet? No tak to budete muset elektrokolo uložit do kůlny a vrátit se k obyčejnému kolu. A zase budete tan rychlejší
Jsem "elektrikář", ale s možností zvýšení podpory nesouhlasím. Myslím, že je to naprosto zbytečné.
Rychlost 32km/h by stačila. A kdo se rozčiluje, tak ať vysvětlí proč zrovna 25 km/ h a ne 26, nebo 24,5km/h. Všechno je jen o osobní odpovědnosti a zdravém úsudku. Na biokole můžete jet kolik chcete a žádné omezení, pojištění a další legislativní omezení nemáte.
Ale Vy na elektrokole můžete jet taky kolik chcete když to ušlapete jen Vám dopomoc vypne při 25km/h!!!
A keci o biokoke si nechte od cesty, víc jak polovina z vás na Éčku není schopná udržet ustálenou rychlost 25km/h na našem biokoke biť jen na 30 minut a chtěli by jste dopomoc na 32km/h.
Pokud se elektrokolařům nelíbí, že elektrokolo jede do 25 km/hod, mohou si koupit motorku. Stejně kolo s motorem je motorka a ta nemá na cyklostezce a už vůbec na chodníku co dělat. Že na chodník cyklisti nesmějí není argument, běžně po něm jezdí. Kolařů, kteří na běžném kole mažou 32 km/hod běžně moc nepotkávám, takoví jezdí po silnici, protože jim ostatní na cyklostezce překážejí.
Je vtipné jak nikdo neadresuje největší blbost ohledně omezovače a to je fakt ze motor muze pomáhat do 25 km/h ale z kopce můžete na stejném kole jet 80 km/h. Veškeré diskuze o 25 km/h jsou absolutně mimo. Nejvíce těžkých a smrtelných úrazu se stává právě při jízdě z kopce 🤷♂️ jinak v USA jsou 3 kategorie a nejrychlejší muze jezdit 45 km/h, což na silnicích nebo cyklostezkach mimo mesto je absolutně o.k. ✌️
Takže součástka, která stojí přes 2000. Přitom to jde udělat jinak, doslova za pár korun a pár minut práce. Návod dávat nebudu, ale kdo se zamyslí nad tím, jak funguje u elektrokola snímač rychlosti, jistě na to přijde sám.
A mimochodem, každá úprava, která zvýší rychlost elektrokola nad zákonný limit, z něj udělá motorové vozidlo kategorie L. Bez homologace, RZ, povinného ručení a příslušné výbavy hrozí při jeho užití na veřejné komunikaci (což je i polní cesta) pokuta až 25 000, zabavení vozidla a zákaz řízení na až 2 roky. A pokud dojde k nehodě, případné náhrady škod a náklady na léčení jdou za řidičem. To nechceš...
Tak je plno kol, kde je zřejmé, že jede rychleji než nějakých 25, ještě horší to je u koloběžek. Celkem by mi bylo ukradené, jak takové motokolo jede na silnici, jestli má dotyčný papíry na moped. Ale vadí mi obecně motokola i s rychlostním limitem na cyklostezkách.
No mám levné e-kolo a mám problém to kolo ušlapat bez podpory motoru, takže při rychlosti nad 25 se prostě podpora vypne a přijde mě, jak kdyby to kolo brzdilo, jako 30 na tom kole fakt nedám. Netuším jestli je to běžné, nebo mám vadný kus, který motor neodpojí.
Mám to samé.