Vyhláška č. 153/2023 Sb., o schvalování technické způsobilosti vozidel a technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, Příloha č. 7 část E odst. 13: Vozidlo nesmí být, s výjimkou nouzového dojetí, současně vybaveno pneumatikami různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená - BIAS BELTED. Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a obchodní značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML, MPT nebo POR.
Pozor na zimní pneumatiky v Německu! Další skvělá komedie,pod patronací našich spojencu, z dob druhé světové války.My to určitě zvládneme.Jsem v klidu.Řekl bych Wir schaffen das.
Klídek Milane, pro většinu to už problém není.
Já bych raději potrestal výrobce aut co dělají ty extrémně široké levé přední sloupky, leckde ještě doplněné o výztužný trojúhelník. Navíc leckde je na tom ještě 2 cm plastu navíc. Při tom by sloupek měl být mimo zónu pohybu hlavy při havárii. Lepším řešením tuhosti karosérie je udělat tam sloupek tenší z tlustšího vysokopevnostního plechu a dutinu vyplnit vhodným materiálem. Krom toho se vyrábí sportovní auta co nemají rámeček dveří a materiál a přidaný rozměr putuje ve prospěch sloupku. Jeden profil je tak tuhší než dva vedle sebe (viz Pruty Svatoplukovy) Jenže výrobci raději pracují pohodlněji a zodpovědnost z přehlédnutí přes tlustý sloupek přesouvají na řidiče. A bohužel, není to tak jen u toho prokletého sloupku.
A jak to bude s kamiony. Ten nalozi v zime a pojede na Hamburg. Tam vylozi a kus dal nalozi do Spanelska. To ze soucasnyma pneumatikama na zimu udela dvakrat a bude davat nove. To se vyplati.
Zimní pneu na kamiony myslím neexistují, ale stejný problém je i s osobákem. Jezdím v zimě autem na Kanárské ostrovy, a jak to udělat když musíte přejet Německo, a v cílové destinaci, kde pak auto několik měsíců jezdí neklesá teplota pod 20°C. Navíc když se kupuje lístek na trajekt s předstihem, nikdy nevíte jaké bude zrovna při přejezdu Německa počasí, jestli nenasněží.
Mám na Suzuki Jimmy pneu M+S bez alpského symbolu vyrobené stejně jako auto v roce 2022. Jak je možné že bylo tedy oficiálně dovezeno do ČR a prodáno jako nové. Dále jsem četl několik článků kde bylo popisováno, že řada pneu M+S měla při testech na sněhu lepší vlastnosti než ty s vločkou.
Protože máte terénní auto, máte k němu adekvátní obutí, ale ne určené přímo do zimních podmínek na silnice.
Alpský znak je povinný na celoročních a zimních gumách od 1.1.2018, jestli někdo jezdí na starších gumách je Vůl a riskuje život osazenstva vozu!
Mam gumy z roku 2010 zimní,ani na sněhu nepozoruji změnu jízdnich vlastností.A ještě,jak poznám zpuchřelou gumu.
Než dohady je lepší si zjistit fakta. Změna značení se týká i celoročních pneumatik. Změna značení je od roku 1917.
Odkaz
Odkaz
EU je pro lidi jen zlo , co všechno pro nás vymýšlí. Mám pro ně jen jeden názor .Bohužel se nedá zveřejnit,ale to asi nejsem sám...................
Přivodili jsme si to sami přitroublým hlasováním. ROFL
zajímat se začnu až budou zakázány šrouby do kol.
A to by byl takový problém otisknout v článku obrázek nebo fotografii symbolu alpského vrcholu se sněhovou vločkou, aby si to každý mohl na své pneu ověřit ?