Někteří trojkaři jsou jen nadané děti, se kterými základky dlouhodobě vůbec neumí pracovat.
My jsme byli výběrová třída víceletého gymnázia, před 20 lety nás brali jen 30 z několika okresů a pár z nás už v té páté třídě trojky mělo, protože jsme prostě ty učitele s**li. Na gymplu s tím paradoxně problém najednou nebyl.
Souhlasim. Byli jsme vyberova trida z okresu, ale uz na zs. Mela jsem trojky. Pamatuji, jak na me matikarka pred tridou rvala, co si dovoluji, hlasit se s trojkou z Ma na gymnazium. Dnes si delam druhou vs. Na gymnaziu jsem mela mezi 1-2, nez prisel novy pan ucitel. Mela jsem ho na dva predmety. Jeden jsem musela dokonce opakovat, odmaturovala z nej ale za 1, odstatnicovala tez. Tak asi tak maji pro me znamky vypovedni hodnotu.
Ony známky že ZŠ nemusí nutně odrážet studijní potenciál. Za druhé, proč by dítě nemohlo zkusit tu nejtěžší školu, na kterou si myslí že má a sestavit si poradí preferovaných škol, a ne ve středu taktizovat? Jistě u některých dětí je studium spíš ambicí rodičů, u většiny ale ne. Navíc nikdo a tím myslím ani politici netuší, co ty děti budou v životě vládne potřebovat umět, tak rychle se svět nyní mění.
Myslíte že omezením nabídky se talentované dítě snaze smíří s učebním oborem? Na to je jednoduchá odpověď. .ne! Kapacita by prostě měla být vyšší.
Ještě jsem neviděla žádného "talentovaného", který by šel na učební obor. Naopak. Na některé střední školy se dostávají žáci špatní a líní.
Nemyslím si, že dítě s trojkami nemůže studovat školu s maturitou. Jednak mu tzv. "dospěje" mozek, jednak ho obor baví....atd atd. Při třídních srazech ti co měli samé jedničky skončili gymplem a trojkaři na základce mají vystudované i dvě vysoké školy. Takže asi tak.
Je to tak, tedy není problém aby ten kdo se nedostane na maturitní obor nemohl jít na nějaké řemeslo, poté dvouletá nástavba s maturitou a ty dvě vysoké.
Problém je už v první myšlence, že člověk, který chce dělat řemeslo musí být nestudijní typ. Mnohé dnešní řemesla vyžadují poměrně dost inteligence. Výsledkem tohoto špatného uvažování je, že z učňáku nevychází zrovna nejlepší řemeslníci (protože tam byli odsunuti ti obecně nejméně šikovní žáci), ale nejlepší řemeslníci vznikají tak, že někdo se zbytečně vysokým vzděláním se druhotně rozhodne rozvíjet a zpeněžit svou manuální zručnost.
To je naprosto přesný popis problému. Z chudomyslného dítěte prostě nikdy dobrý řemeslník nebude.
Pak skončí vybalovaním zboží v supermarketech, protože pro cokoliv jiného budou nepoužitelní. Dřív maturita něco znamenala. Dnes se na maturanty kouká jako na středoškolský póvl, co se vlastně k ničemu nehodí. Proč asi?
Tak ještě že děcka z učňáků zvládají všechno za ně, viďte.
Nesouhlasím s názorem, že by trojkaři nemohli na střední školu. Všichni víme, jak to na základce chodí. Známky nejsou výrazem osobnosti žáka, do toho mají hodně daleko. Ani nevypovídají nic o IQ. Hodně také záleží na učiteli - u jednoho je žák pomalu na propadnutí, a přijde druhý učitel - látku podá jinak, a najednou je u žáka zájem, a najednou jsou jedničky. Diví se tomu snad někdo? Navíc ve 14, 15 letech víte houby, co vlastně chcete studovat, to mnohdy neví ani děti po maturitě.
Díky.
Navíc když se k tomu připočítá to, že kolikrát ani ti jedničkáři nejsou úplně... důkazem toho, že ten člověk vůbec myslí, tak se pak celé to číselné hodnocení mění v totální komedii.
Známky že ZŠ nejsou objektivní. Syn měl na ZŠ trojky čtyřky. Škola ho nebavila neměl tam kamarády. V 5 třídě přišel a řekl nám,že chce jít na gympl. Upřímně jsme nepočítaly s tím, že uspěje,ale nechali jsme ho ať si to zkusí.Při vyzvednutí přihlášky jsme si vyslechla komentáře od učitelského sboru. A znova potom kdy syn skončil v přijímacích testech 13 z 63 a já vyrazila do ZŠ pro zápisovi lístek. Po přestupu na gympl ho škola začala bavit. Má kamarády účastní se fyzikálních a matematických olympiád. Za 2 roky bude maturovat.
Výjimka potvrzuje pravidlo, i to se může stát, i když je to málo pravděpodobné.
V roce 1985 jsem dělal zkoušky na střední školu. Přestože jsem měl během ZŠ samé jedničky, s výjimkou dvojky z matematiky na konci sedmé třídy, nebylo jisté, že bych se hladce dostal na gymnázium. Dnes není problém s trojkami na ZŠ vystudovat střední soukromou školu a poté soukromou školu vysokou. Berte to pouze jako konstatování.
A ta kvalita tomu odpovídá
Děsná snůška keců, ...známky na základce neříkají nic... Jasně, nemluvím o 4 odshora dolů, ale jestli má třeba 3-4 trojky, které mimochodem vznikly z průměrů 2,7,...2,8...kdyby mu to neuteklo, měl by dotyčný vyznamenání... Třeba je jen humanitní typ🤷♀️ ... A na správné střední bude vynikající!
Šikovnému obkladači dám rád 350,- Kč/hod a nevadí mi, že neví kdy byla bitva u Thermophyl. Filozofa s diplomem, který to ví, nepotřebuiji a nedám mu nic.
Myslím, že to je o specializaci a uplatnění🙂. Ne každý, kdo má studijní předpoklady a umí něco abstraktně tak asi nemusí mít manuální zručnost a naopak.