1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 1 rokem

Někteří trojkaři jsou jen nadané děti, se kterými základky dlouhodobě vůbec neumí pracovat.

My jsme byli výběrová třída víceletého gymnázia, před 20 lety nás brali jen 30 z několika okresů a pár z nás už v té páté třídě trojky mělo, protože jsme prostě ty učitele s**li. Na gymplu s tím paradoxně problém najednou nebyl.

15
Před 1 rokem
Antonín Pořízek

Souhlasim. Byli jsme vyberova trida z okresu, ale uz na zs. Mela jsem trojky. Pamatuji, jak na me matikarka pred tridou rvala, co si dovoluji, hlasit se s trojkou z Ma na gymnazium. Dnes si delam druhou vs. Na gymnaziu jsem mela mezi 1-2, nez prisel novy pan ucitel. Mela jsem ho na dva predmety. Jeden jsem musela dokonce opakovat, odmaturovala z nej ale za 1, odstatnicovala tez. Tak asi tak maji pro me znamky vypovedni hodnotu.

4
Před 1 rokem

Ony známky že ZŠ nemusí nutně odrážet studijní potenciál. Za druhé, proč by dítě nemohlo zkusit tu nejtěžší školu, na kterou si myslí že má a sestavit si poradí preferovaných škol, a ne ve středu taktizovat? Jistě u některých dětí je studium spíš ambicí rodičů, u většiny ale ne. Navíc nikdo a tím myslím ani politici netuší, co ty děti budou v životě vládne potřebovat umět, tak rychle se svět nyní mění.

Myslíte že omezením nabídky se talentované dítě snaze smíří s učebním oborem? Na to je jednoduchá odpověď. .ne! Kapacita by prostě měla být vyšší.

13
Před 1 rokem
Jana Nováková

Ještě jsem neviděla žádného "talentovaného", který by šel na učební obor. Naopak. Na některé střední školy se dostávají žáci špatní a líní.

12
Zobrazit další reakci
Před 1 rokem

Nemyslím si, že dítě s trojkami nemůže studovat školu s maturitou. Jednak mu tzv. "dospěje" mozek, jednak ho obor baví....atd atd. Při třídních srazech ti co měli samé jedničky skončili gymplem a trojkaři na základce mají vystudované i dvě vysoké školy. Takže asi tak.

13
Před 1 rokem
Monika Grégrová

Je to tak, tedy není problém aby ten kdo se nedostane na maturitní obor nemohl jít na nějaké řemeslo, poté dvouletá nástavba s maturitou a ty dvě vysoké.

1
Zobrazit další 2 reakce
Před 1 rokem

Problém je už v první myšlence, že člověk, který chce dělat řemeslo musí být nestudijní typ. Mnohé dnešní řemesla vyžadují poměrně dost inteligence. Výsledkem tohoto špatného uvažování je, že z učňáku nevychází zrovna nejlepší řemeslníci (protože tam byli odsunuti ti obecně nejméně šikovní žáci), ale nejlepší řemeslníci vznikají tak, že někdo se zbytečně vysokým vzděláním se druhotně rozhodne rozvíjet a zpeněžit svou manuální zručnost.

22
Před 1 rokem
Josef Janečka

To je naprosto přesný popis problému. Z chudomyslného dítěte prostě nikdy dobrý řemeslník nebude.

1
Před 1 rokem

Pak skončí vybalovaním zboží v supermarketech, protože pro cokoliv jiného budou nepoužitelní. Dřív maturita něco znamenala. Dnes se na maturanty kouká jako na středoškolský póvl, co se vlastně k ničemu nehodí. Proč asi?

15
Před 1 rokem
Lenka Svachova

Tak ještě že děcka z učňáků zvládají všechno za ně, viďte.

3
Zobrazit další 3 reakce
Před 1 rokem

Nesouhlasím s názorem, že by trojkaři nemohli na střední školu. Všichni víme, jak to na základce chodí. Známky nejsou výrazem osobnosti žáka, do toho mají hodně daleko. Ani nevypovídají nic o IQ. Hodně také záleží na učiteli - u jednoho je žák pomalu na propadnutí, a přijde druhý učitel - látku podá jinak, a najednou je u žáka zájem, a najednou jsou jedničky. Diví se tomu snad někdo? Navíc ve 14, 15 letech víte houby, co vlastně chcete studovat, to mnohdy neví ani děti po maturitě.

24
Před 1 rokem
Světlana Kůsová

Díky.

Navíc když se k tomu připočítá to, že kolikrát ani ti jedničkáři nejsou úplně... důkazem toho, že ten člověk vůbec myslí, tak se pak celé to číselné hodnocení mění v totální komedii.

10
Před 1 rokem

Známky že ZŠ nejsou objektivní. Syn měl na ZŠ trojky čtyřky. Škola ho nebavila neměl tam kamarády. V 5 třídě přišel a řekl nám,že chce jít na gympl. Upřímně jsme nepočítaly s tím, že uspěje,ale nechali jsme ho ať si to zkusí.Při vyzvednutí přihlášky jsme si vyslechla komentáře od učitelského sboru. A znova potom kdy syn skončil v přijímacích testech 13 z 63 a já vyrazila do ZŠ pro zápisovi lístek. Po přestupu na gympl ho škola začala bavit. Má kamarády účastní se fyzikálních a matematických olympiád. Za 2 roky bude maturovat.

16
Před 1 rokem
Stan Moor

Výjimka potvrzuje pravidlo, i to se může stát, i když je to málo pravděpodobné.

9
Zobrazit další reakci
Před 1 rokem

V roce 1985 jsem dělal zkoušky na střední školu. Přestože jsem měl během ZŠ samé jedničky, s výjimkou dvojky z matematiky na konci sedmé třídy, nebylo jisté, že bych se hladce dostal na gymnázium. Dnes není problém s trojkami na ZŠ vystudovat střední soukromou školu a poté soukromou školu vysokou. Berte to pouze jako konstatování.

7
Před 1 rokem
Pavel Jordán

A ta kvalita tomu odpovídá

Před 1 rokem

Děsná snůška keců, ...známky na základce neříkají nic... Jasně, nemluvím o 4 odshora dolů, ale jestli má třeba 3-4 trojky, které mimochodem vznikly z průměrů 2,7,...2,8...kdyby mu to neuteklo, měl by dotyčný vyznamenání... Třeba je jen humanitní typ🤷‍♀️ ... A na správné střední bude vynikající!

12
Před 1 rokem

Šikovnému obkladači dám rád 350,- Kč/hod a nevadí mi, že neví kdy byla bitva u Thermophyl. Filozofa s diplomem, který to ví, nepotřebuiji a nedám mu nic.

11
Před 1 rokem
Miroslav Herman

Myslím, že to je o specializaci a uplatnění🙂. Ne každý, kdo má studijní předpoklady a umí něco abstraktně tak asi nemusí mít manuální zručnost a naopak.

Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt