A on si někdo opravdu seriózně myslel, že se elektromobily z EU budou dobře prodávat? Je snad logické, že cenově jsou úplně mimo konkurenci a ani úroveň není bůh ví co. Pokud se už někdo rozhodne pro elektrické auto, tak koupí menší, levné, na popojíždění. Ta skoro třítunová monstra jsou úplný omyl. Ona totiž bez dotací nedávají smysl nikdy a nikde.
Dvě porovnání elektroaut se spalovacími:
1) Po dálnici upaluje elektroauto s 500 kg baterií. Tutéž energii by spotřebovalo spalovací auto s přívěsem, na němž je naloženo 10 pytlů cementu (50x10=500 kg).
2) Pětisedadlové elektroauto s 500 kg baterií, to je jako 5 cestujících navíc. Pak by elektroauto mohlo být nahrazeno spalovákem ve kterém by sedělo 5+5=10 cestujících. Na to už jsou ale specializované minibusy.
Nad touto absurditou by se určitě rozchechtaly i děti až by se při tom za břicho popadaly. Je k pláči, že dospěláci tuto blbost myslí vážně.
Vyďobnul jste si to, co se vám hodí. Tragická účinnost spalovacího motoru se raději zatají. Spotřeba energie je u spalováku 3 krát větší. Jeden litr benzínu nebo nafty je 10 kWh.
Mrhání energií.
Jako majitel jednoho elektro auta od koncernu to plně chápu ..auta jsou naprosto programově udělaná s velkou snahou to udělat špatně a co nejhorší pro uživatele ..další ani zadarmo .
To je ale zase překvapení! Kdopak zase bude zděšen? Když rozhodují politici, a ne odborníci, to je zase malér! Zlaté EHS (Evropské hospodářské společenství)! Perfekně fungovalo od r.1958, s výjimkou De Gaullovy aveze vůči Velké Británii. A co nynější EU? Každý ať si udělá vlastní názor.
Pozor ani politici , ani odborníci, ale trh.
Komu není rady, tomu není pomoci.
a co si mysleli kdyz to auto stoji pri stejnych parametrech a vybave skoro 2x tolik? A elektrika nam posledni roky pekne podrazila, tj ten provoz uz proste neni az tak vyhodny jako driv.. Museji proste s cenou dolu, nic jinyho jim nezbude, nikdo nebude davat za zakladní maly elektricky auto s malym dojezdem 800-900tis... to je ekonomicka sebevrazda..
To jako fakt vy zeleni (rozumej eko-katastroficky mozky, pro ktete je lidska stolice neprijatelna na tolik, ze v novostavbach budou rusit toaletni zarizeni) pastevci?
bud ty lidi převelet, ale většinou jsou tak tou ektrifikací postižení, že jim benzín smrdí.
Riziko je spoléhat na masovou výrobu čuďáků, která se ještě jednou má rozjet proti zdi. Na Zemi není místo pro osm miliard lidí a miliardu aut - ani elektrických, ani benzínových.
On je zájem o jiné elektro auta?
Celkově bych řekl že eloktro auta jsou mrtvý bod. Nikdo koho znám je nechce ba ani o nich neuvažuje do budoucna.
Problém je jen cena. Pak se budete divit.
Jste ze sídliště a nemáte vlastní FVE?