Učím. To, co píšete, je pravda. Je skvělé, že to někdo takto dokáže napsat a postavit se za to. Dokážu si představit kecy těch, co nikdy před takovýma puberťákama bez zábran nestáli.
Jak nemám rád nadávání těmto lidem pod články tentokrát něco napíšu. Ad 1 pán má evidentně silnou snahu vnucovat svoje vzory a vůli ostatním lidem, ale mnohdy evidentně nemá dost osobní sily, aby si předtím zasloužil o to být respektován. Dost pravděpodobné se proto stal také kantorem, z každé druhe odpovědi toto čiší. Dostojevského či co...bude číst někdo na základě toho, že jakýsi systém rozhodl že za něco stojí? Problémem je, že základní pochopení respektu a jeho zjednání většinou chybí, a tak jej musí zajistit pozice kantora sama...no u chovance to tak nebude!
Ad 2 samozřejmě, že s má 100% pravdu o nereálné změkčilosti norem a nařízení v takových ústavech. Příznaky co popisuje na začátku jsou mimochodem příznaky psychopatie....pointou je, že celá staletí byli tito lidé efektivně umravňováni a usměrňováni.... V armádách světa. Dokonce by se dalo říct, že v minulém režimu byla na některých útvarech tak otřesná šikana, že jejich tvrdá povaha by jim tam posloužila jako efektivní nástroj přežití (proto si ji také možná v těžkém dětství vyvinuli). Kantor tohoto typu doopravdy tyto mladistvé nezvládne..
myslíte, že dnešní šikana je měkčí než byla tehdy? A kde berete tu jistotu? Máte zkušenosti s výukou?
Vidím to dost beznadějně. Od MŠMT nelze nic rozumného očekávat, tam sedí kariérní byrokrati, kteří od ukončení svých studií ve škole nebyli. Nápady jim dávají přímo podřízené ústavy - kde je personální situace stejná. Tam ovšem tito výzkumníci musí vykazovat nějakou činnost a tedy stále produkovat něco nového a hlavně progresívního. A protože mají snahu si plat vylepšovat účastí na různých grantech a projektech, tak ty svoje " inovace " produkují i zde. A ministerský úředník to podporuje, protože má také potřebu vykazovat aktivitu a výsledky jejich snažení horečně a hlasitě podporuje..
Školský systém je u nás zhruba čtyřletý. Takže když něco ve výuce změním, tak první čtyři roky se s tím kantoři seznamují ( a vlastně se to učí). Po vstřebání a sladění se stávajícím učivem to další čtyři roky realizují v definitivní verzi a teprve potom lze vyhodnotit výsledek. Takže minimum na reformu je 8 let, spíše 12. Mezitím se třikrát změní ministr a čtyřikrát přijde Nová Koncepce. A do toho mluví ( a hlasitě) několik organizací vystupujících jako novodobí věrozvěsti a zachránci školství a davy zpovykaných rodičů, které všechny spojuje názor, že za všechny trable jejich potomků může škola. To je prostě beznadějný, nereformovatelný systém..
Mnoho rodičů, lidskopravních hlupáků a školských poradců vnucuje škole jinou úlohu, než odjakživa má. Škola ale není výchovný ústav , čili v žádném případě není od toho aby děti vychovávala, jak si mnoho rodičů myslí.. Děti má škola jen vzdělávat , případně je učit potřebným dovednostem , aby v konkurenčním prostředí reálného světa měly naději uspět.
Když však do školních tříd chodí děti postrádající sebedisciplínu, bez z domova naučeného respektu k autoritám a s pocitem, že nenesou za své činy odpovědnost, ztrácí škola účel pro který byla kdysi vytvořena.
Svět se prostě začal plnit sebestřednými a psychicky labilními jedinci, ovšem s pocitem vlastní výjimečnosti, ale velká část z nich v první srážce s realitou se rozsypou a bez pomoci psychiatra, či psychologa, obrazně řečeno, netrefí sami ani domů.
Generace Y, čili lidé narození 85-95 si vysnili pro své děti přímo idilické dětství i dospívání a v o čem je článek, jsou toho plody.
Škola není výchovný ústav, ale asi je na čase, aby jím byla, protože jak je vidět, mnozí lidé nejsou schopni své děti vychovávat jinak, než násilím ať už reálným nebo proklamovaným, nebo zastrašováním, protože je to nikdo jinak nenaučil. A ti, kteří by to chtěli dělat jinak, nevědí jak, takže dělají jen to, že přestanou ubližovat, vyhrožovat a zastrašovat, ale nenahradí tyhle destruktivní techniky žádnými konstruktivními. Dokud nebude mít systém potřebu s tím něco udělat, budeme jen naříkat, že škola není výchovný ústav.
To tedy nemáte na škole moc dobrého ředitele, když nezakazal v hodinách mobily, jinde už je to dávno.
Odkaz
Ad.2: když začal internet, bylo jasné, ze to bude obrovská pomoc a změna ve všem. Ale každá mince má 2 strany. Pamatujete na diskuze u piva typu: Jak se jmenoval ten film kde se Hrušínský kochal ? No, no, mam to jazyku. Vesničko má středisková, no jasně !
Teď už i největší trouba vychrlí z Googlu veškeré informace o hrusinskem i filmu. Netřeba si lámat hlavu. A mozek to v podvědomí ví. Můj závěr, diky pokroku podle mě trochu hloupneme všichni, nemusíme si pamatovat cestu, čísla autobusů, telefonní čísla, jen deti jsou stále ve škole, tak je to na nich víc vidět.
Jinak o tom pasťáku je to velmi zajímavé a podnětné.
Děkuji za Vaše vyjádření, bohužel velmi výstižné. Také vnímám, jak se situace mění. Pracuji s dětmi už dlouho a každým rokem jsou (díky tomu, odkud přicházejí) více sebestředné, odmítající cokoliv, co zahrnuje pravidla, hranice a respekt. Je to sisyfovská práce.
Podepisuji v plném rozsahu.
Mluvíte mi z duše, jen tak dál a pevné nervy.
👍👍👍👍👍👍Naprostý souhlas se vším, co je tady popsáno
Brilantní a výstižné......😇👏🏻