1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 10 měsíciUpraveno

Mám jedno pracoviště 47 kilometrů od bydliště, druhé 30 km. Řekněme, že na každém z nich v průměru za měsíc mám šest nočních. To je plusmínus autobus tisíc kilometrů (v reálu těch směn mám samozřejmě víc, podle toho jak kde zrovna lidi marodí, nebo se dovolenkují). Vezměme ten tisíc. Š-Fabia, pohon BA/LPG, cena ujetého kilometru 1,20 - 1,50 Kč. Podle toho kde beru LPG. Takže cca 1300 Kč/měs. To znamená, že jednu směnu každej měsíc (noční 12h směny) vydělávám na dopravu. Na druhou stranu.... Na to bližší pracoviště dojet sockou znamená: Vyrazit v 15:40h, jeden autobus, tramvaj, tramvaj, druhej autobus, dojezd na pracoviště 17:40h (dlouhé čekací doby, hlavně na ten druhej autobus). Dvě hodiny nepohodlného frustrujícího cestování přes půl okresu. Za 35 korun (tarif 90 minut). Když mi něco z toho frnkne před nosem, tak zpoždění, připlatit 20 korun a do práce dojezd v 21:40h. Tedy pozdě. Autem cesta 20 minut, v pohodlí, náklady 30 korun jedna cesta. Na to druhé pracoviště se hromadnou dopravou nedostanu vůbec, na noční dvanáctku bych musel vyrazit cca v 13 hodin, autobus, tramvaj, tramvaj, vlak, autobus. Dorazil bych v 18:04h.- Tedy pozdě. A domů je to podobně, k domovu bych se doplacatil někdy kolem 10. hodiny dopolední. Takže taky nebrat. Autem 47 kilometrů, čistý čas jízdy 45 minut (Litvínov- Kadaň). Po zaměstnavateli nic na dopravu nechci, vyplatí se mi tu jednu směnu obětovat na dopravu. Druhá varianta by byla že by nebyla žádná práce, tudíž žádné náklady ale taky prázdná kešeňa. 🙂 🙂 🙂

Před 10 měsíciUpraveno
Ladislav Strnad

Díky za sdílení zkušenosti. Ty přestupy zní jako něco, co člověk nechce zažívat pravidelně. Škoda, že pro Vás není nějaký lepší spoj.

Co se týče těch nákladů na auto na kilometr, tak já osobně bych do toho počítal taky náklady na pořízení, údržbu a pojištění (případně operativní leasing). Anebo pokud používáte to auto i k jiným účelům, než na dojíždění do práce a stejně byste si ho pořídil, tak alespoň nějakou amortizaci (že auto pro ty najeté km rychleji ztrácí hodnotu a ty opravy budou asi taky častější).

Mám taky Fabii a když nepočítám pořizovací náklady a palivo, tak zatím mě ročně vyšla na cca 20 tisíc:

  • jednou za dva roky STK za 2 000,
  • 2x ročně přezutí za 1 000,
  • jedna porucha za cca 4 000
  • výměna oleje v autorizáku cca 3 000
  • a havarijní+povinné ručení dalších cca 10 tisíc ročně (nebo možná i více, teď to nevím z hlavy přesně).

Takže pokud bych najel za měsíc 1000 km, tak by to bylo dalších cca 20000 / 12 / 1000 = +1,67 Kč na kilometr.

Kdybych k tomu připočítal ještě pořizovací cenu auta cca 300 tis. a životnost bych počítal třeba 20 let (což nevím jestli není až moc optimistické), tak je to ještě dalších 300000/20/12/1000 = +1,25 Kč na kilometr.

Takže finančně je to auto nakonec cca čtyřnásobek ceny (Vaší) veřejné dopravy (počítám celkem 4 Kč na kilometr krát průměrně 38 km = 152 Kč na cestu autem versus těch Vámi uvedených 35 Kč za cestu veřejnou dopravou).

Ale co si budeme povídat, sám vím, že často je pro mě pohodlnější a rychlejší to auto (a to máme u nás ve městě docela dobrou MHD). Naštěstí pro mě, zrovna do práce dojdu pěšky.

Zobrazit další reakci
Před 10 měsíci

Pracuji v Amazonu osmým rokem. Více než 6 let v Dobrovízi, teď jsem v Kojetíně. Amazonskou svozovou dopravu znám dobře, protože jsem se o ni dlouhou dobu starala jako tzv. Bus Ambasadorka; tedy člověk, který má na starosti určitou linku. Jelikož jsem bydlela v Praze, starala jsem se i o pražskou linku, konkrétně trasu Anděl - Zličín - Dobrovíz. Výhoda Prahy spočívá hlavně v tom, že síť MHD je velice hustá a funguje takřka nonstop. V kteroukoliv denní či noční směnu se můžete dostat prakticky kamkoliv. Proto i svozová doprava neměla problém s návazností na spoje veřejné dopravy. V Kojetíně je to něco jiného - veřejná doprava má tady mnohem řidší síť a spoje nejezdí tak často. Přestože bydlím pouhých 10 km od Kojetína, jsem už v jiném okrese, potažmo kraji. Doprava mezi kraji nepatří právě k nejlepším. Amazon má sice i tady svozovou dopravu, ale používám raději vlastní automobil; ušetřím tím zhruba hodinu času každý den, neboť nemusím čekat na odjezd autobusu a chodit pěšky od zastávky. Kromě toho jezdím do Kojetína i na brigádu do Alberta, a tam je spojení veřejnou dopravou ještě problematičtější, jak mi potvrdili i kolegové, a to hlavně o víkendech. Mnohdy musí čekat více než hodinu na první spoj po skončení pracovní doby. Takže i tady to většina řeší vlastním automobilem. Veřejná doprava může být ekologičtější pouze v případě, že ji bude využívat dostatek lidí. Pokud by měla jet pro dva či tři cestující, kteří spěchají na ranní směnu, je prodělečná a neekologická... Přeji hezký den všem.

1
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt