Podle mě, by bylo lepší na základní škole pořádně učit jeden cizí jazyk, než špatně dva. Druhý jazyk se učí v posledních dvou ročnících školy s dotací cca 1 hodina týdně. V kontextu s tím, že předmětů na škole je více, stává se druhý jazyk v učení naprosto nedůležitým předmětem. Nehledě na to, že na základní školu chodí děti různě nadané pro jazyky. Někomu jakoby jazyky skákaly samy do hlavy a někdo není schopen se pořádně naučit ani základní slovíčka. A spousta dětí dál cizí jazyk rozvíjet stejně nebude. vychodí například školu, kde se na jazyky nedává důraz, například učňovské obory. Takže by asi bylo lepší spíš posílit ten jeden cizí jazyk, nebo ještě lépe cvičení z češtiny.
Sama učím 2 cizí jazyky na ZŠ - Aj, Nj (mohu i RJ - 8 let ve školách, sama bych se ji asi nikdy neučila). O to jde - děti od dětství motivovat k vícejazyčnosti - Aj podmínkou. Proč v době tolika možností - internet, výměnné pobyty, školní zájezdy toho nevyužít i na ZŠ? A pro rodiče zdarma ! Pro slabší ne 2.cizí jazyk, ale vylepšovat AJ. Opravdu nechápu tento mílový krok zpět !!!
A 2.cizí jazyk volitelný = 1hodina týdně = učitelé nejsou Supermani, aby děti naučili za tak krátkou dobu jiný jazyk (i jazykovky vyučují nejméně v 1,5 hodinovém bloku
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Naprosto souhlasím