1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 6 měsíci

Kapitalistický trh je bohužel i krutý a u dopravců obzvláště. Nicméně jaká je dnešní situace? Naši lidé(piloti, stevardi,....) pracují spolehlivě pro cizí společnosti za almužnu a nedej bože aby se matka rozhodla, že dceřiné společnosti omezení. A ještě bych dodal, kam jsme klesli Česko, kam kráčíš letecká dopravo v ČR???....... Díky polským LOT za vnitrostátní dopravu!!! A autorovi článku bych doporučil se trochu dovzdělat v oboru letecká doprava, viz tvrzení že KLM je francouzká

4
Před 6 měsíci
Martin Štepanek

Air France KLM opravdu z největší části patří francouzskému státu (asi 29%) Holandsko má asi 9%. Dalším velkým akcionářem (9%)je francouzská firma CMA CGM. S tím dovzděláváním bych dal raději zpátečku.

5
Před 6 měsíci

"S odbory byl dojednán garantovaný každoroční růst platů pilotů o 15 % bez ohledu na výsledky" - tato Tvrdíkova strategie by položila kteroukoliv leteckou společnost na světě. Projídání peněz a špatný management byl počátek krachu a ne důsledek - viděli jsme dále kolik peněz bylo "promaláčováno" za úřadování dámy (citované v parafrázi dle Prof.Klause) na MPSV se souhlasem ANO vlády Babiše a ona ještě má dnes drzost znovu vést původně luftjardovskou krajně populistickou ČSSD v propadáku. Buď existuje skutečný státník s investičními vizemi, nebo pouzí populisté typu "po nás potopa"...

6
Před 6 měsíci

Proč by neměly ČSA přečkat komunistickou hruzovladu, když byl národní dopravce potřeba? I za minulého režimu se litalo i do západních metropolí, CSA působily na důležitých evropských letištích, které nedávno všechna opustily. To taky přispělo k úpadku. Pořád liberální proud musí fnukat nad spatnymi výchozími podmínkami po pádu komunismu. Jak tohle ještě bude říkat, ještě 20, 40 let? Měli jsme dost času něco udělat, 35 let, že se to nepovedlo je vína dnešní doby. A co ta narážka na ČD? ČD v důsledku liberalizace trhu, a hlavně v důsledku krajů, nemají defakto žádnou moc. Jsem z JMK, kraj nakoupil díky dotacim nové vlaky, ČD vyhrály výběrové řízení na provoz, nyní kraj ruší průvodčí a pokladny. ČD JEN dělají to, co chce kraj. Daleko mě vadí zřízení krajů a vznik bílých míst, jako bychom jich neměli málo viz Sudety. I Ty dotační programy na nákup vlaku pro ČD jsou skrytým nástrojem liberalizace. Dana souprava musí dle informačních podmínek jezdit jen na daném území, v případě střídání dopravce se musí vlaky postoupit na soukromníka, který defakto má nízké vstupní náklady. Nevidím důvod, proč takhle pomáhat soukromým firmám.

6
Před 6 měsíci

Dosazen přes rodinné vazby stranou ČSSD.

3
Před 6 měsíciUpraveno

Výsledek trafiky politika pana Tvrdíka. Prosím vás nedávejte politikům takové trafiky. Stačí co zničí v politice. Dejte jim trafiku jako měl pan Somr v seriálu - Byl jednou jeden dům.

24
Před 6 měsíci

Nakoupit Airbus nebylo nutné. Standardizace flotily na Boeing by ČSA přinesla výhody:

Úspory na údržbě a školení – ČSA již měly zázemí pro Boeingy, což by snížilo náklady na přechod a výcvik.

Provozní efektivita a flexibilita modelů – Jednotná flotila zjednodušuje plánování letů a Boeing má širokou škálu letadel pro krátké i dlouhé trasy, což by ČSA umožnilo lépe reagovat na změny poptávky.

Silné vztahy s Boeingem – Dlouhodobé partnerství by mohlo přinést výhodné podmínky pro další nákupy.

Nižší náklady na přechod – Udržení Boeingů by eliminovalo náklady spojené s přechodem na nového dodavatele.

ČSA potažmo Tvrdík však zvolily Airbus, pravděpodobně kvůli výhodným finančním podmínkám a politickým vazbám na EU.

3
Před 6 měsíci

Nenažranost vysokých manažerů a jejich rostoucí počet to je rakovina hodně firem. Nemoc většinou zvítězí a skončí to propouštěním zaměstnanců nebo krachem. Paraziti se pak přesunou jinam a tam se jejich počet zase zvýší a už to jede znovu.

14
Před 6 měsíciUpraveno

Je zajímavé, že autor vůbec nevzpomenul na roli Radomíra Lašáka, který dílo zkázy dokonal v letech 2006-2009 asi se mu nehodí do krámu, že v té době (od srpna 2006) už byl u vesla Topolánek. Ano právě toho Lašáka, který byl odejít z Čez za "výhodné akvizice" v Rumunsku a Bulharsku.

6
Před 6 měsíci

Dobrý den, napsal jste to velmi dobře. Snad chybí jen zmíňka o dopadu pandemie nemoci Covid 19, soudním insolvenčním řízení.

Bohužel Váš článek je jeden z mála objektivních a na faktech zložených komentářů, a neděláte to, co je většina pisatelů - psát to, co chtějí lidé slyšet. Řeč čísel je nemilosrdná. Přeji Vám mnoho úspěchů

7
Před 6 měsíci

Takové parazity, hrabající jen pod sebe, měla naše republika ve vedení všech organizací. Luftjarda byl jen takový přežitek, který se potácí, kde mu jen umožní hrabat. Bohužel za ním, kromě zničených firem, není nic jiného vidět.

6
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt