"Autor je členem TOP 09. Tvrdík je v podstatě oběť systému. Letecká spojení Prahy se světem jsou lepší než pod ČSA. České dráhy by je měly následovat? "
Toto jsem pochopil z obsahu článku.
Už zde v podstatě nebude co privatizovat. V Česku, kde se již "zprivatizovala" i pitná voda a přešla do rukou "cizáků" se již nelze divit ničemu. Ano, stát je špatný hospodář, protože ho manažují politici, nikoli odborníci a ovládají miliardáři všeho druhu. Tato trajektorie vývoje je tragická. Neúměrně se rozevírají sociální nůžky, Mladé rodiny nedosáhnou na základní životní potřeby, aniž by se nezadlužily na celý život, důchodci jsou na obtíž. Rodí se stále méně dětí, má to řešit migrace???
Je mi z toho hodně smutno, když si uvědomím, že český národ v hranicích Česka nepřežije 21. století.
Velká chyba byla, že revoluce byla sametová, s bolševiky se mělo tvrdě zatočit a ne je nechat rozkrást republiku. Nejhorší byli ti z Prognostického ústavu napojení přímo na Kreml, kteří pomohli vzniknout i oligarchům typu bureše.
Tvrdík...Tvrdík...to je ten, co rozflákal služební BMW za 2 melouny a vyřešilo se to "domluvou"?
Stacila me ta fotka, jaxe luftjarda fotil z brylema pro CSA. Alespon se potvrdil fakt, ze levicaci patri pouze do prace pod zvysenym dohledem.
Ale BMWergl bych rozflakal o strom, jen co bych do nej sedl 🙂 na nic jineho se to nehodi.
LuftJarda je dobrý název pro aerolinky bez účasti státu.😀 Zánik ČSA proběhl dávno. Ještě před Tvrdíkem. Ten jen jejich cestu do hrobu urychlil. Absurdní představa, že se udrží obří podnik, který byl v časech “reálného socialismu” mohutně dotován a používán i k účelům nikoliv civilním. Je to směšné. Kolik společností v oboru na světě od roku 90 zaniklo? Mnoho! A mimochodem ČSA se zrodily jako Českoslovenslké nikoliv České! Rozpad a počeštění jim opravdu nepomohly. Zajímalo by mě kdo koupil to nejcennější: značku OK? A jinak v zemi bohatých manažerů a chudých firem se krachy dějí zákonitě.
O značku OK nemůžete přijít. Vychází totiž z imatrikulace českých letadel. Na počátku byla konference, která jednotlivým státům přidělila volací značky pro rádiový provoz. Zemím původního Rakouska byly často přidělené značky začínající na O (jako Österreich). Na Československo připadla řada OK-OM.
Když se pak upravovala otázka imatrikulace letadel, rozhodlo se, že bude založena na stejných pravidlech jako radiové volací značky (takže když se letadlo v radiostanici hlásí jako OK-XYZ, má i na trupu napsáno OK-XYZ).
Po rozdělení Československa si Česko vzalo řadu OK-OL a Slovensko si vzalo OM.
Výskyt písmen OK ve vizuálu ČSA nebo v různých sloganech jako "Fly OK, fly ČSA" se jen snažil upoutat pozornost na fakt, že letadlo má imatrikulaci začínající na OK. Netuším, co by nějaká zahraniční společnost s vizuálem ČSA dělala. Nechávala by si svoje letadla zaregistrovat v Česku? Protože kdyby si třeba Lufthansa s imatrikulací začínající na D (Německo) nebo KLM s imatrikulací začínající na PH (Holandsko) namalovaly na směrovku velké OK, už by v tom nebyl ten vtip.
České dráhy, stejně, jako Pošta, jsou bezedné díry a měly být zprivatizované už dávno. Tratě, po kterých jezdí více mašinfírů, než cestujících, měly být dávno zrušeny, protože jejich cestující jim logicky přebrala autobusová doprava, která je nesrovnatelně efektivnější. Bohužel, spiusta lidí je z jakési nostalgie proti, ale většinou vlakem vůbec necestuje.
A to samé bylo s ČSA. Prostě konkurence je v tomto nemilosrdná a stát by neměl provozovat byznys. Nikdy a nikde to nedopadne dobře, zejména pokud při tom nejsou respektovány tržní principy.
Největší problém státních podniků je to,že jsou z nich "trafiky".
Každej odpadlej politik v nich dostává místo a absolutně na to nemá. No a když se tam sejde takových zoufalců víc-je to konec...
A gauneři co způsobují rozkrádání všeho chodí svobodně a smějí se všem slušným lidem do očí za tichého přehlížení zkorumpovaných politiků .
Nejodpornější hnus!!!!
A kdo jsou ti vaši gauneři, kteří způsobují rozkrádání? Jmenujre schválně někoho.
Tvrdíka prosazoval Zeman, byl to další ze Zemanových zásadních chyb, kterou trvale poškodil Českou republiku...! Chce se mi blít...!
Jasně, za konec ČSA může Zeman, Babiš a Putin. Lampasák tvrdík zničil ČSA před 18-ti lety, ale skončilo až teď. Tím nechci nijak hájit komunistické lampasáky, včetně těch dvou na Hradě.
ČSA že byly ztrátové …
No byly, byly, miliardově.
Ale lze všechno přepočítávat na peníze?
Nelze, samozřejmě.
Vzpomeňme si třeba na hrdost budovatelů socialismu: Před šestou hodinnou ranní dělnická třída podupávala ve frontě před vrátnicí ČKD a tisíců jiných podniků, čekajíc v dešti, v mrazu, až se dostane na řadu u píchaček.
Na střeše továrny zářila rudá hvězda, zvěstujíc dělnické třídě a celému světu, že náš lid si vládne sám, prostřednictví politbyra ÚV KSČ.
Z té rudé hvězdy šla TAKOVÁ hrdost, že naši dělníci se radovali i ze své výplaty, která jinak ve srovnání s almužnou vykořisťovaných proletářů v Západním Německu, Rakousku a dalších velmi vzdálených zemí byla … no prostě byla, kruci.
Ano, ze ztrátových ČSA na nás padala ÚPLNĚ STEJNÁ HRDOST jako z rudých hvězd na střechách závodů.
A přišli jsme o ně.
A taky o státní loďstvo jsme přišli, po tom „slavném“ Listopadu.
A o státní statky.
A Státní bezpečnost, jeden ze základních atributů poválečného Československa.
Výsledek součtu ztrát: Děsná ostuda, pro každý nacibolševický stát resp. gubernii. 😢
Napraveno bude zřejmě až po Bratrské pomoci #2.
Ach jo.
Na shledanou v lepších časech!
Co, kdy navrhl do fce Zemánek, to problém pro ČR. Např. nějaký jeho Fencl byl kleptomanu a udavač StB. Koukněte do svazku. Jinak jako ministr stále jezdil po světě, mj. též proto, že tito narušení lidé dostávali 25 vyšší diety než stanovila vyhláška. Doporučuji prověřit jeho senátorský mandát a vysávani Senátu.
Nechceš to trochu přepracovat do nějaké srozumitelnější podoby?
Jak se mohou takové figury vůbec někde veřejně pohybovat? Tu Slavii chápu, tam někam s tím svým IQ patří. Zemanův poskok.
A v čem bylo také jádro pudla? Dosazení Luftjardy byl politickým krokem.Před ním vedl aerolinky schopný ředitel Kůla, kterého Luftajarda nahradil "na sílu" od ČSSD. ČSSD potřebovala nashromáždit kapitál před volbami na kampaň.I Luftjarda začal, jak v článku uvedeno, nesmyslně nakupovat letadla, pro které neměly ČSA reálnou obsazenost. Skončilo to krachem, museli letadla prodávat - ovšem pod cenou, ne jako nová. Takže ztráta se dále prohloubila. No jo, ale - provizičky od dodavatelů éroplánů byly vybrány jak pro ČSSD tak si jistě i Jarda hrábnul...
Myslíte ten schopný ředitel Kůla, který prodal celý charterový trh v čr Travel servisu, těsně před tím, jak ho vykopli? To totiž znamenalo, že čsa od té doby nemohli provozovat tzv. chartery, t.j. speciální lety pro cestovní agentury. Tyto lety "na dovolenou" vynášely nejvíc, byl to jistý business, jisté peníze, kterými si aerolinky vždy dělali rezervu přes léto na slabší období. Právě takto začínal Travel servis, dnes Smartwings. Proč asi? A proč p. Kůla, hned po vyhazovu, vystupoval u Travel servisu jako obchodní manager? Dnes by se tomu řeklo střet zájmů. Že by si vybíral od majitele Travel svoje "děkovné"? Vždyt po něm, jako managerovi ani pes neštěknul. A teď má tu drzost vystupovat v dokumentárním filmu o konci čsa a blábolit o tom, že piloti brali víc peněz než on a že kvůli tomu to čsa krachlo? Jeho dobré jméno bylo jenom v tom, že měl kolem sebe šikovnou partu lidí obchodníků a managerů, kteří odváděli dobrou práci.