1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 5 měsíci

Ohledně Polska se sluší připomenout dvě věci - pro stavbu daleko vhodnější terén a především daleko menší hustota osídlení.

Což samozřejmě nijak nesnižuje to, že letos otevřeme skoro tolik km, co jsme otevřeli v letech 2014-21...

A následující vláda bude moci ukázat, jestli to s výstavbou myslí vážně - pouze z rozestavěnosti vychází, že kolem 300-400km dálnic by do roku 2029 otevřít měla. Pokud to bude méně, bude to ostuda...

4
Před 5 měsíci
Jakub Dufka

Co se týče Polska: i zde nemají ani zdaleka hotovo, dokonce počítají s dokončením AOW (aglomeračního okruhu Varšavy) až po roce 2033!

2
Před 5 měsíci

Jasně! Dálnice do každé rodiny, že? 🙂

1
Před 5 měsíci

To kasáni je směšné. Nemohoucnost, korupce, předraženost, lhaní, neschopnost stanovit priority, bezohlednost vůči prostřeli a lidem. Základní rysy liniových staveb. Výmluvy na ekology jsou jen dokladem neschopnosti vyjít vstříc. Politické vyděračství vlád. Tohle vsechno doprovází liniové stavby. Vsude. Ale u nás se narozdíl od jiných nikdo neodhodlal k zverejnovani a pokusům o dohodu uz při plánování. V tom a rozkrádáni a předražovaní jsme výjimkou v Evropě.

4
Před 5 měsíci
Martin Urban

Evidentně jste nejlépe informovaný člověk. V Polsku když se schválí trasa, tak se již nikdo nemůže odvolat. U nás se každý, i ten co se stavbou nemá nic společného pořád, viz Děti země s panem Miroslavem Patrikem. To není o tom vyjít někomu vstříc, ale jenom prostě škodit.

3
Zobrazit další reakci
Před 5 měsíci

Kdyby jen délka. Zoufalá je i kvalita a nedostatek doprovodných zařízení, nejen odstavných parkovišť.

Ale co nejvíc bučí je nesmyslné zdvojování dálnic vedoucích z jednoho do druhého cíle. Čehož jsou dvě nedostavěné dálnice směr Budějice až bučící ukázkou. Kdyby byla přednostně dostavěna tato větev přes Příbram a Písek ukázala by se nesmyslnost trasy přes Benešov a Tábor. O jejím chystaném napojení přes Posázaví nemluvě. Kdyby se stavěla jen jedna byla by dávno hotová a tak by byly zdroje i na zoufale chybějící dálnici z Pardubic do Olomouce.

Stejné to je se salámově rozkouskovanou dálniční tupl motanicí severo-jižní osou Moravy což způsobuje nepropojení mezi Polskem a Rakouskem, s odbočkou na střední Slovensko. To nemluvě o téměř souběžných dálnicích k Lounům a Rakovníku, když ta na Vary měla vést přes Plzeň a tak by zas byly dálnice na Vary a Chomutov dávno hotovy. Vč. napojení na Německo. Když toto zbytečné tuplování dálnic vzalo prostředky i na dostavbu dálnice přes Náchod do Polska.

Člověk si až říká, že tohle rozhodování o tom kde a kdy dálnice bude, dělá banda ke všemu věčně ožralých totálních nýmandů z pražských vládních paláců. Čemuž nasvědčuje i nedostavěný pražský okruh.

Nebo že by v tom byl lítý boj o výnosy z pro dálnici vykupovaných pozemků? Takže se staví tam, kde jaký státdojící papaláš pozemky pod dálnicí levně od státu koupí a pak mu je draze prodá? Být to oblíbená dětská hra, tak už děti křičí - přihořívá hoří!!!

5
Před 5 měsíci
Pavel Maleček

No jižní směr je docela rozdělen Vltavou. Dálnice kopírují již vytvořené dopravní toky.

Jinak zcela nanicovatý text.

4
Před 5 měsíci

Nebyly dálnice a byli jsme živi a na silnicích spokojeni. Stačilo, že se nepřeváželo zboží stovky a tisíce kilometrů, ale rozváželo se pár kilometrů to, co se v okrese vypěstovalo a vyrobilo. Auta mají motor a 4 kola tak jako před 100 lety, vše ostatní důležité pro jízdu je v hlavě řidiče.

4
Před 5 měsíci
Stanislav Kroupa

A ideálně aby to rozváželi koňské povozy :-)

6
Před 5 měsíci

Když u každé dálnice postavíme skladiště, tak nám dva pruhy stačit rozhodně nebudou. A nějak utichla diskuse okolo ceny dálnice za jeden kilometr. Zajímalo by mě, jak jsme na tom ve srovnání s Polskem?

3
Před 5 měsíci
Libor Daněk

Vedle těch dálnic se na polích staví sklady aby se vnich mohla dovezená zelenina ze vdálenosti 1000km uskladnit. Tomu se boj o čiští ovzduší.

2
Před 5 měsíci

Možná by stálo připomenout největšího brzdiče výstavby dopravní infrastruktury v Česku - ministra Víta Bártu za Věci veřejné ve vládě Petr Nečase (ODS) , kdy státní kasu řídil Miroslav Kalousek (tehdy TOP09).

1
Před 5 měsíci

Nestaví se tak rychle jako v Polsku, ale není to žádný průšvih.

4
Před 5 měsíci

Dopravní zátěž bude už jen klesat, namísto stavění stále nových dálnic je třeba řádně zpoplatnit těch několik hodin, kdy komunikace nestačí. V Česku je mnoho zoufalejších věcí, než je délka dálnic.

5
Před 5 měsíci
Jan Dressler

No třeba jako ty.

2
Před 5 měsíci

Polsko je minimálně 4x větší. Jednoduchá srovnání určitě nic nevypovídají.

3
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt