Ty miliardy by stát stejně nikdy nezískal protože by je vydal na podporu a úlevu na daních pro investora a majitele !
Asi tak jak to dopadlo vždycky.
NAprosto manipulativní článek.
Jakože chemickou výrobou baterií zničit jeden z mála kusů přírody v blízkosti Ostravy, když se může taková továrna postavit na brownfieldu? Aha, on ten brownfiled má dle autora blbé napojení na dálnici a železnici. JAkože prvovýroba v zkrachovalé Nové huti, které by chemická výroba nevadila (protože pod koksovnou je půda naskáklá dehtem až až) nemá napojení na dálnici a železnici? A co jsou jako ty 2 obrovská nákladová nádraží (Kunčice a Bartovice) na které je napojena a na rozdíl od Dolní Lutyně, která je od dálnice značný kus a napojena 2 pruhovou cestou je to k D1 od Nové Huti celou dobu po 4 pruhu. A že pozemky momentálně nepatří státu? JAká je lepší příležitost, než je v rámci insovenčního řízení prodat Korejcům a umořit dluh, který má Liberty vůči státu.
Naprosto s Vámi souhlasím. Těch ploch k podnikání je na ostravsku spousta ale k žití jich je opravdu málo a na ty poslední si ukáže prstem korejec. Proboha lidi nemůžou pochopit že on tu bude pro svůj zisk a nenažranost né pro naše blaho. A pokud by měl vyplácet vyšši mzdy půjde jinam a nám zbude další zdevastovaná plocha za naše i VAŠE peníze.
Ale prosim tě Jiří. Mongolové, Filipínci, Ukrajinci. 15.000 hrubého. Ubytovny. Chlast. Kriminalita. Devastace přírody. Po skončení daňových prázdnin odsun jinam a tady zůstanou nepřizpůsobivý, chlast, sociální problémy, brownfield. Mysli trochu.
1) nevidím tento výsledek v Mladé Boleslavi Kateřino
2) to že fabrika bude odsunuta jinam, ale její zaměstnanci zůstanou si protiřečí
3) sociální problém zaměstnance ve fabrice mi je neznámý
4) brownfield je většinou důsledkem neschopnosti být aktivní v daném místě
5) tak jsem si dovolil myslet trochu,na rozdíl od vás
Aktivisté vyhráli ... protože zákon jim to umožnil. V russku by se ani nemohli vyjádřit nahlas, natožpak hlasovat.
Na druhou stranu - jestli jsou jediným důvodem sítě, tak by asi neměl být problém k jiné lokalitě dotáhnout vlečku a širokou silnici?
Ano. Prachy.....
Nikdo samozřejmě není proti investici, ale výběr lokality, to je oč tu běží. Otázka by měla znít, kdo tuto lokalitu vybral, Korejcum jí nabídl, a např kdo by z odkupu pozemku profitoval. Těch otázek je celá řada.
Autor hlásá bludy:
Budiž, máte pravdu. Tím se ovšem z nezaměstnaných stanou boháči, z nejbídnějšího kouta ten nejvíce prosperující a ekonomicky aktivní. A to kuliferdum do obecní a státní kasy přineslo kolik kaček? Sláva kuliferdům všeho druhu. Budou mít zas ho.no, zas budou kňučet, že se o ně nikdo nestará a postávat po různých úřadech ve frontách na sociální dávky. Z mých peněz...huráááá!
Tím je vše jasné, lidé jsou bohatí i když není práce, protože toto by si jinak nikdo nedovolil. Navíc vždy musí investor oproti tomu vysadit nové stromy, takže je to něco za něco, ne že vykácím les a konec. I parkoviště ve městě stojí investora poměrnou částí nová výsadba zeleně.
To není o aktivistech, ale o firmě, která si prostě dupla, že to bude na jediném místě nebo jde od toho. A nevidím nic negativního na tom, když místní řeknou, ať si novou továrnu postaví na okolních brownfieldech a ne na orné půdě u nich za barákem. Já bych tu fabriku za domem taky nechtěl. V té oblasti je takových vhodných míst pro takový projekt, ale místo aby se využila již průmyslem zasažená oblast, tak někdo přišel s tím, že to musí stát na orné půdě hned vedle dlouholeté rezidenční zástavby. To je prostě čirý nesmysl a je otázka, kolik za to kdo dostal slíbeno za to, že to přes odpor místních prosadí.
Jsou to hlupáci, podobně jako na Slovensku Záhoráci, Inu když si svoje demokratické ne umí konečně prosadit , zase opět na špatném místě a v nevhodnou dobu.
No nevím....Dopadlo by to jako ostatní fabriky u hranic. Navezli by se tam dělňasové (se všemi problémy, co to s sebou nese)z Polska, Mongolska, Thajska, Ukrajiny a ti "karvinští chudáci"by tam byli v menšině. Pokud by tam vůbec pracovat chtěli. Ono se totiž dnes vyplatí, bohužel, být na dávkách od státu než tahat u pásu za směšné peníze. A výnos z továrny by se zase záhadně odklonil mimo ČR. Takhle si tu žijeme.
Článek je populistický blábol.
To, že investor, pokud nebude moct stavět hned na hranici s Polskem, postaví továrnu přímo v Polsku ukazuje, že nepočítá s místními zaměstnanci, ale má investici spočítanou na zaměstnáváni polských zaměstnanců, kteří tam budou dojíždět přes hranici. Místních zaměstnanců z Ostravska by tam bylo minimum. A tudíž přínos pro zaměstnanost prakticky žádná. V kraji by tak zůstalo z těch 222 miliard nějaké miliony z daní z nemovitostí a nějaké milióny z daní těch pár místních, které by tam vedle Poláků zaměstnali. A náklady, které taková fabrika přinese, by hradil Moravskoslezský kraj, na logistiku - dopravu komponent do fabriky a dopravu hotových baterek z fabriky, na energii, na vodu a nakonec i ono znehodnocení místní přírody. A za to by papaláši v Praze, aby si mohli ještě víc vyskakovat a rozhazovat, získali těch 222 miliard.
Zaměstnanci zaměstnaní v české fabrice by platili daně, zdravotní a sociální tady, i kdyby to byli Poláci. Dopravní infrastruktura by se právě stavět nemusela, protože jak železnice, tak dálnice už tam jsou.