1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 8 měsíci

Ty miliardy by stát stejně nikdy nezískal protože by je vydal na podporu a úlevu na daních pro investora a majitele !

66
Před 8 měsíci
František Vlk

Asi tak jak to dopadlo vždycky.

29
Před 8 měsíci

NAprosto manipulativní článek.

Jakože chemickou výrobou baterií zničit jeden z mála kusů přírody v blízkosti Ostravy, když se může taková továrna postavit na brownfieldu? Aha, on ten brownfiled má dle autora blbé napojení na dálnici a železnici. JAkože prvovýroba v zkrachovalé Nové huti, které by chemická výroba nevadila (protože pod koksovnou je půda naskáklá dehtem až až) nemá napojení na dálnici a železnici? A co jsou jako ty 2 obrovská nákladová nádraží (Kunčice a Bartovice) na které je napojena a na rozdíl od Dolní Lutyně, která je od dálnice značný kus a napojena 2 pruhovou cestou je to k D1 od Nové Huti celou dobu po 4 pruhu. A že pozemky momentálně nepatří státu? JAká je lepší příležitost, než je v rámci insovenčního řízení prodat Korejcům a umořit dluh, který má Liberty vůči státu.

56
Před 8 měsíci
Petr Rumpertesz

Naprosto s Vámi souhlasím. Těch ploch k podnikání je na ostravsku spousta ale k žití jich je opravdu málo a na ty poslední si ukáže prstem korejec. Proboha lidi nemůžou pochopit že on tu bude pro svůj zisk a nenažranost né pro naše blaho. A pokud by měl vyplácet vyšši mzdy půjde jinam a nám zbude další zdevastovaná plocha za naše i VAŠE peníze.

29
Před 8 měsíci

Ale prosim tě Jiří. Mongolové, Filipínci, Ukrajinci. 15.000 hrubého. Ubytovny. Chlast. Kriminalita. Devastace přírody. Po skončení daňových prázdnin odsun jinam a tady zůstanou nepřizpůsobivý, chlast, sociální problémy, brownfield. Mysli trochu.

76
Před 8 měsíci
Kateřina Bláhová

1) nevidím tento výsledek v Mladé Boleslavi Kateřino

2) to že fabrika bude odsunuta jinam, ale její zaměstnanci zůstanou si protiřečí

3) sociální problém zaměstnance ve fabrice mi je neznámý

4) brownfield je většinou důsledkem neschopnosti být aktivní v daném místě

5) tak jsem si dovolil myslet trochu,na rozdíl od vás

40
Před 8 měsíci

Aktivisté vyhráli ... protože zákon jim to umožnil. V russku by se ani nemohli vyjádřit nahlas, natožpak hlasovat.

Na druhou stranu - jestli jsou jediným důvodem sítě, tak by asi neměl být problém k jiné lokalitě dotáhnout vlečku a širokou silnici?

2
Před 8 měsíci
Karel Havlicek

Ano. Prachy.....

2
Zobrazit další reakci
Před 8 měsíci

Nikdo samozřejmě není proti investici, ale výběr lokality, to je oč tu běží. Otázka by měla znít, kdo tuto lokalitu vybral, Korejcum jí nabídl, a např kdo by z odkupu pozemku profitoval. Těch otázek je celá řada.

21
Před 8 měsíciUpraveno

Autor hlásá bludy:

  • obec vypsala referendum, oprávnění voliči hlasovali. Právo vypsat referendum i právo referenda se zúčastnit je zakotveno v zákonu (tuším 22/2004 Sb.)
  • věřím že ještě pořád má u nás občan právo hlasovat svobodně, podle svého uvážení. Dokonce i tak, že se to nelíbí panu Doležalovi.
  • autor háže cizími slovy, ale zdá se, že nezná jejich význam. Aktivismus má svoji definici a součástí té definice NENÍ využití volebního práva.
  • naopak psaní angažovaných textů do novin součástí definice aktivismu JE, takže jestli je někdo v této věci aktivista, má k tomu blíž autor textu než obyvatelé Dolní Lutyně.
11
Před 8 měsíci
Pavel Pospíšil

Budiž, máte pravdu. Tím se ovšem z nezaměstnaných stanou boháči, z nejbídnějšího kouta ten nejvíce prosperující a ekonomicky aktivní. A to kuliferdum do obecní a státní kasy přineslo kolik kaček? Sláva kuliferdům všeho druhu. Budou mít zas ho.no, zas budou kňučet, že se o ně nikdo nestará a postávat po různých úřadech ve frontách na sociální dávky. Z mých peněz...huráááá!

1
Před 8 měsíci

Tím je vše jasné, lidé jsou bohatí i když není práce, protože toto by si jinak nikdo nedovolil. Navíc vždy musí investor oproti tomu vysadit nové stromy, takže je to něco za něco, ne že vykácím les a konec. I parkoviště ve městě stojí investora poměrnou částí nová výsadba zeleně.

4
Před 8 měsíci

To není o aktivistech, ale o firmě, která si prostě dupla, že to bude na jediném místě nebo jde od toho. A nevidím nic negativního na tom, když místní řeknou, ať si novou továrnu postaví na okolních brownfieldech a ne na orné půdě u nich za barákem. Já bych tu fabriku za domem taky nechtěl. V té oblasti je takových vhodných míst pro takový projekt, ale místo aby se využila již průmyslem zasažená oblast, tak někdo přišel s tím, že to musí stát na orné půdě hned vedle dlouholeté rezidenční zástavby. To je prostě čirý nesmysl a je otázka, kolik za to kdo dostal slíbeno za to, že to přes odpor místních prosadí.

23
Před 8 měsíci

Jsou to hlupáci, podobně jako na Slovensku Záhoráci, Inu když si svoje demokratické ne umí konečně prosadit , zase opět na špatném místě a v nevhodnou dobu.

17
Před 8 měsíci
Radovan Šrámek

No nevím....Dopadlo by to jako ostatní fabriky u hranic. Navezli by se tam dělňasové (se všemi problémy, co to s sebou nese)z Polska, Mongolska, Thajska, Ukrajiny a ti "karvinští chudáci"by tam byli v menšině. Pokud by tam vůbec pracovat chtěli. Ono se totiž dnes vyplatí, bohužel, být na dávkách od státu než tahat u pásu za směšné peníze. A výnos z továrny by se zase záhadně odklonil mimo ČR. Takhle si tu žijeme.

23
Před 8 měsíci

Článek je populistický blábol.

To, že investor, pokud nebude moct stavět hned na hranici s Polskem, postaví továrnu přímo v Polsku ukazuje, že nepočítá s místními zaměstnanci, ale má investici spočítanou na zaměstnáváni polských zaměstnanců, kteří tam budou dojíždět přes hranici. Místních zaměstnanců z Ostravska by tam bylo minimum. A tudíž přínos pro zaměstnanost prakticky žádná. V kraji by tak zůstalo z těch 222 miliard nějaké miliony z daní z nemovitostí a nějaké milióny z daní těch pár místních, které by tam vedle Poláků zaměstnali. A náklady, které taková fabrika přinese, by hradil Moravskoslezský kraj, na logistiku - dopravu komponent do fabriky a dopravu hotových baterek z fabriky, na energii, na vodu a nakonec i ono znehodnocení místní přírody. A za to by papaláši v Praze, aby si mohli ještě víc vyskakovat a rozhazovat, získali těch 222 miliard.

12
Před 8 měsíciUpraveno
Radim Polášek

Zaměstnanci zaměstnaní v české fabrice by platili daně, zdravotní a sociální tady, i kdyby to byli Poláci. Dopravní infrastruktura by se právě stavět nemusela, protože jak železnice, tak dálnice už tam jsou.

6
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt