Ano, oddělují nadanější od průměrných nebo podprůměrných. Ale přesně to byl vždycky jejich účel, aby ti nadaní zbytečně nezakrněli. A se slavnou inkluzí je to ještě víc potřeba, proto je po nich dneska tak velká poptávka. Dneska už totiž nefunguje staré známé, logické a praktické "svůj k svému", ale naopak je snaha srazit všechny co nejníž, protože s nevzdělanými, frustrovanými, rezignovanými a závislými lidmi se lépe manipuluje.
Pěkně jste to napsala. Rozhodně to nikomu a ničemu neprospěje a společnost bude stagnovat bez nápadů a rozvoje. Místo, abychom se přizpůsobovali inteligentním lidem, raději se přizpůsobíme primitivním jedincům. Aby se cítili komfortně. Jenže, ve finále se nebude dobře cítit nikdo.
Celá současná koncepce českého školství je jeden velký nesmysl.
Proč by musela značná část populace mít středoškolské, či dokonce vysokoškolské vzdělání?! 😢
Vždyť již za 5 měsíců si zvolíme návrat starých zlatých časů! Viz např. Odkaz
Takže nejpozději na jaře příštího roku soudruh Babiš-Bureš, předseda Vlády národní záchrany, vyhlásí referendum s jedinou, velice jednoduchou otázkou „Chcete, aby Česko nadále strašlivě trpělo v okovech NATO a EU?“.
Vší náš západoasijsky moudrý lid odpoví „NE“, jednohlasně, jako jeden soudruh, a bude vymalováno.
Díky tomu v naší Česko-Moravské autonomní oblasti Ruské federace budeme potřebovat jen hrstku absolventů vysokých škol, možná tak lékaře.
Ano, veškeré potřebné odborníky na vysoké úrovni, pro všechny ruské a čínské závody na území ČMAORF, nám pošle náš prezident, Veliký Putin ❤️; mnozí z nich budou z ČLR, samozřejmě.
Prostě: Potřebujeme masivní rozvoj UČŇOVSKÉHO ŠKOLSTVÍ.
Ano, v učení ti chytří, ti „machři“, dnes se vyvyšující nad spolužáky z dělnických rodin, rychle pochopí, zač je v Pardubicích perník. 😄
Na shledanou v lepších časech!
Možná byste měl změnit medikaci, nebo svého psychiatra.
Proč by měli být všichni stejně hloupí? Kdyby se neprosadila nefungující inkluze, tak by rodiče o víceletá gymnázia neusilovali.
Já o gymnázium pro své děti neusiloval kvůli inkluzi, ale kvůli tomu, aby dostaly co nejlepší možné vzdělání a měli nejlepší možnou přípravu pro další studium, potažmo pro další život. A stejně bych to dělal i kdyby inkluze nebyla.
Úplně v pořádku. Kritici vždycky vědí co je pro ty ostatní nejlepší 😄😄
Malá gymnásia za nic nemůžou.Rozdělování společnosti probíhá neuvěřitelným tempem mimo ně. A zda mají přidanou hodnotu či ne záleží na jednotlivých učitelích. Vysoká přidaná hodnota pak spočívá v tom, že jsou výběrová a tedy nepodléhají inkluzi.
Zrušte inkluzi, ne malá gymnásia. Proč to ministerstvo vždycky hledá příčiny na špatných místech?
Stále více mi připadá, že se ony organizace, které kritizují osmiletá gymnázia, snaží připravit národ o budoucí intelektuální elitu. Řeči o tom, jak si jednou nebude rozumět ten s oním, jsou totální nesmysl. Zdá se mi, že slavná inkluze vrací školy k plánu na vytváření pěkného, hodně šedé a nevýrazné populační roviny, odkud nesmí nikdo a nijak vyčnívat. Hlavně ne intelektem. Povoleni budou jen šílenci, kteří se někam přivazují a přilepují, protože jim to někdo poradil. Tvorba vlastních názorů a s tím spojených nutných znalostí se tak nějak nehodí.
Máte svatou pravdu. Prostě děti k pásu - bez myšlenky. ZŠ supluje sociální péči a zároveň trošku i jazykový ústav, na opravdovou výuku už nezbývá čas ani peníze.
Je hezké, že podporujeme růst pomalejších a hloupějších dětí, ale kvůli tomu nemusíme zanedbávat ty chytřejší. Proč chtějí rodiče dávat děti na víceletá gymnázia? Protože úroveň je oproti základce úplně jinde. Osobně lituji, že jsem nešla na víceleté gymnázium...v páté třídě měli spolužáci ve čtenářském deníku Zvířátka z Malinové paseky, zatímco já tam měla Bez dcerky neodejdu. Oni měli dva povinné zápisky, zatímco já se musela krotit a vybírat, které knihy tam zařadím. Kvůli tomu jsem se stala terčem šikany. Z čí strany? Ze strany hlupáků, kteří nedokázali pochopit, že někdo nepotřebuje na jedničky sedět hodiny u učení... Prostě tu vychováváme sebevědomé bl*ečky a na chytré děti kašleme, bohužel...
Ovšem na 8 letá gymnázia se čím dál více hlásí i průměrní žáci. A to je problém.
Víceletá gymnázia by mohla být přínosem, kdyby byla pro jen skutečně nadané. S postupným zvyšováním počtu VG, a tím většího "boje o žáka", jsou na mnohá z nich přijatí i žáci průměrní. Víceletý gympl tak přestává nabízet hlavní benefit a důvody jeho existence mizí.
Chci také říct, že bez tahounů a hvězd se třídní kolektivy na ZŠ obejdou. Bez průměrných žáků jen stěží.
Inkluzi nepovažuji za dobré řešení (myšlenka možná svatá, ale provedení "po česku"), ale chci podotknout, že nebylo zmíněno a mnozí si neuvědomují, že inkluze se týká i nadaných žáků, kteří mají mít podporu stejně jako žáci postiženi výukovým handicapem. S EDUin v mnohém nesouhlasím, ale nutnost zredukování počtu VG je neoddiskutovatelný fakt.
Současný neutěšený stav na ZŠ je způsoben mnoha faktory, o těch se rozepisovat nebudu, ale zmíněné VG a inkluze na něm mají nemalý podíl.
K článku, který je plný argumentačních faulů, ani k autorovi se také vyjadřovat nebudu. Jen s tím, že i když je článek správně označen jako názor, nejsem si jist, jestli názorům laiků musíme dávat takový dosah.
Redukce se dotkne těch nejslabších, nebudou ve velkých městech, ale na periferii. Čímž budou, ministerským rozhodnutím, doživotně postiženy chytré a nadané děti z dálného venkova.
Že jich není pro gymnázium dost, aby přijímačkami prošli ti opravdu dobří a ti slabí zůstali na ZŠ? Že všichni utíkají do měst? To je jen jiný projev státní nepolitiky.
Autor článku má jasně pravdu. Hřebečný si svými nesmysly leda honí ego.
Evropa běží podle nejpomalejších..
Vítězství levicových šílenců..