V tom případě by se dalo hovořit i o segregaci ze strany rodičů, kteří raději přehlásí své dítě na jinou školu. Paní zmocněnkyně by se měla zúčastnit výuky třeba v Bílině či v Mostu, aby pochopila, že za tu segegaci nemůže společnost jako celek, ale že si tu segregaci vytváří některé skupiny samy - svým chováním, výchovou, sociálním zázemim rodiny. Začít by se mělo s edukací přímo v těch rodinách, zvýšit jejich podíl na výchově a vzdělání. Jinak se to sveze na školy, které v tom figurují zcela okrajově.
Takže se dovíme, že úplně všichni Romové mají "vzdělávací potenciál" minimálně na dvě vysoké školy a takové vzdělání se jim bude muset zajistit. Skvělé. A v lokalitě, kde žije 30% Romů navezeme násilně do škol tisíce bílých děcek, aby to nebyly "segregované" školy. To chci vidět, co pomatená Šimáčková zase vymyslela za nesmysly.
To se jim to krásně káže, když jejich děti chodí do soukromých škol, kam žádní rómové nechodí. Pokud to chtějí skutečně řešit, ať se na půl roku přestěhují do Mostu, nebo někam, kde je ve škole třetina rómů. Pak třeba problematiku pochopí a budou schopni ji řešit.
Desegragaci dosáhnete nejlíp tím, že dávky na děti budou podmíněny školní docházkou. Pokud se budou děti flákat doma, může se celá EU stavět na hlavu.
Všichni zúčastnění uvedení v článku (včetně evropských institucí) nějak opomíjejí fakt, že umístit dítě do speciální třídy či školy lze POUZE SE SOUHLASEM RODIČŮ resp. zákonných zástupců. Proti jejich vůli to prostě nejde....
To máte sice pravdu, ale obávám se, že o to teď momentálně nejde. Jim už vadí i to, že leckde je snaha "soustředit" romské žáky do určité b ě ž n é základní školy, tak, aby v ostatních " neudržovali" .........
NO holt rodiče budou radši své děti vozit tam, kde nebudou děti romské, které jen brzdí ostatní děti v rozvoji a nudí se ve třídě, protože všichni musí čekat, než se jim extra vysvětlí látka a zda ji vůbec pochopí! Takže potom radši školy soukromé, než státní, to bude výsledek! A v širším pohlecu zhloupnutí a nižení znalostí dětí! 😉
Možná by stačilo mluvit s aktéry....myšleno s romskými rodinami....může být( a bylo) tisíce projektů, prolítnutých miliard a výsledek velké NIC. Projekt stačí jeden...nechodí děti do školy? Restrikce dávek...jediný projekt kterému rozumí.
Těžko snížíte % romských žáků ve škole, pokud je škola v nějaké části města, kde jiní obyvatelé skoro nejsou. Budete ty romské děti vozit jinam a jiné děti z jiné části naopak do této školy? Prostě jsou místa v republice s vyšší koncentrací Romu, to se těžko změní.
Zase další byrokracie ze strany státu. Jak je můžeme segregovat, když tak činí sami. Po dokončení ZŠ, pokud vyjdou v deváté v třídě, tak jejich kariéra je pracák a dávky. Dokonalý vzor mají v rodině. Holky zase chtějí ve spoustu dětí.
Vymýšlení nesmyslů! Ty děti, které Vy, paní Janáčková, myslíte (nevzdělavatelné) o to nestojí. Oni nemají zájem o školu, mají vysokou absenci, nepodnětné prostředí, rodina nespolupracující se školou. Kdyby měli 5 asistentů, stejně je to k ničemu. Vyhozené peníze. Hlavně, že ty bláboly vás všechny zúčastněné drží ve funkci.