Myslím ,že autor nemá dokonalý přehled o situaci a reálných důvodech.
Nechci tu polemizovat, protožetaké nemám informace důkladně prověřené, ale to co vím, neodpovídá popisu v článku.
Ale ono to vcelku vypadá, jako dlouhodobou manipulaci trhu Čínskou vládou, která dnes způsobuje ohromné fluktuace cen a poptávky, spojené s velkým poklesem kvality dnes vyráběných aut.
Jednoduše řečeno, Čína dotovala výstavby továren na elektroauto průmysl, zmonopolizovala světovou těžbu surovin ve svůj prospěch, světové automobilky z důvodu navyšování cen vstupů uvěřili, že přesunem výroby do Číny budou schopni udržet ceny. Čína začal své elektroauta prodávat doma za velice nízké ceny a protože jsou používána ve specifickém prostředí velkoměst, jsou dobře použitelná.
K tomu přišla nákupní krize způsobená covidovým šokem.
Všechno tohle stálo obrovské státní investice, které se můžou vyplatit jen tak, že se díky tomu zhroutí světový automobilový trh, skončí většina výroby v Evropě, Čínské firmy ho převezmou a tím se nakonec státní výdaje sanují.
Vedlejší problém jsou elektroauta v Evropě. Tady se totiž běžně používají zcela jinak, než v Číně a jejich levná městská elektroauta jsou pro většinu lidí naprosto nepoužitelná.
Navíc běžný automobilový ekosystém spalovacích aut, kdy jsou kupci na každé starší auto, v elektroautech absolutně nefunguje. Na ojetá elektroauta nejsou kupci, což tyto auta naprosto zabíjí. Většina lidí, co si koupí elektroauto, ho nechce provozovat 15 let, jsou zvyklí ho počase prodat a koupit nové. Jenže nemají komu. A tak si rozmyslí, jestli si ho koupí i příště.
Ten poslední odstavec je úplná hloupost. Ojetá elektro auta se prodávají úplně stejně jako spalováky. A prodávají se dobře😉 taky doma jedno mám
Pokud se někde dočtu, že něco nebo někdo "...více či méně otevřeně šíří ruskou propagandu" je jasně, že právě TEN článek šíří opačnou propagandu a nelze mu věřit.
Už jen v srdci Evropy tvrdit, že EV jsou levné a argumentovat cenou v Číně je chucpe....stejně tak tvrdit, že prodeje EV jdou nahoru a uvádět jen celosvětová procenta (ani ne čísla), když po ukončení dotací jdou prodeje v Evropě dolů...
A proč propaganda ráda používá procenta? Protože když prodám jeden rok 1 ks a druhý rok 2 ks, zvýšil jsem prodeje o 100% a můžu tvrdit, že moje zboží jde na dračku a všichni ho chtějí 🙂
Když by alespoň někdo další přemýšlel jako Filip Turek, tak už tu dávno jezdí 50% elektroaut. Jde jen o to, aby průmysl a energetika nebyly zatíženy nesmyslnými poplatky. Evropa nemá zdroje, nemá továrny, protože se za aktuálních podmínek nevyplatí na tomto kontinentu cokoliv vyrábět. Natož rozjíždět ve velkém nové energeticky náročné technologie. Automobilky nezaspaly, jen vyrábějí to co umí, na co jejích zákazníci mají a co kupují. Čína roky vyvíjí a vyrábí akumulátory pro celý svět. Elektroauta jsou tedy její "vedlejší" produkt toho, co vyrábět umí. Je tedy dobré dělat vše pro to, aby Evropa svými nařízeními podporovala Čínu?Před 10ti lety kdyby zde chtěl někdo udělat obrovskou továrnu na lithiové baterie s tím, že materiály bude vozit z celého světa, tak by ho zelená legislativa zašlapala do země. Dnes už to nevadí a divíme se že tu žádné takové továrny nemáme. Je to vrchol pokrytectví. Dokud si budou lidé co nařizují nesmysly myslet, že se peníze tisknou v tiskárně a elektřina vyrábí v zásuvce, tak se nikam neposuneme. Bruselu písek a hezký hranatý den přeje vlastník elektroauta.
Je potřeba si uvědomit, že spalovací auto zanikne i bez tlaku z vyšších míst. Možná to bude dříve než si spousta lidí myslí. Pak nastane pro náš autoprůmysl opravdový problém. Ten pořád jen přešlapuje na místě a ztrácí čas.
To je teda prča , tak vono je elektriky přebytek , jen nám to někdo zatajil. Já to věděl. A zatajil to i Němcům , kteří jí dokonce dováží , hahahah ... jsou to prostě hlupáci všichni, mnohokrát vyvrácení jak píše tento génius , který ví ......
zkus se podívat na spotové ceny, skoro celý rok jsou dostatečné úseky, kdy je cena blízko nule nebo dokonce záporná, a stačí na nabití auta. Ale možná to někdo prodává levně jenom jako koníček, ne proto, že je elektřiny více než je potřeba...
To je přesně typ článků který elektromobilitě nepomůže. Opět a dělají to oba tábory se uvádí jenom informace hodící se do argumentačního schématu. Většině lidí je vcelku jedno co to auto pohání ale řeší praktičnost použití v poměru k ceně. V Číně je elektroauto levnější než spalovák a taky má výrazně levnější provoz díky levné elektrické energii. To znamená lidé jsou ochotni strpět jisté omezení v použitelnosti vozu výměnou za finanční výhodnost. Udělejte to samé v Evropě a elektroauta vytlačí v prodejích spalovací velmi rychle. Informace, že automobilky nechtějí elektroauta prodávat je holý nesmysl, vždyť veškeré reklamy jsou téměř výhradně na bateriové vozy. Jiná věc je, že nejsou schopny nabídnout elektromobil v přijatelné cenové hladině. Místo toho to řeší tím, že zdražují auta se spalovacím pohonem. Výsledek je, že se prodeje zmenšily a vidíme jaké mají díky tomu problémy. Sám se elektromobilu nebráním a docela se na dobu kdy budou funkční levné a dostupné těším. Vývoj jde rychle kupředu ale ta doba tady ještě není.
Ja jsem si nedavno prosel kolecko po ceskych dealerstvich se zajmem o prizeni elektrovozu a mohu presne potvrdit to, co pise autor clanku, nekde se nechteli vubec bavit, jinde nebylo vubec mozne domluvit predvadeci jizdu, vubec jsem to nepochopil. Proto jsem nakonec skoncil v Tesle - naprosto jiny pristup.
Šmarjá, ten článek pitomost. Autor by si měl nejdříve problematiku prostudovat:
V Číně existují významné rozdíly mezi registrací vozidel se spalovacími motory (ICE - Internal Combustion Engine) a elektrických vozidel (EV - Electric Vehicles), což odráží vládní politiku podporující elektromobilitu. Zde jsou hlavní rozdíly:
1. Dostupnost poznávacích značek (registrace)
Auta se spalovacími motory:
Ve velkých městech, jako je Peking, Šanghaj a Šen-čen, je počet dostupných poznávacích značek pro auta se spalovacími motory výrazně omezen. V některých městech se značky udělují prostřednictvím aukcí nebo loterií, což může být drahé nebo časově náročné. Například v Šanghaji mohou ceny za značky pro spalovací vozidla přesahovat 10 000 USD.
Elektrická auta:
Elektrická vozidla mají obvykle prioritu a registrace je často zdarma nebo za velmi nízký poplatek. EV jsou ve většině měst osvobozena od aukčního či loterijního systému, což zjednodušuje proces získání značky.
2. Poplatky a daně
Auta se spalovacími motory:
Jsou zatížena vyššími daněmi, například daní z nákupu a dalšími poplatky spojenými s registrací. Tyto náklady se zvyšují u vozidel s vyšším objemem motoru.
Elektrická auta:
EV často těží z vládních subvencí, daňových úlev a nižších registračních poplatků. Například daň z nákupu může být snížena nebo zcela prominuta.
3. Environmentální politika
Auta se spalovacími motory:
V některých městech mohou být omezeny nebo zakázány během určitých hodin nebo v určitých zónách (např. nízkoemisní zóny).
Elektrická auta:
EV mají v těchto zónách obvykle volný přístup a nejsou omezována
Delaji to dobre v te Cine.
Autor jistě chtěl v nadpisu použít slovo Nemocná...
Je nutné zdražit produkty z ropy tak 100 až 200%. Ale na tom musí být celoevropská shoda Jinak se těchto spalovacích krámů nezbavíme.
Hezká „přesvědčovací“ metoda. Jinak to nejde, např. že nás eauta přesvědčí svou kvalitou?
Reklama na elektromobily.. Kolik jste dostal? 😃 Auto se spalovacím motorem a funkčním katalyzátorem nějak extra životní prostředí nezatěžuje. Zatěžuje ho neustálá potřeba kupovat nové a nové auto.. Vnucování elektromobilů je taky hloupost, máme demokracii nebo ne..
Zrovna vcera jsem četl i krizi výrobců el aut. Vyhlašování volných pátků, i zavření celých fabrik na měsíce. Vyhlašování bankrotů výrobců baterií.. pisalci by se měli víc věnovat dolozitelnosti svých výmyslů