1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 5 měsíci

EU Číně jistě zastaralý koncept EV nenutí. Kdo zná činu s jejich metalistů ví, že tam je to otázka fashion, Číňani takový jsou ale to neznamená, že to nemůže skončit. Navíc vláda řekne a lid udělá. EU si ale myslí, že to takto funguje i v Evropě....ono to je jednoduché. Lidé si nebudou kupovat horší produkt za více peněz. Ev musí přijít s něčím wow, třeba nabíjení zdarma. Jinak ten zastaralý koncept elektrického pohonu nemá šanci....

23
Před 5 měsíci
Josef Dvořák

Zastaralý koncept😂. Kdo zkusil někdy EV chápe, že spalovák je pravěk.

43
Před 5 měsíci

Bože, to je zase blábolení = článek na Fórum 24. Koupil jsem do firmy před měsícem (říjen 2024) dvě nové dodávky Mercedes, plné elektrické. Ukázalo se, že jsou pro nás zcela nevhodné, neboť jejich dojezd, deklarovaný při plném nabytí na 450:km, je reálně cca 150:km, což na denní provoz nedostačuje. Za sebe: zlatý diesel. Po této zkušenosti už Elektro auto NIKDY !!!

39
Před 5 měsíci
Patrik Stav

Jen další důkaz, že evropské automobilky opravdu zavírají krám. Proč jste pořizoval předražené Mercedesy, když jste mohl mít mnohem lepší v poměru cena/výkon Teslu? I v ČR je 60% prodejů BEV právě Tesla.

4
Před 5 měsíci

Spíše bezmocná!!

Před 5 měsíciUpraveno

Moc pěkně napsáno. Konečně někdo napsal jak se věci opravdu mají. Děkuji.

Je nepochopitelné jak u nás někteří lidé náruživě bojují za poškozování životního prostředí. To je jako by říkali, že nás evropská unie nutí odvážet odpad na skládku, když ho můžeme sypat do lesa nebo do parku. Vždyť tam sevtoho vejde spousta! A těch emisí co se tím svazem vyprodukuje a další pseudo fyzikální výpočty na obhajobu nesmyslů, z ruska pocházejících. Lidi, zamyslete se nad tím selským rozumem. Výroba spalovacího pohonů je zhruba 6x náročnější na výrobní čas. EV musí být a jsou jednodušší a levnější. Jen je potřeba nenaletět předraženým a nekvalitním VW, Škodovkám a Steelantisům. Marže na Enyaqu je podle pana Povšíka že Škodovky 20000Euro to je cca 40%. Takové okrádání spotřebitelů si nenecháme líbit.

Jsem starý boomer 😉, ale EV i nové energetice i Green dealu fandím. Jezdím Teslou a je to super. Mnohem lepší než diesel!!!

39
Před 5 měsíci
Jiři S

Jezdíte Teslou a říkáte že to je bomba ? 🙄 Za mě jednoznačně nejhorší vůz co jsem za poslední dekádu řídil. Nepohodlné sedačky, zrychlení 5s také bída. Naprosto odporný interier, a dílenské zpracování jako ze školky. Byla to Tesla 3 a měl jsem ji 14 dni. Jediné plus bylo že tomu mohl dávat člověk čočku hned, pak ale šel dojezd do háje....zlata A6 v naftě

32
Před 5 měsíci

Docela by mě zajímalo, kolik autor najezdil elektromobilem na dlouhých trasách. Kolem komína proč ne, ale jet služebně někam po Evropě, to je neuvěřitelná bojovka.. Kdysi jsem četl Elstnerovy cestopisy, jak si pořád vypisoval itineráře a místa k doplnění paliva. Tohle u benzinu nikdo dneska neřeší, ale elektroauta nás hodila aspoň o 70 let zpátky.

18
Před 5 měsíci
Milan Spinka

Jezdim Teslou do Nemecka 1000+ km a neni v tom fakt zadny problem - date do navigace cil a okamzite vidite kde a jak dlouho budete nabijet a kolik budete platit. Pokud nemocite za jizdy do petky a nemate sirky v ocich, tak realny celkovy cas jizdy se prodlouzi minimalne.

4
Zobrazit další 2 reakce
Před 5 měsíci

neskutečný blábol a masáž. Stačí se podívat na nějaká data, například o tom vychvalovaném Norsku. To více jak 10 let protěžovalo elektromobily. Není to tak dávno, kdy se ještě vyráběla Fabia 3 generace. Ta se v Norsku dala koupit za báječných 870 tisíc korun a Eniaq za 780 tisíc korun. I přes to v zemi dnes jezdí něco okolo 25% vozového parku na elektřinu, zbytek občanů to prostě odmítá a dále jezdí spalovacími auty. Norsko má také nejrychleji stárnoucí vozový park v Evropě, což je dáno jednoduchými počty - kdo nekoupil elektroauto, udržuje si své čím dále tím starší spalovací. A to nemluvím o tom, že Norsko je největší vývozce ropy a plynu v celé Evropě a právě z těchto neekologických zdrojů dotuje elektromobilitu. Ono, když už se řekne A, je třeba říci i B. A něco podobného platí i pro c článu deklarované Nizozemí. JInak autor sice píše, jak podíl elektromobilů raketově roste, nějak už nezmiňuje, že například v Německu prodej elektroat v říjnu zaznamenal pokles o 0,3 % oproti září, takže kde je ten růst ?

22
Před 5 měsíci

Ten clanek je hrozna slatanina. Pisalek si vybere jedno ctvrtleti tohoto roku, ciste nahodou to, kde byla nejvetsi dotacni podpora, a podle toho dela zavery.

Jak by to asi vypadalo, kdyby nebyly zadne dotace a ani poplatky automobilek za emise?

Auta se spalovacim motorem by vyrazne zlevnila, protoze by mj. automobilky nemely potrebu z prodeje spalovaku dotovat vyrobu elektro, aby si redily emise.

Elektra by zdrazila, protoze by nebylo potreba dotovat jejich vyrobu. Takze bez dotaci by byla jeste mene konkurenceschopna tem cinskym.

Evropske automobilky by mohly dal vyrabet to, co jini moc neumi, tedy spalovaky. My bychom meli cas prejit k elektru prirozene tehdy az budou lepsi a cenove zajimavejsi, nez spalovaky. Automobilky by mely cas na prirozeny vyvoj elektra. Navic by nehrozil kolaps evropske ekonomiky.

Pro ty co docetli az sem, tak i ja si myslim, ze elektro je budoucnost pro vetsinu pouziti. Tedy ne hned a rozhodne ne pro vsechny. Dobra vec si najde cestu sama. Neni potreba narizovat, zakazovat a jinak nicit trh.

13
Před 5 měsíci
Zdeněk Pučelík

A kdo ta spalovaci auta od evropskych automobilek bude kupovat?

3
Zobrazit další 3 reakce
Před 5 měsíci

Velmi dobrý článek, který potvrzuje to, co jsem napsal před několika měsíci. EU a Green Deal za to nemůže. Může za to nekonkurenceschopnost evropských automobilek. Jak pravil jeden moudrý člověk (Tygři na cestě): Vyměnili to, co přináší budoucnost za to, co přináší okamžitý zisk.

Odkaz

blog.idnes.cz
Dá se sedět na dvou židlích současně? - Blog iDNES.cz
Jak americké, tak i evropské tradiční automobilky se topí v problémech zatímco některé elektromobilní startupy jen kvetou. Důvodů může být mnoho a názory se různí.
5
Před 5 měsíci
Petr Hariprasad Hajič

Článek je totální blaf.

7
Před 5 měsíci

Přesně jak se píše v článku. Současné problémy evropských automobilek začínají v Číně a to ztrátou jejich trhu. Sám jsem koupil Teslu, protože evropské automobilky nenabízejí kvalitní, především plně funkční EV za konkurenceschopné peníze. Pokud se sebou naše automobilky něco honem neudělají, budou mít opravdu problém.

11
Před 5 měsíci
Jakub Režný

Kvalitní? TÜV testy říkají opak.

13
Zobrazit další reakci
Před 5 měsíci

Mně se to zdá jako propagandistický článek na objednávku. Hezky míchá čínské švestky, indická jablka, norské hrušky a unijní ořechy do jednoho argumentačního mišmaše. 😀😀

27
Před 5 měsíci
Roman Sornas

Velmi přesně jste ten článek popsal. Pan autor navíc mistrně využívá pojem procenta. Zjevně spoléhá na to, že běžný čtenář si to neumí spočítat. A že prodej aut se spalovacími motory stagnuje? Ale to je skvělá informace o tom, že se jich prodává stále stejně.🤔 A nárust o bůhví kolik procent prodeje EV? No to přece není problém. Jestliže se jich v jednom roce prodalo např. 100t ks, pak nárůst o 25% je 125t ks další rok. Úzasné zvýšení. Klidně ať se EV prosadí, nic proti nim, ale bez dotací a bez násilného zakazování spalováků. Mezi to násilí patří i netržní zvyšování ceny paliv.

17
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt