Díky inkluzi a dehonestaci učňovského školství jsou na tříletých učňovských oborech žáci, kteří dříve patřili do zvláštních škol, a speciálních oborů, které na tyto školy navazovaly. Ti co dříve šli do běžného učení jsou na maturitnich oborech nebo průmyslovkách. Nebo mi pan náměstek vysvětlí jak mám naučit číst žáka, který z důvodu autismu s nikým nekomunikuje, nebo žáka kterýž má již v patnácti průkaz ZTP P z důvodu sníženého intelektu. A běda když tyto žáky škola nepřijme to odporuje inkluzi a neumožňuje "kvalitní" vzdělání pro žáky jiných etnik či z vyloučených lokalit. Učila jsem mnoho let ve zvláštních učebních oborech pro žáky z tehdy zvláštních škol a musim říci, že tito žáci byli na tom s čtenářkou gramotností podstatně lépe než žáci současní z běžných oborů. Oni se jim tenkrát na speciálních školách věnovali - minimum děti ve třídě a osnovy pro ně přizpůsobené. Teď to dáme do jedné třídy, přidáme děti z Ukrajiny, které mají z češtinou samozřejmě potíže a můžeme plakat nad tím, kam jsme to dotáhli. S čím souhlasím je, že dobrý řemeslník musí umět číst nejen návody ale i výkresy o tvorbě návrhu a konstrukcí na počítači nemluvě. Ovšem s tímto stavem školství, kdy každý ministr přidá nějakou hurá akci, nebo nedomyšlenou změnu a za pár let (když tam vydrží a nemění se jako ponožky) to další ministr zruší nebo předělá to opravdu nezlepšíme.
Do školství mluví příliš mnoho aktérů - největší brzdou jakýchkoliv změn jsou méně vzdělaní rodiče, kteří mají pocit, že právě oni školu mnoho nepotřebovali, protože se stejně probíjí životem na základě úplně něčeho jiného než je vzdělání a svým dětem to tak prezentují. Na druhé stát dal ve své naivitě všem rodičům tolik práv, že v souhrnu rodičovstvo už dávno z různých příčin blokuje vzdělávání jako celek,, celý chod školy protože vždy ochraňují své dítě, aby zakryli svou nedostatečnou výchovu. K tomu dostali spoustu práv bez ohledu na děti a rodiče jiné, o učitelích a jejich pracovních podmínkách a důstojnosti ani nemluvě.
Soudě podle "společenské poptávky širokých mas", budoucnost českého vzdělávacího systému by se mohla vyřešit například tím, že jeho řízení předáme Fotbalové asociaci ČR – vždyť tady už funguje hustá celostátní síť fotbalových žákovských akademií. Intelektuální úroveň české populace by se touto cestou mohla raketově posunout na mezinárodní špici. Jako doplňkové studium by se mohla hodit i akademie života, sponzorovaná politickým podnikatelem "Kolibříkem" Janouškem – poté, co mu stát vyplatí odškodné 155 milionů korun za jeho zneuctěnou poctivost. Tato trocha parodie přece nikoho nezabije...
Pětikolka to zvládne zlikvidovat během funkčního období.
Ve výchově určitě,ale v platech učitelů, jsou už patnáct let vepředu.
To jste hodil jen jedovatou slinu. Jak do takového školství dostanete nové učitele a ty současné přesvědčíte, že budou chtít provést takové změny, když už teď je učitelů málo a celá léta se šetřilo na jejich vzdělávání, navíc když všechny reformy byly jen plácnutím do vody.