Drahý Micheline, když jsou hvězdičky za poplatek, navrhuji 100 euro za jednu. Otestujte všechny restaurace, hospody i putyky, a udělejte hvězdičkovou reklamu.
Tak jako tak bude známo, že hvězdičky se kupují a nevyjadřují kvalitu jídla.
Restauratéři, podnikatel si reklamu platí sám. Buď zcela nespornou kvalitou svých produktů, přiměřeným poměrem "cena/výkon", nebo placenou reklamou. Hospoda, která má jídlo lepší než cenu, má plno, Michelin ne-Michelin.
Souhlas. Byl jsem v jedné....lepší restauraci, kde jsem si objednal mou oblíbenou svíčkovou. Neříkám, že by byla nějak špatná. Krásné maso z pravé svíčkové, omáčka výborná, krásně vyvážené chutě, knedlíček krásně nadýchaný a vláčný. Prostě svíčková jak má být. Ale jestli bych jí ocenil na 800kč, to spíš o takové dvě stovky méně. Byla dobrá, ale měl jsem srovnatelnou v jedné malé restauraci, kde za porci chtěli něco málo přes třetinu toho, co tam a v té restauraci bylo plno.
Naprosto souhlasím s titulkem článku. Nevím jak moc přispěje Michelin se svým průvodcem k rozvoji ČR, nota bene pokud za propagaci SVÝCH restaurací požaduje od státu horentní sumy. Pokud na reklamu nemá (jakože podle článku má), pak jí dělat nemusí. A podnikům našich šéfkuchařů ať na reklamu přispějí majitelé - což jsou vesměs právě ti šéfkuchaři.
Do háje, vysvětlete mi už konečně někdo, co si to lidé v tomhle státě zvykli, že natáhnou ruku a: státe dej...
To přeci už není normální. Každý by se v první řadě, pokud není nemohoucí, nebo nesvéprávný, měl postarat sám o sebe a pokud toho není schopen, tak je chyba v něm a ne ve státu. Ale tady mi přijde, že jsou nemohoucí (nebo nesvéprávní?) když ne většina, tak velká část společnosti... Kam se podíváte, tam jdou dotace, kolikrát na nesmysly, různé příspěvky, dávky (to je vůbec kapitola sama pro sebe)...
Pane Pohlreichu, uznávám Vaše zkušenosti, odbornost i schopnosti. Ovšem Vy v médiích (TV) neustále propagujete schopnost jedince se prosadit sám, vlastní píli a umem v kuchyni. Pak buď jste farizej a nebo dobrý herec. Kapitalista požadující socialistické výhody. To opravdu nejde dohromady. Budu parodovat feldkuráta Katze ze Švejka: to se nám to podniká, když to jiní platí.
Máte pravdu.
Proč bych měl nějakým hospodám že svých daní platit reklamu v nějakém, byť známém, ale stejně "reklamním katalogu ". Jiné firmy si platí reklamu že svého, tak proč by nemohly hospody? A že to údajně musí platit stát? Tak ať to stát jen zprostředkuje.
Přesně !! To by mohl chtít každý podnikatel v různých oborech, aby mu stát zaplatil reklamu. Kdo v dnešní době řeší takové pitomosti ?!? Státní kasa vytunelovaná a my budeme platit za Michelinské hvězdy 🙁.
Dobre napsano. Proc delat reklamu soukromnikovi? Aby si Pohlreich koupil dalsiho kone? Tito sefkuchari si protireci, kdyz nadavaji na stat, ze jim nechce zaplatit Michelins, ale soucasne zisky nebudou statni, ale soukrome. Kdo podpori pekare, sklare, pivovary atd??
Znáte nějakého světového průvodce po pekárnách, sklárnách a pivovarech, který uděluje své hvězdy?
Jestli tomu tak je, že michelinskou hvězdu u nás mají dvě restaurace a dalších pět ocenění, tak 10 mil. Kč na rok je předražená reklama a pochybuji o její efektivitě. Dnes je to již hlavně o kvalitě podávaných jídel, samozřejmě obsluze a prostředí a to je ta nejlepší reklama, když známému řeknu v té restauraci jsem byl spokojený, příště tam půjdu opět.
Dlouhá léta tvrdím, že jakékoli dotace jsou svinstvo. Křiví rovnou soutěž a jsou "nespravedlivé" vůči těm, kteří mají málo ostré lokty, nehledě na možnou korupci. Důvodů proč ne, je zcela jistě víc.
Viděla bych to následovně: Pokud dvě hvězdami vyznamenané restaurace odvedou na daních do státního rozpočtu byť jen o korunu více, než by byla tato "dotace", pak ať stát platí. Pokud ne, není co řešit.
Gastronomie je více o byznysu než o kultuře, ať si představitelé VIP gastronomie myslí, co chtějí.
Pokud mají, čimčarára čím.
Jsem šokována, že mohu plně souhlasit s názorem nějakého autora z F24 ! 😄
Ano, bezpochyby není sebemenší důvod aby daňoví poplatníci sponzorovali restauratérům a kavárníkům tuto velice drahou reklamu na jejich byznys. Snad mají nějakou asociaci, kam platí členské příspěvky. A která, jako v jiných odvětvích byznysu, je připravena financovat jejich společné zájmy. Tvrdit, že je ostudou státu, když nechce něco takového platit. Je známkou naprosté drzosti nebo tuposti.