Jsem učitel a školní psycholog. Dle mého, ale i třeba předsedkyně Asociace ředitelů gymnázií, jsou přijímací testy v pořádku. Musí mít nějakou rozlišovací schopnost, školy nemohou přijmout všechny přihlášené, nemohou být snadné pro všechny. Žáci se studijními předpoklady přípravné kurzy nepotřebují. Průšvihem je, že už dávno nejsou přihlášky a celé přijímačky digitalizované. A od roku 1945 neumíme vyhledávat a rozvíjet talentované děti bez ohledu na rodinu. Přijetí na SŠ a VŠ je nejvíc ovlivněno vzděláním a sociálním statusem rodičů. Učme se např. od Finů.
Nejsem ani učitel ani předseda Asociace. A dle mého názoru jsou testy špatně, protože netestují to, co testovat mají. Matematika má otestovat matematiku - a nemotat do toho slovní hříčky "z logiky věty plyne ..." To do matiky prostě nepatří. Je spousta lidí se skvělým počítačovým myšlením, ale potřebují matematický problém definovat naprosto jednoznačně. Dokonce - naopak - lidé s vysokým IQ najdou v zadání varianty, které zadavatel vůbec nedomyslel. Nejspíš nebyl dostatečně matematicky nadán, případně nebyl inteligenčně dostatečně vybaven.
K čemu by nám byla vycvičená armáda když Češi naposledy bojovali pod svojí vlajkou na Bílé Hoře. Všechna čest bojovníkům z Legií Velké Války i bojovníků od Tobruku nebo Sokolova a Kyjeva. A samozřejmě letcům z RAF . Ale na co armádu když pokaždé politici kapitulují.
teda co my jsme museli bejť za odolnou havěť, když jsme vydrželi bez újmy na zdraví přijímačky na průmku a po průmce 2 roky vojny u tankistů
který mladý by to dneska zvládli ? (a bez ajfónu)
Americká námořní pěchota, že jste se ke kamarádovi nepřidal, mohl jste to popisovat z vlastní zkušenosti.
Správně nemají žádnou uctu ke starším jsou to mamankove rozmazlený