1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 1 rokemUpraveno

Ochrana živ. prostředí má přednost před fabrikou, je to správně ?

Místní dávají přednost živ. prostředí - nejde "jen" o ptáky a žáby, ale lidi.

V článku jsou zajímavá čísla, která charakterizují okres Karviná .

Mohlo by se dodat, že je zde největší podpora KSČM, ANO, SPD !👎

Přesto je zde otázka - má se zde stavět továrna pro kterou bude nutné

zajistit dělníky, málo vzdělané "brigádníky" mj. z Polska a …. ?

Místních pro GIGA je málo .

Místní mohou mít obavy z příchodu těchto lidí a důsledků z toho plynoucích.

Do hlav jim nevidíme, ale myslím, že to není jen "o ptactvu" a fabrice !!!

17
Před 1 rokem

Autor připouští, že v oblasti nikdy nebyl. Tady jednou v Havířově...ale na základě statistik má jasno. Jenže Karviná nejsou Věřňovice. Postavit fabriku na jednom z posledních krásných kousků přírody v tomto zdevastovaném území, je jen projevem bezmyšlenkové hamižnosti developera. Mezi Karvinou a zmiňovaným Havířovem je spousta brownfieldů, kde to vypadá jako po apokalypse a kde by to bylo i z hlediska dopravní infrasturuktury i výhodnější. Držím místním palce a doufám, že to nedopadne!

32
Před 1 rokem

Doležale, stačilo napsat - Vláda jim chce pomoct a ti "hloupí" vidláci nechtějí. A co na to říká gryndýl? Jen je vidět tragické nepochopení a velká servilnost pětikolce.

3
Před 1 rokem
Vladimír Ševela

Spíše si myslím, pane Ševelo, že na odpovědi je vidět Vaše " ne právě chytrost". Ono ani tak nejde o ochranu přírody, jako o už zakořeněnou vlastnost mnoha lidí kritizovat cokoli a kohokoli - nejlépe vládu.

4
Zobrazit další 2 reakce
Před 1 rokem

Souhlasím s Vámi, naprosto. Nevíme co chceme a nedáme pokoj dokud toho nedosáhneme. Chceme obchvaty měst? Chceme vysokorychlostní vlaky? Ano, ale ne okolo mého baráku, chceme pracovní příležitosti? Ano, ale kus dál ode mě.

Já jsem bydlíval na místě, kde přímo pod domem jezdilo metro. V posledním patře. V noci se při průjezdu vlaku třásly hrnky ve skříni, museli jsme je rozestavovat. Metro bylo a je potřeba, tak jsem se smířil.

Teď bydlím v lokalitě přes kterou přelétá, někdy i několikrát denně vrtulník ZS na blízký heliport. Veze někoho, kdo potřebuje rychlou pomoc. I s tím jsem se smířil.

31
Před 1 rokem

Bude se jednat o montovnu.Jedna 450 kg baterie znamená:12kg lithia,36kg niklu,20kg manganu,14kg kobaltu,91 kg mědi.Nic z toho nemáme .To se bude vozit hlavně z Číny a u nás montovat.A až celý ten humbuk s elektroauty krachne,zbyde zničené okolí a ohyzdné haly.

18
Před 1 rokemUpraveno

A ještě jednu věc pan Doležal nepochopil - i přes barnumský název "gigafactory" se jedná o nejsprostší montovnu vhodnou spíše někam do rozvojového světa, zaměstnávající pouze nekvalifikované dělníky a za tak nízkou mzdu, že je i pro většinu našich nezaměstnaných neakceptovatelná, takže vedle výrobní haly vyroste ještě ubytovna plná nějakých Mongolů, Tatarů, Filipínců a podobných dovezených exotických pracovníků.

20
Před 1 rokem
Miroslav Kroulík

A jakou jinou úžasnou factory byste vymyslel pro tisíce více méně nekvalifikovaných lidí soustředěných v jednom či dvou okresech? Máte návrh, jak jim zajistit důstojnou obživu?

13
Před 1 rokem

Myslím že problém je v tom, že tyhle firmy si tradičně vyberou parádní místo na zelené louce, protože to je nejlevnější, a obhajujou to kecama o pracovních příležitostech...asi nikdo není proti rozvoji, ale ať si upraví nějaký hnusný brownfield nebo opuštěnou fabriku, je jich všude dost...to se jim samozřejmě nechce, protože je to dražší žejo...

16
Před 1 rokem

Řešit zaměstnanost v regionu stavbou jedné obří továrny je sice na papíře hezké a ČSSD s tím svého času vyhrávala volby, ale je to někdy vabank. Co až za pár let Tesla řekne, že už jim to tu nepřipadá rentabilní a uvažují o přesunu někam do Asie nebo do Afriky? Přiběhne stát a nalije tam miliardy "pobídek", aby se továrna nezavírala? Nebo radši bude "nějak" řešit několik tisíc naráz nezaměstnaných s kvalifikací "montér součástek u pásu"? A druhá věc je, kolik tam bude skutečně pracovat místních a kolik dělňasů z východu, kteří tutéž práci vezmou za míň peněz? Samozřejmě mohu být pouze škarohlídem a projekt může skončit i dobře, ba skvěle, ale zajímalo by mě, jestli si tyhle otázky zastánci stavby továrny alespoň položili, a pokud ano, jaké na ně mají odpovědi?

2
Před 1 rokem
Alois Sečkár

Řekne, dříve nebo později. Ono to není ani pro toho zahraničního investora žádné terno o které by se nehledě vlevo vpravo rval, prostě to spočítá a buď bude kousek nad limitem nebo kousek pod limitem. Zázraky se v tomhle oboru nedějí. Přídáte mu povinnost revitalizovat brownfield místo stavby na zelené louce a už spadnete pod ten limit. A lidi budou řvát, že se na ně vláda vykašlala 😄 😄 😄

Před 1 rokem

Vážený , jsou to kecy. Kolem Karviné je mnoho nových firem , ve kterých nepracují místní , buď proto , že práci mají , anebo se jim nechce a ti nenastoupí do práce ani potom. V nových firmách pracují ve velkém Poláci a jiní cizinci. Není to tak žhavé ani s tou bídou , jak píšete. Jen lidi neví proč budovat dále něco , o čem je nikdo nepřesvědčil že potřebují a co v už tak dost ekologicky zatíženém regionu může životní prostředí dále znehodnocovat.

Před 1 rokem

Na Karvinsku je nezaměstnanost z několika důvodů. Jsou to hornické renty, nepřízpusobiví.. Jak říkala Karin Lednicka znalkyně regionu tak na Karvinsku není nezaměstnanost ale nezaměstnatelnost. Již nyní nemají zdejší montovny kde brát lidi. Musí nabírat cizince. V té baterkárně budou pracovat hlavně Poláci a Rumuni.

18
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt