1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 9 měsíci

Autorka zřejmě netuší, že existují malotřídní školy, když si myslí, že škola, která má méně než 50 žáků, bude mít devět tříd po necelých 5 žácích. Mezi ZŠ patří také speciální školy, které mohou mít na doporučení (opodstatněné) poradny klidně jen třeba 4 žáky s těžkým či kombinovaným postižením.

Také se ani zřejmě nesnažila pochopit princip PHmaxů. Jinak by nemohla tvrdit, že škola nedostává peníze podle počtu žáků. Figurují v tom samozřejmě i odučené hodiny, ale je na škole, jak ty peníze v rámci tříd přerozdělí. Právě podle počtu žáků ve třídě (dle typu školy, dle stupně, atd.) se určí PHmax (tj. počet hodin, na které škola v rámci té třídy dostane peníze). Takže velká škola pro třídu na 2. stupni kde je víc než 27 žáků získá dle příslušné tabulky zaplacených 48 hodin. Pokud by v té třídě bylo pod 8 žáků, dostane peníze jen na15 hodin. Vzhledem k tomu, že žáci 2. stupně mají týdně okolo 30 hodin, tak by to na výuku v této třídě rozhodně nestačilo. Proto PHmaxy ředitele opět nutí k přeplňování tříd, aby mohl dělit hodiny na jazyky či tandemovou výuku.

Pokud už se člověk rozhodne o něčem psát, měl by si zjistit co nejvíc informací a ne napsat, že tomu skoro nikdo nerozumí.

Článek naprosto o ničem.

2
Před 9 měsíci
Lucie Stránská

Článek obsahu řady užitečných informací, takže se nedá říct, že je naprosto ničem....

Zobrazit další 2 reakce
Před 9 měsíci

Mne zarazil údaj o průměrném počtu žáků na jednoho pedagoga. Bylo to 19 žáků, dnes je to 10 žáků. Do školství šlo téměř o 100% víc peněz. Opravdu nechápu, proč jsou učitelé nespokojení a nejsou peníze na uklízečky či kuchařky. Všichni nadávají, že je příliš úředníků a volají po jejich redukci a tím pádem by bylo na jejich přidání, v ostatních odvětvích to neplatí?

11
Před 9 měsíci
Věra Sedláčková

Když musí být ke každému "inkluzivnímu" žákovi jeden učitel navíc ?

Před 9 měsíci

Vždy ve školství platilo, že kdo má dobrý vztah k dětem a práce ho baví, je i dobrý učitel. To, že dnes mají učitelé nadprůměrný plat z nich dobrého učitele neudělá. V minulosti učitelé měli nízké platy a toto povolání vydrželi dělat jen lidé, které to bavilo a nedělali to k vůli penězům. Dnes to půjdou studovat i lidé, kterým půjde převážně jen o plat. A co se týká opakovaného problému s velkým počtem malých škol, zase někdo chce být chytrý a měnit dávno zavedené a prověřené . Každý ředitel malé školy zároveň i učí, takže se svou funkcí neztrácí kontakt s žáky a učiteli. Nejhorší atmosféry jsou ve velkých školách, kde v těchto malochách ředitel děti ani nezná. Kdybych dostala na výběr malou nebo velkou základní školu, určitě by to vyhrála ta malá. Zase nám někdo chce vnucovat své názory jen proto, že tato vláda už neví, kde brát peníze, tak bude slučovat školy, obce, lékařské ordinace. Jen se tedy divím, že všechno nepřesunou do Prahy, vždyť naše republika není zas tak veliká a lidi si můžou dojet, proč ne a stát hodně ušetří 🙈🙈🙈😂

5
Před 9 měsíci
Olga Kočová

Vždy ve školství platilo, že kdo má dobrý vztah k dětem a práce ho baví, je i dobrý učitel.

A dopadne tak jako paní učitelka Bednářová

1
Před 9 měsíci

Nejdůležitější a zároveň nejvíce zarážející věta z celého článku je, cituji: "Zjednodušeně řečeno, čeští žáci měli lepší znalosti, když v systému bylo o více jak 100 miliard méně.". Ten první důvod je jasný (méně peněz rovná se vzdělanější žáci), no a ten druhý je formulace "v systému bylo o více jak 100 miliard méně", to je takový "překladatelský oříšek", něco jako slovenské "já som neni"? Proč proboha nenapíše jen "v systému bylo o 100 miliard méně"?

6
Před 9 měsíci

Autorka by si měla přečíst podstatu vzdělávání na lyceu - není to žádný mezistupeň mezi gymnáziem a učebním oborem. A absolvent lycea nemá možnost odcházet s výučním listem.

4
Před 9 měsíciUpraveno
Karin Schestagová

Jaký je rozdíl mezi gymnáziem a Lyceem?

Vzdělávání na lyceu a gymnáziu je podobné, rozdíl je především v tom, na co se studium zaměřuje. Studenti gymnázií i lyceí studují stejné základní předměty, rozdíl je podle zaměření, gymnázia se zaměřují spíše na jazyky, lycea na konkrétní odvětví.2. 3. 2020

Absolventi jsou připraveni ke studiu na vysokých a vyšších odborných školách, a to zejména v oborech připravujících učitele pro mateřské, základní nebo střední školy a vychovatele. Mohou studovat i jiné obory, např. pedagogiku, psychologii, sociální pedagogiku a sociální práci nebo obory podle specializace v lyceu.

Před 9 měsíci

Nikdo ještě nezačal lépe pracovat jen proto že se mu rapidně zvýšil plat.

1
Před 9 měsíci

A vy myslíte že nasypat tam peníze vyřeší všechno ?

Před 9 měsíci

Tento komentář byl smazán uživatelem.

Před 9 měsíci
Pavel Fexa

Ale to je přece jasné....úroveň pedagogů klesá....spíš pedagožek (cca 80 % učitelů na ZŠ tvoří ženy), nikdo periodicky nekontroluje jejich schopnosti a výkon a jediná činnost kde se naše děti zlepšují je používání chytrých telefonů. Tam by asi byly na světové špičce, kdyby se z toho zkoušelo....

2
Před 9 měsíci

Tento komentář byl smazán uživatelem.

Před 9 měsíci

Tento komentář byl smazán uživatelem.

Zobrazit další reakci
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt