Učni za praxi běžně dostávají odměnu. Studenti učitelství studia ne. Je to hezká ukázka toho, čemu dáváme přednost.
Dokud se nezmění přístup k výuce učitelů - skutečné reformě pedagogických fakult (osobně se obávám, že jediná cesta je zrušit a začít znovu), tak kvalitní pedagogy připravené na praxi nedostaneme.
P.S. mám také (jako druhou VŠ) vystudované učitelství, učila jsem na pedagogické fakultě a učím na ZŠ i soukromě.
Nejprve úprava, aby mohl učit každý, kdo má VŠ s podmínkou doplnit do 3 let dps, protože je málo pedagogů. Pak snížení ph max o 5%, protože je mnoho úvazků. Nyní povinnost studentů pracovat zdarma, protože jednak potřebují praxi a jednak chybí učitelé. Tato rozhodnutí během funkce posledního ministra. Opravdu v tom máte na mšmt jasno?
Řekla bych, ze s výukou studenti školám moc nepomohou....sami učit rozhodně nemohou, nejvýš v tandemu,ale vždy s nimi musí být dozorující pedagog. Ale v podstatě máte pravdu. Není to nijak dlouho , co Bek tvrdil, že učitelů přibývá moc a je potřeba to omezit......ale teď zase říká, že je jich nedostatek. Asi by si to měli na tom ministerstvu trochu ujasnit. Za mne......B) je správně a navýšení počtu hodin praxe určitě také
Dobrý den. To jsou převratné novinky! Studovala jsem pedagogickou fakultu na přelomu 70. a 80. let. Musela jsem mít praxi v práci s dětmi, vedla jsem jiskry. Už v prvním ročníku jsme měli každý týden praxi - naslechy ve třídách u zkušených učitelů na fakultních školách. V dalších ročnících jsme se postupně zapojovali do výuky, oducili jsme část hodiny, následně celé. V pátém ročníku jsme měli dva měsíce souvislé praxe ve škole. Seznámili jsme se s vedením dokumentace, účastnili se pedagogických porad, třídních schůzek, vše pod vedením přiděleného učitele, který naší práci ve škole v závěru zhodnotil. Psali jsme přípravy, drželi dozory, byli jsme součástí života školy. Po nástupu do zaměstnání jsme rok měli uvádějícího učitele, který nám pomáhal začlenit se do pedagogického procesu. Když porovnám studium dcery o dvacet let později, nic takového nebylo, povinnost v závěru studia bylo odučit deset hodin každého předmětu. O provozem ško
Vytloukání klínu klínem místo pořádné strategie.
A to je jako budou živit rodiče, takže ti vlastně budou sponzorovat české školství?
Praxe byly vždy součástí studia a nebyly placené.
Mimochodem, těch 240 hodin není celý rok. Je to jen 30 dní nebo taky 6 týdnů.
Hudební dojmonolog má dobrý nápad, jak vylidnit pedagogické fakulty a konečně, následně, pro jejich nedostatek, ušetřit na učitelích.
Doplním: o provozu školy absolventi většinou neměli představu. Skoda, že jsme všechno dobré zrušili.