A čím se budou ti lidé živit, když nebudou mít tuhle práci, moc jiiných možností nemají. Nemůžeme srovnávat Čínu s Evropou.
Konečně to někdo napsal 😊 Ti lidé by bez té práce nejspíš zemřeli hladem.
Chtělo by to, aby si lidé napřed zjistili, jak se v těch zemích žije. A opravdu si uvědomit, že oni nikdy nebudou žít jako my tady.
Kolik potřebuje peněz Africká rodina na jídlo za den je pro nás směšné.
A že třeba Nike šíji takhle v Africe za pár halířů na hodinu ..to nikomu moc nevadí
Čínský "socializmus" v plné nahotě. V Číně dávno socializmus jako ekonomický model není (pokud kdy byl). Jedou tvrdý kapitalizmus jen se silným vlivem státu a politicky je to obyčejná diktatura. Pár miliardářů a stranických bosů dře miliardu lidí z kůže nehorázným způspobem a ozvat se ti obyčejní nemohou. Strana protesty nepovoluje, pokud si vlastník podniku neudělá ve straně nějaké nepřátele.
Model 666 (od 6 do 6, 6 dní v týdnu) prosazuje nejeden čínský podnikatel.
Je jednoduché, jak to řešit. Stačí omezit dovoz. Jenže to politici tlačení a podporovaní překupníky, kteří si na takto otrocky vyrobené zboží přirazí marži, aniž by na ten výrobek vůbec sáhli, ne tak, že by vytvořili ještě přidanou hodnotu. Kolik výrobkú Nike, Adidas, a dalších vzniká v Evropě a přitom jde o Evropské firmy? Je zbytečné kritizovat Čínu, řešení je od firem, které takto parazitují na čínském otrokářství nic nekupovat. A co třeba Bangladéš a textil Mark a Spencer, tam textil vyrábí děti a britové ho vozí do Evropy.
....no to jsem zvědavej, jak těch 75hodin narvou do toho připravovaného 4denního pracovního týdne 😱
4denní týden bude možná tak v Evropě. V Číně chtejí systém 666. Tedy od 6 do 6 a 6dní v týdnu. To je samo 72 hodin a prostor na přesčasy ještě najdou. I kdyby. Den má 24 hodin takže 4 dny mají 96. Takže 75 není problém. To Číňané zvládnou. Vždyť to není ani 20hodin denně. A na víkend si ještě vezmou brigádnickou píchačku na poloviční úvazek.
Toho naděláte! Zrovna tolik a i více hodin dělá skoro každý řidič kamionu a u nás, nikoliv v Číně. Kdyby se počítaly odpracované hodiny a ne dny, tak řidiči by šli do penze ve 40, protože v tomto věku mají odpracovaný stejný počet hodin, jako jiný pracovník co dělá 8,5h v 65 letech.
Jen k porovnání náušnice,náramek v Temu 8-12Kč,to samé v českém e-shopu 75,Kč-80,-Kč. Tričko v Temu 87Kč a v našem e-shopu ,,ve slevě,,-320Kč.Stačí spočítat kolik takový e-shop vydělá když nakoupí ve velkém.Dopravu zadarmo,přivezou na místo-jen se přepíšou cenovky- a obchod vzkvétá.A ty podmínky švadlen levné mody-vždyť tam pro ně šíjí i značkové firmy.Jasně,že z lepšího materiálu. Takže vyrobeno v Číně nikomu nevadí-je to všude,ale přímý prodej poškozuje naše obchody a e-shopy,tak to je.
jasně že na tom vydělávají, ale pokud nakoupí ve velkém, musí zaplatit DPH a pak také clo. potom taky odvádí socialní dávka, za sebe a zaměstnance a popřípadě i dan ze zisku. A nemyslím, si, že velké obchody mají dopravu zadarmo. to, když si kouíte něco sama na Temu a dostanete dopravu zdarma , je něco jiného.
Vždy by měla být nějaká střední cesta.Na jednu stranu hrozný na druhou stranu bez té práce by neměli na jídlo ani bydlení.Tyhle státy kde se vyrábí oblečení nejsou Čr kde když nepracujete stát vám přispěje na bydlení dá vám na jídlo,lékařská péče je za hubičku.Takže každá mince má 2 strany.Občas tam taky něco koupím protože když jsem máma je pro mě rozdíl dát třeba za šaty 300kč nebo 1500 kč z normálního obchodu.Za ten rozdíl mají moje děti jídlo.Když si je koupím jinde jsou bez jídla a když z Číny ty šaty nikdo nebude kupovat jsou zase jejich děti bez jídla.Takže je potřeba se na vše podívat z obou stran a najít kompromis.
Byl někdo na chmelu? Tam to bylo běžné (8/16/8 nebo 10/den). Nikde v progresivním tisku se o tom nepsalo! A dalo se to v pohodě vydržet.
Jo, ve dvaceti letech a pár týdnů. Vydržel byste to rok? Dva? Dvacet? Asi těžko, že...
No není to podle lidských práv, ale nejprve si najděte informace co se týče oděvního průmyslu. Tohle zaměstnání je špatně placené všude ve světě a neprávem. Zkuste si někdo takhle vydělat, jsou to halířové položky na úkor kvantity ne kvality
A co má jako být zvláštního pracují v ČR jako řidič kamionů a každý týden odpracují minimálně 65 hodin podle předpisu AETR který platí v celé Evropské unie a ostatních státech