Paní poslankyně začíná svou argumentaci obvyklou frází "Pokud se shodneme na tom...", užívanou politiky, kteří nechtějí něco změnit. Tentokrát jde o RVP, který "nahradil" staré dobré učební osnovy. Tato rádoby pozitivní změna nepochybně přispěla k rozdílné kvalitě výuky na jednotlivých školách, což přirozeně vedlo rodiče, mající zájem na co nejkvalitnější výuce svých dětí, k oné spádové turistice. Pokud se shodneme na tom, že RVP zrušíme a vrátíme se k jednotným osnovám, problému pomůžeme. Ale na tom my se asi neshodneme, viďte, paní poslankyně.
Proč ne rovnou čtyři. Narostl počet volných dní a prázdnin. Musíme rodit jen velmi geniální děti. Asi si bude hrát genetické inženýrství. Ne vše bylo dříve dobré, ale geniálně dokonale se bourá co dobré bylo a nic geniálně nového nenásleduje. Například dříve byli učni smluvně vázáni firmám a stát se staral jen o teoretickou výuku a fungovalo to. Dnes má vše v rukou stát a nefunguje to. Firmy a živnostníci brečí, že nemají odborné zaměstnance a na středníškoly se dostávají i ti co by dříve neměli nárok.
Souhlasím 👍
Osm let povinné školní docházky zde bylo od časů Rakouska až do roku 1960, kdy končily školu silné poválečné ročníky a nebyly pro ně učňovské a střední školy. Od tohoto roku byly zdarma učebnice.
Vážená ,tohle tu již bylo!Zjistilo se,že dětem ten rok výuky chyběl!
Mně tedy nechyběl, maturovala jsem v 18, VŠ dokončila ve 23 v roce 1992. A to jsme v páté třídě brali v matematice to, co dnešní v šesté i sedmé atd, Ještě ty sbírky mám a dnešní učebnice taky, protože podle nich ( i bez nich) denně učím. Problém je někde uplně jinde...naprostá nekompetentnost vyšších míst, RVP ( už tehdy jsem věděla, že je to kravina, ale běda to kritizovat ), vliv neziskovek, líné a rozmazlené žactvo hroutící se pod náporem několika domácích úkolů a testů týdně a jejich nesoudní rodiče, CERMAT, někteří ředitelé škol, kteří ze strachu o místo zatajují skutečnost, strašák ČŠI,školní psychologické poradny a jejich nerealizovatelná doporučení, chybějící kvalitní noví učitelé AJ a IT, zavedení povinného druhého jazyka a předmětů jako rodinná výchova, výchova ke zdraví na úkor naukových předmětů ( kde se zase očas učí úplné zbytečnosti a relikvie dob minulých ) a nemožnost si poradit s náporem žáků z Ukrajiny. Vadí mi, že učitelé mají dnes hlavně vychovávat a papírovat a ne učit, to je až na dalším místě. A ty časté změny ministrů školství tomu také zrovna neprospívají. Vzdycky si myslím, že už to horší být nemůže a pokaždé jsem překvapena.
Kampak pospícháte, když už letos byl problém kam na střední školu, když míst je málo.
I to už tu bylo.